gtk 2 theme probleempje

Pagina: 1
Acties:

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik draai nu sinds een tijdje gnome 2 (uit debian/experimental), veel themes die ik gebruik veranderen slechts de kleur van het gtk theme, voor de rest ziet het er gewoon uit als de default theme, alleen cleanice veranderd alles zoals het hoort, iemand een id of dit gewoon aan die experimental debs ligt of dat ik iets extra's nodig heb om gtk 2 themes goed te laten werken?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Dat probleem had ik ook totdat ik eindelijk de moeite had genomen om de README te lezen (wat deze keer niet de standaard zut was)

Bij mij kwam het er op neer dat de theme engine steeds in de verkeerde directory werd geinstalleerd omdat ik alleen ./configure deed zonder extra opties mee te geven..

Nu doe ik ./configure --prefix=/naam/van/directory/waar/gtk2/is/geinstalleerd en nu werkt het wel :)
(let op: geef NIET de naam van de gtk2 directory _zelf_ op, je moet de toplevel directory opgeven)

Ik weet niet precies hoe die deb bestandjes werken maar ik neem aan dat je wel een optie kan meegeven ofzo om het in de goede directory te installeren? :?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 01:35 schreef blouweKip het volgende:
Ik draai nu sinds een tijdje gnome 2 (uit debian/experimental), veel themes die ik gebruik veranderen slechts de kleur van het gtk theme, voor de rest ziet het er gewoon uit als de default theme, alleen cleanice veranderd alles zoals het hoort, iemand een id of dit gewoon aan die experimental debs ligt of dat ik iets extra's nodig heb om gtk 2 themes goed te laten werken?
Heb je wel de goede engines geïnstalleerd? Druk als je net van theme veranderd bent op CTRL-ALT-F1, dan zie je waarschijnlijk meteen waar het aan ligt.

• blouweKip
Heb je wel de goede engines geïnstalleerd?
Ik heb net de thincice engine voor gtk geinstaleerd, werkt ook niet, ook de themes die geen aparte engine nodig hebben werken niet
Druk als je net van theme veranderd bent op CTRL-ALT-F1, dan zie je waarschijnlijk meteen waar het aan ligt.
Wat heeft dat nu voor zin?

Verwijderd

Blouwekip, als ik mij niet vergis, worden bij GTK themes inderdaad alleen kleuren aangepast en dergelijke. Of je moet een pixmap theme hebben. De theme-engines zorgen voor uiterlijke verandering, en dan uiteindelijk met je Window manager (metacity waarschijnlijk) kun je echt het uiterlijk veranderen. Maar in principe zijn de GTK themes daar dus niet voor, maar de WindowManager themes.

• blouweKip
Ik heb idd iemand gevonden die exact hetzelfde probleem had als ik, maar dan met gnome 1.4, die had idd de pixmap engine niet geinstalleerd..

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

gtk-engines geïnstalleerd?

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 13:04 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Wat heeft dat nu voor zin?
Als er een engine niet geïnstalleerd is, geeft gtk daar op de console een foutmelding van.

Dat doet 'ie althans bij mij, ik log in op de console en start x met startx :)

• blouweKip
Als er een engine niet geïnstalleerd is, geeft gtk daar op de console een foutmelding van.
Dat klopt, maar niet daar.

Ik heb nu ontdekt dat de pixmap engine nu pixbuf heet, het installeren van gdk-pixbuf heeft echter geen zin, ik zag op andere fora dat veel meer mensen hier last van hebben, zal wel aan de gnome2- debs van debian liggen

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 13:25 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Dat klopt, maar niet daar.

Ik heb nu ontdekt dat de pixmap engine nu pixbuf heet, het installeren van gdk-pixbuf heeft echter geen zin, ik zag op andere fora dat veel meer mensen hier last van hebben, zal wel aan de gnome2- debs van debian liggen
Die draai ik ook (Debian Woody, met de debs uit experimental) en ik heb hier geen problemen. Ik heb hier libgdk-pixbuf2 versie 0.18.0 en libgdk-pixbuf-gnome2 0.18.0 geïnstalleerd staan.

• blouweKip
Die draai ik ook (Debian Woody, met de debs uit experimental) en ik heb hier geen problemen. Ik heb hier libgdk-pixbuf2 versie 0.18.0 en libgdk-pixbuf-gnome2 0.18.0 geïnstalleerd staan.
Ik heb ook die versies van pixbuf, maar toch blijven alle themes eruit zien als een anders gekleurde default theme (behalve cleanice)

Pagina: 1