hoeveel betalen voor hosten van gameser

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Wat is een mooi bedrag (niet te laag) om aan iemand te betalen die een gameserver wil hosten?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
30 euro per maand voor een private CS warserver is vrij normaal tegenwoordig dacht ik.

• ddofborg
Op zondag 07 juli 2002 23:24 schreef Un4GiveN het volgende:
30 euro per maand voor een private CS warserver is vrij normaal tegenwoordig dacht ik.
ik heb geen idee... ok... weet ik dat!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
is al es een topic over geweest ;)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je het verdeeld onder de leden en meerdere clans op de server laat is het best te doen.
Bedenk wel dat voor je server een verbinding + pc altijd beschikbaar is, en daar wordt ook moeite voor gedaan.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf voor hoeveel man ie gebruikt wordt.

Een private clanserver waar 5x per week op gespeelt wordt door 10 man is wel iets anders (in traffic dus geld) dan een public server voor 20 man.

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Zoals crash al zei, hier is al een topic over geweest. Maar kijk eens hier. Daar kan je gewoon servers huren voor CS.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• ddofborg

Een private clanserver waar 5x per week op gespeelt wordt door 10 man is wel iets anders (in traffic dus geld) dan een public server voor 20 man.

ja, i.d.d....

heeft iemand hier al i.d. gehost?

• ddofborg
Op zondag 07 juli 2002 23:33 schreef McFlipp het volgende:
Zoals crash al zei, hier is al een topic over geweest. Maar kijk eens hier. Daar kan je gewoon servers huren voor CS.
ik heb geen topic kunnen vinden (ik heb alleen in 'Spielerij' gekeken)... maar op die site staat prijzen, dus ik weet iets meer... bedankt!!!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op zondag 07 juli 2002 23:34 schreef ddofborg het volgende:

ja, i.d.d....

Om iets te quoten, kan je dit rond hetgeen zetten:
code:
1
2
[quote]
[/quote]

Ennuh ik denk niet dat er veel mensen zijn die zelf een public cs server hosten. Vergt echt veel van je inet verbinding, en je moet altijd een pc in je huis aan laten staan.
Op zondag 07 juli 2002 23:36 schreef ddofborg het volgende:

[..]

ik heb geen topic kunnen vinden (ik heb alleen in 'Spielerij' gekeken)... maar op die site staat prijzen, dus ik weet iets meer... bedankt!!!
Bitte: [topic=386633/1/75]

Gebruik ff de search voortaan, oh en lees de Faq eens door ;)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 23:24 schreef Un4GiveN het volgende:
Ik denk dat je eerder aan het 3 dubbele mag gaan denken als je een beetje verkeer wilt kunnen verstoken op een snelle verbinding

• ddofborg
Om iets te quoten, kan je dit rond hetgeen zetten:
De reden dat ik geen [ quote] gebruik, is dat het veel meer ruimte inneemt!

• ddofborg
Op zondag 07 juli 2002 23:39 schreef Kertje het volgende:
Ik denk dat je eerder aan het 3 dubbele mag gaan denken als je een beetje verkeer wilt kunnen verstoken op een snelle verbinding
Waarde is wat iemand bereid is te betalen, niet wat iets kost.
dus...

Verwijderd

Neem eens een kijkje bij NL3GTA Gaming Solutions..

www.nl3gta.nl << kan je ze vinden

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 23:42 schreef ddofborg het volgende:

[..]

dus...
dus? dan zit je altijd te laag. Mensen willen namenlijk bijna altijd veel minder betalen dat wat het werkelijk waard is...

• ddofborg
dus? dan zit je altijd te laag. Mensen willen namenlijk bijna altijd veel minder betalen dat wat het werkelijk waard is...
*offtopic ;)*
Deze zin zelf al dat als er nietmand is die meer wil betalen voor 'iets', dan kan het niet meer kosten. Dus als mensen altijd lager betalen, dan het je denk dat het kost... dan kost het ook niet meer!

*edit*
1 eurocent is 1 eurocent waard, maar als iemand mij ervoor 350 euro wil gegeven (omdat het uit Finland komt), dan is 1 eurocent 350 euro waard...

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Op zondag 07 juli 2002 23:34 schreef ddofborg het volgende:

ja, i.d.d....

ja, wij van ServeCS.net hosten zowel clan als public gameservers tegen een vrij lage prijs. bij mijn weten heeft user KeRsTmAnNeKe ook zo'n service. Clanhost is er dacht ik mee gestopt (of nooit begonnen, tis maar hoe je het ziet :))

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 00:20 schreef CU2morO het volgende:

ja, wij van ServeCS.net hosten zowel clan als public gameservers tegen een vrij lage prijs.
zijn die UT servers al leverbaar, en tegen dezelfde prijs als die CS servers?

en is er al een server waar ik ping test kan doen? :)

• ddofborg
Verschiul tussen public- en private server is dat op private server een wachtwoord zit... voor de rest niets? Wel een groot verschil in prijs...

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 00:25 schreef Vision het volgende:

[..]

zijn die UT servers al leverbaar, en tegen dezelfde prijs als die CS servers?

en is er al een server waar ik ping test kan doen? :)
er draait nog geen UT public (komt ook waarschijnlijk niet, CS en andere HL mods is onze doelgroep, UT is als extraatje) wel kun je de ping testen op de serveCS public CS server: cs.servecs.net:27015

prijzen voor de UT servers worden naar verhouding berekend naar het bandbreedte verkeer in verhouding met HalfLife (scheelt dacht ik niet zo veel, dus prijzen zijn ongeveer hetzelfde)

voor meer gespecificeerde vragen wil ik je doorverwijzen naar ons forum (http://forum.servecs.net) of irc kanaal (#servecs.net @ irc.sorcery.net) anders worden de modjes weer boos ;)

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 00:26 schreef ddofborg het volgende:
Verschiul tussen public- en private server is dat op private server een wachtwoord zit... voor de rest niets? Wel een groot verschil in prijs...
haha, nee... je moet het zo zien, een clan server wordt hoogstens 1x per dag een war van 5vs5 gespeeld. een public (iig onze public...) staat bijna dag en nacht vol met publiek... dat scheelt zo'n 3x zoveel GB's en dat kost knaken :o

• Cardinoz
  • Laatst online: 21-10-2017
http://www.xventus.nl/menu.php?select=gameserver

Hier kun je ook nog gameservers hosten ofzo. Zelf zoek je zelf maar uit want ik ben moe. :) :Z

• ddofborg
Op maandag 08 juli 2002 00:31 schreef CU2morO het volgende:
haha, nee... je moet het zo zien, een clan server wordt hoogstens 1x per dag een war van 5vs5 gespeeld. een public (iig onze public...) staat bijna dag en nacht vol met publiek... dat scheelt zo'n 3x zoveel GB's en dat kost knaken :o
ow ja... maar host je dan ook soort van vituele servers? want anders krijgt je toch je kosten voor de PC er niet uit...
als ik dat ding ga hosten, dan wordt het geen dedicated bak... er worden ook andere dingen op gedaan...

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 00:34 schreef ddofborg het volgende:

[..]

ow ja... maar host je dan ook soort van vituele servers? want anders krijgt je toch je kosten voor de PC er niet uit...
als ik dat ding ga hosten, dan wordt het geen dedicated bak... er worden ook andere dingen op gedaan...
sorry, ik snap het ff helemaal niet meer :)
virtuele server? :?
en wat bedoel je met dedicated bak? die hlds's zijn gewoon stukjes software, er draaien er meerdere op 1 machine (ook weer niet te veel, want hlds vreet geheugen :))

• ddofborg
sorry, ik snap het ff helemaal niet meer :)
virtuele server? :?
dus meerdere servers op 1 bak...
en wat bedoel je met dedicated bak?
een computer die niets anders doet dan game-hosten
die hlds's zijn gewoon stukjes software, er draaien er meerdere op 1 machine (ook weer niet te veel, want hlds vreet geheugen :))
ok...

• CU2morO
dan had je het wel goed, wij van servecs hebben idd een dedicated server machine bij een colohosting bedrijf hangen op een 100mbit lijn, die alleen maar gameservers host (ok, ook nog de www.servecs.net site, maar das te verwaarlozen)

of was dat je vraag niet? :D

• ddofborg
Op maandag 08 juli 2002 00:43 schreef CU2morO het volgende:
dan had je het wel goed, wij van servecs hebben idd een dedicated server machine bij een colohosting bedrijf hangen op een 100mbit lijn, die alleen maar gameservers host (ok, ook nog de www.servecs.net site, maar das te verwaarlozen)

of was dat je vraag niet? :D
ja, i.d.d.

...hoeveel servers kune dan hosten op 1 machine... of gaat het vooral om het geheugen? volgens mij is server zelf ook wel 'zwaar', of niet?

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 00:57 schreef ddofborg het volgende:

[..]

ja, i.d.d.

...hoeveel servers kune dan hosten op 1 machine... of gaat het vooral om het geheugen? volgens mij is server zelf ook wel 'zwaar', of niet?
hoeveel precies weet ik niet, maar ik denk dat je met 512mb zo'n 5, 6, perhaps 7 servers kan hosten. mocht het meer worden, prikken we er gewoon een reepje ram bij :)

ja, die server is bestwel zwaar ja om te tillen (2U kast) maar dat bedoelde je denk ik niet? :P (dem, ik ben flauw bezig)
er draait linux (slackware) op onze server, en dat is opzich niet zo zwaar (geen grafische troep zoals windows huh)

• ddofborg
Op maandag 08 juli 2002 01:10 schreef CU2morO het volgende:

hoeveel precies weet ik niet, maar ik denk dat je met 512mb zo'n 5, 6, perhaps 7 servers kan hosten. mocht het meer worden, prikken we er gewoon een reepje ram bij :)

ja, die server is bestwel zwaar ja om te tillen (2U kast) maar dat bedoelde je denk ik niet? :P (dem, ik ben flauw bezig)
er draait linux (slackware) op onze server, en dat is opzich niet zo zwaar (geen grafische troep zoals windows huh)
ja, ik weet dat die dingen 'veel' ram vreten...

..met zwaar bedoelde ik of het programma voor het spel veel CPU power nodig heeft... ik neem aan dat berekenen van dingen (coordinaten van kogels enzo) ook redelijk zwaar is, of niet...

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 08 juli 2002 01:30 schreef ddofborg het volgende:

[..]

ja, ik weet dat die dingen 'veel' ram vreten...

..met zwaar bedoelde ik of het programma voor het spel veel CPU power nodig heeft... ik neem aan dat berekenen van dingen (coordinaten van kogels enzo) ook redelijk zwaar is, of niet...
Valt opzich wel mee. Veel ram is vooral belangrijk bij dedicated servers

iStockphoto

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 01:44 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Valt opzich wel mee. Veel ram is vooral belangrijk bij dedicated servers
helemaal mee eens

• kamerplant
  • Niet online
Mijn UT clan heeft ook een (public) UT server.

Server setup cost: 10 euro
Normaal bedrag.

Dan kun je kiezen uit 2 abbo's:
10 player server account: 75 euro montly
(max. 10 players and server must be password protected)

16 player server account: 95 euro montly
(max. 16 players, no password)
En wij hebben 10 players en geen passwords, dus dat bedrag zit tussen de 75 en 95 euro :)

Vrij duur dus, maar dat is te begrijpen. Als het public is kan het dataverkeer ver in de GB's oplopen, want 10 spelers x 10kB/sec is al ruim 350MB in één uurtje, en dan ook nog de hardware.. :)
Maar gelukkig hebben wij een lieve clanleider die het betaald O+

dutchgame.nl trouwens

/edit/
typo :+

🌞🍃

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:26
Op maandag 08 juli 2002 08:50 schreef DataBeest het volgende:
Maar gelukkig hebben wij een lieve clanlijder die het betaald O+
Als ie dat betaalt is het inderdaad lijder.. :+

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Voor een gameserver heb je vooral een internetverbinding nodig en ram ;).. CPU gaat het wel bijhouden (beetje normale HD is ook leuk als je meerdere servers runt en wilt mapchangen :P)

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 08:50 schreef DataBeest het volgende:
Mijn UT clan heeft ook een (public) UT server.

Server setup cost: 10 euro
Normaal bedrag.

Dan kun je kiezen uit 2 abbo's:
[..]

En wij hebben 10 players en geen passwords, dus dat bedrag zit tussen de 75 en 95 euro :)

Vrij duur dus, maar dat is te begrijpen. Als het public is kan het dataverkeer ver in de GB's oplopen, want 10 spelers x 10kB/sec is al ruim 350MB in één uurtje, en dan ook nog de hardware.. :)
Maar gelukkig hebben wij een lieve clanleider die het betaald O+

dutchgame.nl trouwens

/edit/
typo :+
mag ik vragen waarom je in godsnaam 10 euro betaald voor het opzetten? dat is dus pure klopperij (NOFI) ik weet hoeveel werk het is, en dat is 5 minuten. daar vraag je toch geen 10,- voor?

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-01 11:16
Op maandag 08 juli 2002 18:42 schreef CU2morO het volgende:

[..]

mag ik vragen waarom je in godsnaam 10 euro betaald voor het opzetten? dat is dus pure klopperij (NOFI) ik weet hoeveel werk het is, en dat is 5 minuten. daar vraag je toch geen 10,- voor?
Die mensen worden betaald per uur denk ik...

• CU2morO
Op maandag 08 juli 2002 18:46 schreef Lampie het volgende:

[..]

Die mensen worden betaald per uur denk ik...
lijkt me niet, meestal is dat gewoon een paar mans bedrijfje, die werken niet per uur :)

Verwijderd

De clan waar ik quake 3 urban terror mee speel heeft een server vor 20 gulden (weenie hoeveel euro) per maand. www.digipaint.nl maja als je iets wijzigd aan de setttings heb je meteen 30 meeltjes. Een keer het aantal players van max 12 naar max 14 gezet ze werden helemaal gek
Pagina: 1