AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
Verwijderd
-hij moet dus voor schoolwerk gebruikt worden,
-hij moet ook thuis gebruikt kunnen worden op m'n LAN (maar bijv. die ACER heeft built-in 10/100 kaartje...
-het zou erg prettig zijn als ie ook nog een beetje kon gamen en zware dingen kon draaien
Net gevonden bij Makro:
notebook
Laser.
Intel Pentium IV 1.8 GHz processor
256 MB DDR-geheugen 30 GB HDU
Video 8 - 64 MB regelbaar
14.1" XGA TFT-scherm
DVD/cd-rw/cd-r 8/8/8/24 combo
56k-modem
10/100 LAN adapter
4x AGP, 2x USB, 1x parallel, 1x audio-in, 1x audio-out, 1xVGA-out, 1x TV-out
Microsoft Windows XP Home Edition NL
Lithium-Ion Smart Battery Inclusief luxe draagtas
2 jaar Pick-Up and Return garantie
1499.- (1783.81 incl. BTW)
Wel ietjes duurder, maar wel goeie specs, misschien is dit wat of is dit dan weer niet zo'n goed aanbod?
edit
ff wat vet gedrukt
/edit
Vanaf deze site
Vond ik een laptop met deze specs
Celeron 1.7GHz,
256MB DDR-RAM,
20GB HD,
6x DVD, 14.1''TFT,
Modem/LAN (bereit für DSL),
2x USB,
MS Windows XP
Vlak daaronder staat een laptop met volgens mij mindere specs, voor meer geld?
Kortom, ik kom er niet helemaal uit
Aanbiedingen die vanuit een school zelf komen kan je beter afslaan! Je kan beter een top of the bill notebook kopen, je moet er tenslotte wel een flinke tijd mee doen!
beroemde Gericom? Waarom?Op maandag 08 juli 2002 13:26 schreef Kamikazi het volgende:
Tsja, ik heb afgelopen jaar een nieuwe notebook gekocht halverwege het jaar bij Lidl (de beroemde Gericom notebook) en heb nog nooit spijt gehad.
Is zo'n Gericom dan wel top of the bult?Aanbiedingen die vanuit een school zelf komen kan je beter afslaan! Je kan beter een top of the bill notebook kopen, je moet er tenslotte wel een flinke tijd mee doen!
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Omdat ik voor weinig geld een goede notebook wou kopen.Op maandag 08 juli 2002 13:27 schreef E-Mile het volgende:beroemde Gericom? Waarom?
PIII 1,2 Ghz, 512 mb ram, 30 gig hd, 1400 x 1050 resolutie... en dat voor nog geen 5000 gulden (toendertijd)....Is zo'n Gericom dan wel top of the bult?
En hij kan nog steeds volop mee
Ja die had ik al gezien, maar veel off-topic en wat ontopic is is weinig waardevol.Op maandag 08 juli 2002 13:29 schreef Overspeed het volgende:
Hier trouwens nog een topic over de Micropoint Pacer-M242: [topic=539467]
Denken jullie dat het mogelijk is om zelf die wireless netwerkkaart te gebruiken?
Verwijderd
Bedenk daarbij dat niet alle draadloze netwerkproducten feilloos met elkaar samenwerken!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maar zo'n netwerkkaart is toch ook gewoon te koop in winkels, daar hebben zij toch nix mee te maken?Op maandag 08 juli 2002 13:43 schreef mad_maxz het volgende:
Ik heb al gezien dat dat een aanbieding is vanuit de HEAO van de HAN (hogeschool Arnhem en Nijmegen). Als je zo'n wireless kaart los wilt hebben ... vergeet het maar! Die krijg je alleen als je de laptop erbij neemt. En de ICT lief aankijken heeft ook geen zin. Wil je toegang tot het school netwerk, zit er niks anders op als de laptop van school te nemen.
Verwijderd
als dat zo is: Schaf maar geen laptop aan , haal eerst je 21 punten in dat ene jaartje.
Verwijderd
Tuurlijk kan je zoiets kopen in de winkel, maar denk maar niet dat dat zomaar even werkt op het netwerk daar. In verband met veiligheid worden onbekende kaarten (MAC adress etc) uitgesloten van toegang tot het netwerk. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar het gaat erom dat je er niet zo maar met je eigen wireless kaartje daar verbinding kan maken.Op maandag 08 juli 2002 13:44 schreef E-Mile het volgende:
[..]
Maar zo'n netwerkkaart is toch ook gewoon te koop in winkels, daar hebben zij toch nix mee te maken?
[quote]
Op maandag 08 juli 2002 13:46 schreef waxem het volgende:
je gaat zeker naar de ICA?
als dat zo is: Schaf maar geen laptop aan , haal eerst je 21 punten in dat ene jaartje.
[/quote]
21 punten .. 42 bedoel je
Jij hebt zeker niet helemaal opgelet op school, want voor de ICA is die aanbieding er niet eens!!! die geld alleen voor de HEAO!!!
Ik bedoelde waarom is ie BEROEMD?Op maandag 08 juli 2002 13:29 schreef Kamikazi het volgende:
[..]
Omdat ik voor weinig geld een goede notebook wou kopen.
[..]
Bij mij is gericom eerder berucht, bij ons op de zaak hebben we er al aardig wat gehad die binnen een 1/2 jaar het begaven. Ik zoen voor Toshiba, Dell Compaq oid gaan, dat zijn pas echt merken!Op dinsdag 09 juli 2002 02:19 schreef E-Mile het volgende:
[..]
Ik bedoelde waarom is ie BEROEMD?
er zit dus óók een gewone netwerkaansluiting op (er staat alleen niet bij welke snelheid, maar dat zal wel 10/100mbit zijnI/O-poorten Ethernet RJ45
enz enz enz
maar ja.... die prijs vind ik fors (als het nou een Dell was....)
en tsja..... 32mB shared VGA van 128mB..... dan blijft er niet veel over.
Ik zou dus even verder kijken, ook al is iets met wireless er standaard in zeldzaam (misschien komt aldi binnenkort wel weer met een superaanbieding)
Als je dit soort dingen privé koopt loont het vaak een beetje geduld te hebben (ik neem ff aan dat voor een scholier 1715euro ook veel geld is
Wel even met de systeembeheerders van je school contact opnemen voordat je iets koopt (systeembeheerders kunnen èchte eikels zijn
owja, die 3 jaar onsite garantie is wel oké (kost je normaal een arm en een been)
"man is not truly one, but truly two,"