Toon posts:

IBM Dekstar 61.4 Gig 7200 toeren

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een IBM Dekstar 61.4 Gig gekocht....

MAAR als ik de jumpers op master zet dan detecteerd mijn bios hem NIET! |:(

En als ik de jumpers op 32 gig zet dan wel :)
Maar ik mis dan natuurlijk 30 gig....

Ik heb al een wat ouder moederbord supers socket 7 ALI chipset met AMD 400 @ 475 mhz zou het kunnen dat mijn bios het niet ondersteund?? ligt het aan me IDE kabel?? moet ik een ATA 100 controller kopen ?? of toch me bios updaten??

Wie kan mij helpen??

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En wat als je de jumper op slave zet :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 00:30 schreef Robin Vreuls het volgende:
En wat als je de jumper op slave zet :? :)
Dan helaas ook niet

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer eens andere jumperinstellingen uit. Ik heb nl hetzelfde probleem gehad met mijn samsungs. De aangegeven jumperinstellingen blijken niet te kloppen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
KAn iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen 15 en 16 koppen gebruiken?

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/d60gxp/d60gxpjum.htm

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Het kan goed zijn dat je mobo te oud is, en maar max 32GB aankan, net als nog oudere mobo's die maar 8GB aan kunnen.

Wat je dan het beste kan doen is een PCI IDE-controller aanschaffen...
Of denken aan een goedkope upgrade naar een duron ofzo..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:52

RUFFNECK

Poentje

Je kan misschien adhv je biosversie nagaan of deze zo'n grote disk wel ondersteund dus.
Zoniet is flashen een optie..

• Wierdo_NL
Op maandag 08 juli 2002 00:34 schreef mavic26 het volgende:
KAn iemand mij ook vertellen wat het verschil is tussen 15 en 16 koppen gebruiken?

Weet ik weinig van, maar ik dacht dat het met backwards compatible zijn van schijven temaken had..
Je hebt er denk ik zelf weinig aan :)

• Wierdo_NL
Op maandag 08 juli 2002 00:34 schreef RUFFNECK het volgende:
Je kan misschien adhv je biosversie nagaan of deze zo'n grote disk wel ondersteund dus.
Zoniet is flashen een optie..
Flashen heb ik ook een keer geprobeert, met een Asus P5A, maar had weinig zin, ook de nieuwere BIOS versie kwam niet boven de 32GB uit..

Maarja, misschien bij jou meer geluk..

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik eventueel bios updates vandaan kan halen voor een award bios (ALADDIN5-2A5KKG09C-00)

Program: Unicore Chip Detect v0.56 1999.12.30
BIOS Date: 06/17/99
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 06/17/1999-ALADDIN5-2A5KKG09C-00
Superio: NSC 332 rev 8 found at port 2Eh

Maar als ik een niewe IDE controller koop dan werkt het ook?

• Wierdo_NL
Kijk bij de makers van je moederbord, als die ze niet hebben, of je weet niet wie hem gemaakt heeft, NIET gaan gokken.. Dat loopt vrijwel nooit goed af..

Als het goed is, kun je de PCI kaart er in stoppen, IDE kabels in de kaart prikken.
En als ik me niet vergis, kun je er ook mee booten. ( misschien eerst de IDE controllers op het moederbord disabelen..

Vraag het anders ff in een computerwinkeltje na ofzo..

Verwijderd

Gewoon de tool downloaden van Maxtor/IBM etc en dan de drivewizard aflopen (indien bios-upgrade niet beschikbaar)...

Dat de bios dan maar een beperkt aantal GB detecteerd boeit niet - door middel van overlays heb je in Windows weer wel je volledige GB's tot je beschikking.

En als laatste redmiddel kun je altijd nog een ATA controller halen, bijvoorbeeld een Promise Ultra100 die je een Raid-Bios modificatie kan geven of een Promise Ultra133.

[Ik heb zelf een Biostar M5ALA - Aladdin5 die maar tot 32GB gaat en waarvoor geen Bios-updates beschikbaar zijn. Het werkte prima met overlay (bios zei kleiner als 40GB - OS zei 40GB van een 40GB Maxtor) totdat ik de Promise controller had gehaald - daarna moest ik opnieuw fdisken om de overlay weer te verwijderen om hem met volle snelheid via de controller te gebruiken.]

2A5KKG09C = Gigabyte GA-5AX
http://www.google.nl/search?q=2A5KKG09C

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:52

RUFFNECK

Poentje

Als ik het goed heb moet je deze hebben:
http://www.giga-byte.com/support/swali.htm#link5ax
en dan wel de GA-5AX (laatste op die pagina).

Waarom ik dit zeg?
Op http://www.wimsbios.com/HTML1/gigabyte.html staat die GA-5AX voor jou bios ID :)

Suc6

Verwijderd

Let er wel op dat je printversie 3.0/4.1/5.x moet hebben voor deze update:

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/temp/5ax_f4.zip
1. For PCB 3.0, 4.1, and 5.x.
2. Support AMD K6-3+ CPU.
3. Support more than 64G HDD.
F4 (Aug.23, 2001)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die print versies vinden??

Verwijderd

op je printplaat

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
vergeet ook niet dat IBM schijven vaak een master, slave attached en een master, only drive on channel setting hebben. Voor het geval je dadelijk in paniek raakt omdat na een bios update er alsnog geen goededetectie plaats vindt ;).

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03

Convoy

g44p

lees anders dit ff ;)

[topic=520621]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 00:34 schreef mavic26 het volgende:

Het antwoord staat op de pagina:
"Some systems may require you to use the 15 head logical architecture. This is because they translate a drive greater than 4 GB by multiplying the head count by 16. The result (16 x 16 = 256) is interpreted as 0 heads with a 0 capacity and is an illegal head count. Selecting the 15 head logical jumpers produces a legal translation (16 x 15 = 240). The translated cylinder count varies to achieve the drive's full capacity."

Er staat trouwens wel meer dat je misschien zou willen lezen:
"This option can be used in situations where there is a BIOS limitation and the drive is not recognized. See the BIOS 33.8 GB Limitations topic."

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, zie IBM site, en zie ook het tweede puntje van de faq.. Dit is wel op te lossen met een bios-update, en anders met wat tooltjes van ibm..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.