Ik heb een beetje raar probleem, alleen met games dus ik post het maar in SP...
Als ik een spel zit te spelen (welk spel, D3D/OpenGL lijkt niet echt iets uit te maken) dan gebeurt het naar mijn zin iets te vaak (meer dan 1x per week
) dat plots de game weg is en ik weer terug op mijn Windhoos bureaublad wordt gedumpt. Meestal in het heetst van de strijd, ik zit op het puntje van me stoel stijf van de spanning, maak een zeer l33te move en dan... PAF, terug op de desktop
. Het valt wel op dat het vrijwel altijd gebeurt als ik behoorlijk wat toetsen tegelijk ingedrukt heb (l33te move) of als er veel actie is. Het gebeurt lang niet altijd bij veel actie, ik kan ook wel eens uren zonder problemen spelen... En dan plots, doei.
Ik heb al eens gedacht aan m'n geheugen maar daar denkt memtest anders over, aan m'n mem ligt het dus niet. De rest van m'n (belangrijke) specs : P3 733, Jetway 694AS mobo (Via 694x
+ 686B
), 128 MB Dane-Elec PC133 mem @ Cas 3 en een Viper 2 [S3 Savage 2000]. Die proc gaat praktisch nooit over de 40 graden ondanks de snertkoeler die erop zit dus dat lijkt me het probleem niet. De Viper 2 is voorzien van extra koeling (een 40mm op de standaard fanloze heatsink) dus die is nou ook niet echt te heet. Wie heeft er enig idee waarom dit gebeurt
(en belangrijker : wie weet hoe ik het oplos?)
Als ik een spel zit te spelen (welk spel, D3D/OpenGL lijkt niet echt iets uit te maken) dan gebeurt het naar mijn zin iets te vaak (meer dan 1x per week
Ik heb al eens gedacht aan m'n geheugen maar daar denkt memtest anders over, aan m'n mem ligt het dus niet. De rest van m'n (belangrijke) specs : P3 733, Jetway 694AS mobo (Via 694x
edit:
OS vergeten : Win98 (niet SE)
OS vergeten : Win98 (niet SE)
Verstuurd vanaf mijn Computer®