[HTML] Table regel afbreken

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Is het mogelijk om bij een table echt een vaste lengte te geven?? Heb nu een tabel waarbij er een scrollbalk onderin komt wanneer er lange zinnen ingevoerd worden.. Hij moet dus automatische de zinnen afkappen... Heb de table een vaste waarde gegeven in pixels of procenten, maar hij trekt zich er helemaal niks van aan...

Hoe is dit op te lossen :?

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Bedoel je lange zinnen of lange woorden? Dat is nl. nogal een verschil. Lange zinnen breekt hij als het goed is automagisch af, maar lange woorden zou je toch op een andere manier moeten detecteren en inkorten.
Ik weet niet of onresize een crossbrowser event is, maar als dat zo is zou je dmv dat attribuut in je td tag een js-functie kunnen bouwen die als het event optreedt de content van de cel inleest en woorden langer dan x letters split oid.

Verwijderd

Zinnen worden inderdaad automatisch gebroken.

Voor lange woorden zou je de entity ­ kunnen gebruiken, een soft hyphen die veel te weinig wordt gebruikt, en ik hoop eigenlijk dat editors daar in de toekomst iets meer mee gaan doen, ik herinner me nog goed het tijdperk van WP5.1, met goede hypenation lijsten, waarin je precies aan kon geven waar je wel of geen eventuele woordafbraak wenst.

Maar weer iets meer ontopic:
code:
1
super­lang­woord

Wordt normaal gesproken afgebeeld als superlangwoord, maar mocht dat niet passen, dan verschijnt er op de plaats van de ­ een liggens streepje, en begint de rest van het woord op een nieuwe regel.

Maar als je een tabel een breedte opgeeft, dan hoort hij zich eraan te houden, en het kan als het goed is dus hooguit misgaan als er te lange woorden komen.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Had het idd over zinnen met te lange woorden, vooral ook het geval bij misbruik... Zolang er enters en spaties in voorkomen gaat het allemaal goed, alleen zou ik dat dus ook graag bij lange woorden willen die de layout in de war schoppen.. Die tip van Cheatah zal ik proberen wat mee te gaan doen :)

Ik had trouwens eerst dat ie ook gewone zinnen niet automatisch afbrak, maar dat kwam omdat ik een spatie liet vervangen door  , en dat schopte de layout ook weer in de war.. Dit heb ik er dus helaas maar uit gehaald...

Maar meer tips blijven natuurlijk erg welkom :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

­ roeleert, zeg! Ik kende die niet eens.

:* @ Cheatah :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 07 juli 2002 23:42 schreef Cheatah het volgende:

Wordt normaal gesproken afgebeeld als super­lang­woord,
let dan wel op de juiste content-type (dus niet zoals hier op topix), nu zie ik daar superùlangùwoord staan op macOSX

softhyphen (#173) is onderdeel van de ISO-1 Latin chacterset (ISO 8859-1) en dat zou je dan zeker ook als chacterset moeten definieren.
verder wordt shy ook niet door alle UA's gebruikt (waarschijnlijk ns4x)

zie ook een discussiethread hierover op de WAI-list http://lists.w3.org/Archives/Public/w3c-wai-ig/1999OctDec/0754.html (1 bericht uit de thread, vold je follow-ups en voorgaande berichten voor wat interessante opmerkingen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 11:37 schreef RM-rf het volgende:

let dan wel op de juiste content-type (dus niet zoals hier op topix), nu zie ik daar superùlangùwoord staan op macOSX
Ik heb even m'n post geëdit, bij mij ging het trouwens wel goed, maar er was inderdaad iets met topix en charsets.
softhyphen (#173) is onderdeel van de ISO-1 Latin chacterset (ISO 8859-1) en dat zou je dan zeker ook als chacterset moeten definieren.
verder wordt shy ook niet door alle UA's gebruikt (waarschijnlijk ns4x)
Het is natuurlijk ook geen tovermiddel om alle problemen op te lossen, en je hebt helaas gelijk qua Netscape 4.x, deze beeldt altijd het streepje af, wat natuurlijk jammer is. Mozilla breekt echter niet af, maar geeft ook geen streepje weer, maar dat levert in principe de oude situatie op, waardoor er geen kwaad is geschied.

Maar inderdaad is het natuurlijk wel belangrijk om de juiste charset te gebruiken.
Pagina: 1