Bij geheugentimings is het altijd hoe lager hoe sneller ... dus 2-2-2 5t is 'op z'n snelst'
...
Goeie vraag.
2-2-2 slaat op CAS latency (gemeten in klokcycli).Hoe korter de latency (wachttijd) hoe beter de prestatie. Waar die 5t 7t 9t voor staan is mij ten enen male onduidelijk...
2-2-2 slaat op CAS latency (gemeten in klokcycli).Hoe korter de latency (wachttijd) hoe beter de prestatie. Waar die 5t 7t 9t voor staan is mij ten enen male onduidelijk...
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
HUH trouwens dit kun je toch veranderen zonder dat je iets moet veranderen aan de "133:133:33 en multiplier instellingen" TOCH??????
DUH ok maar ik twijfel altijd errug aan mezelf (aah!) en ik "wil" altijd graag een bevestiging op wat ik denk dussuh als jullie nog ff zin hebben ik lees het graag hier BHUDANKD!!!!!!!!
DUH ok maar ik twijfel altijd errug aan mezelf (aah!) en ik "wil" altijd graag een bevestiging op wat ik denk dussuh als jullie nog ff zin hebben ik lees het graag hier BHUDANKD!!!!!!!!
Verwijderd
Ik stel mijn cache in via de spd van de geheugenchips. Dan staat die op 3-2-2 is dit zo gek of zo want ik hoor op internet altijd alleen over instellingen zoals 2-2-2 of 3-3-3.
Leuke constatering die ik laatst deed (eigelnijk ligt het helemaal voor de hand): Ram dat op een hoge snelheid (zeg maar 133 of 100) CAS3 is (en niet op 2 wil draaien), doet dat vaak (bij mijn Cellies in ieder geval) bij 100 of 66 resp. wel op CAS2. Alsnog geluk bij een ongeluk van de lage bussnelheid van de Celly (366 en 433, dus niet Celly2)
Oslik, blyat! Oslik!
Nee hoor dat hoeft niet. De multiplier is er voor om je cpu snelheid te verhogen dus je computer sneller te maken. De huidige cpu's zijn helaas multiplier locked dus daarbij gaat het niet meer. Een AMD cpu kun je unlocken dmv een potlood en kan je de multiplier in de bios verhogen. Bij Intel is dit onmogelijk en ben je gebonden aan de FSB. ( dit is de snelheid waar het moederbord op draait )
Die-hard Brexiteer
Pagina: 1