Toon posts:

GF4 TI4200 driver probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een GF4 Ti4200 (Gainward) in mijn systeempje. (Athlon XP 1900+, 768MB DDR, MSI K3T ultra).
Systeem draait WinXP pro.

Alles werkt prima, tot ik de detonator drivers installeer. Vanaf dat moment krijg ik allemaal kleine streepjes in beeld, die alles vervormen en grotendeels onleesbaar maken.

Ik heb de volgende detonator versies geprobeerd: 28.3, 29.4 en 29.8 en dat maakt dus geen verschil. Windows XP repair draaien maakt ook niets uit. Herinstallatie werkt, maar dan installeert 'ie de kaart als standaard VGA.

Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn?

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 23:33 schreef tebbensa het volgende:
Ik heb sinds kort een GF4 Ti4200 (Gainward) in mijn systeempje. (Athlon XP 1900+, 768MB DDR, MSI K3T ultra).
Systeem draait WinXP pro.

Alles werkt prima, tot ik de detonator drivers installeer. Vanaf dat moment krijg ik allemaal kleine streepjes in beeld, die alles vervormen en grotendeels onleesbaar maken.

Ik heb de volgende detonator versies geprobeerd: 28.3, 29.4 en 29.8 en dat maakt dus geen verschil. Windows XP repair draaien maakt ook niets uit. Herinstallatie werkt, maar dan installeert 'ie de kaart als standaard VGA.

Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
gainward heeft toch eigen drivers? probeer die eens dan

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de drivers van de installatie CD gebruik, of die van de website van Gainward, is het resultaat hetzelfde.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op zondag 07 juli 2002 23:39 schreef tebbensa het volgende:
Als ik de drivers van de installatie CD gebruik, of die van de website van Gainward, is het resultaat hetzelfde.
laat je kaart eens testen
kan best zijn dat je een brak exemplaar hebt

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
lijkt op slechte ram chips, RMA dus

probeer eens met de detonater en dan de hardware acceleratie slider volledig naar links

• Robber
  • Laatst online: 08:16
Wat je zou kunnen doen is de VIA drivers installeeren :)

die kun je hier vinden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/2208

of direct:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4IN1_V440VA.zip

McLaren \o/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10

BCC

Waarschijnlijk is het geheugen van je Videokaart brak. Doet hij het ook bij een schone windows installatie?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Robber
Op zondag 07 juli 2002 23:41 schreef You-Suk het volgende:

[..]

laat je kaart eens testen
kan best zijn dat je een brak exemplaar hebt
Dan zou ie het toch ook moeten doen bij de XP drivers :?Zou je zeggen :? :?

McLaren \o/

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 07 juli 2002 23:43 schreef BCC het volgende:
Waarschijnlijk is het geheugen van je Videokaart brak. Doet hij het ook bij een schone windows installatie?
Herinstallatie werkt, maar dan installeert 'ie de kaart als standaard VGA.
:z

Ik zou eerst nog ff de via drivers proberen. Als dat niet werkt is je kaart waarschijnlijk brak. Gewoon terug brengen, probleem vertellen, en een nieuwe mee nemen :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij de advanced video properties de hardware acceleration slider helemaal links zet, ziet het beeld er goed uit.

Ik denk dat ik er morgen maar eens mee terug moet. (Maar weer eens bij Norrod langs).

Bedankt voor alle reacties.

• Robber
Op zondag 07 juli 2002 23:49 schreef tebbensa het volgende:
Als ik bij de advanced video properties de hardware acceleration slider helemaal links zet, ziet het beeld er goed uit.

Ik denk dat ik er morgen maar eens mee terug moet. (Maar weer eens bij Norrod langs).

Bedankt voor alle reacties.

--------------------------------------------

Wat je zou kunnen doen is de VIA drivers installeeren
die kun je hier vinden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/2208

of direct:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4IN1_V440VA.zip
Voordat je dat doet...
heb je de VIA drivers al geprobeert??

McLaren \o/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 23:52 schreef Robber het volgende:

[..]

Voordat je dat doet...
heb je de VIA drivers al geprobeert??
Jep, zojuist gedaan. Weer niks. Toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws. Kaartje omgewisseld bij Norrod, was na uitleg geen enkel probleem.

De nieuwe werkt als een zonnetje. Werd onmiddellijk als nieuwe hardware herkend, dus er zal nog wel iets meer aan die andere hebben gemankeer. (Heb de PC uitgezet, kaart eruit, geruild, nieuwe erin, en weer nieuwe hardware gevonden).

Dus toch een hardware probleem. Weet alleen niet wat, maar zal inderdaad wel het geheugen zijn geweest.

Bedank voor alle hulp.
Pagina: 1