Notebook project hogeschool

Pagina: 1
Acties:

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Via mijn school kan ik een Micropoint Laptop kopen, mijn idee is dat deze aanbieding helemaal niet zo gunstig is,
het gaat om dit notebook alles bij elkaar kost het apparaat 1715 €uro. Er zit echter een draadloze netwerkkaart in. Mijn vraag is of die netwerkkaart ook los verkrijgbaar is als insteekkaart/in te bouwen en wat dat dan kost.
Al met al vraag ik me dus af of er niet veel betere alternatieven zijn voor dit apparaat. >:)
edit:
verkeerde prijs gegeven :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Lijkt me aan de prijzige kant ik denk dat je op inet iets snellers/goedkopers kan vinden. Ik zal ffies kijken. kijk ff in de pricewatch >> http://www.tweakers.net/pricewatch/28470 is net ff ietsje beter d8 ik zo.

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Maar zit bij bovenstaande Acer dan ook draadloze netwerkkaart want dat is ook wel erg belangrijk..

Verwijderd

nee dat niet waarvoor heb je dat nodig dan? kost +/- € 130 voor een PC card versie.

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
In die school is een accesspoint waardoor je dus internet-acces hebt in school van de kantine tot de wc. Dus wel echt een belangrijk puntje want je hebt verder geen plug je comp. hier spots :? ... Maar zijn die ook los verkrijgbaar dat soort dingen?

Verwijderd

Zie post hierboven die zijn ook los verkrijgbaar maar kijk even in de pricewatch. Ik weet nioet wat je allemaal met je laptop wil. Kun je iig iets goedkopers of snellers nemen.

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Ja
-hij moet dus voor schoolwerk gebruikt worden,
-hij moet ook thuis gebruikt kunnen worden op m'n LAN (maar bijv. die ACER heeft built-in 10/100 kaartje...
-het zou erg prettig zijn als ie ook nog een beetje kon gamen en zware dingen kon draaien :)

Net gevonden bij Makro:

notebook
Laser.
Intel Pentium IV 1.8 GHz processor
256 MB DDR-geheugen 30 GB HDU
Video 8 - 64 MB regelbaar
14.1" XGA TFT-scherm
DVD/cd-rw/cd-r 8/8/8/24 combo
56k-modem
10/100 LAN adapter
4x AGP, 2x USB, 1x parallel, 1x audio-in, 1x audio-out, 1xVGA-out, 1x TV-out
Microsoft Windows XP Home Edition NL
Lithium-Ion Smart Battery Inclusief luxe draagtas
2 jaar Pick-Up and Return garantie
1499.- (1783.81 incl. BTW)
Wel ietjes duurder, maar wel goeie specs, misschien is dit wat of is dit dan weer niet zo'n goed aanbod?

edit
ff wat vet gedrukt :D
/edit

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Sorry dat ik even kick, maar ik zit nog met hetzelfde probleem, maar ik heb op de mediamarkt-site in duitsland ook nog een nieuwe laptop gevonden, maar de prijs lijkt eigenlijk te goed om waar te zijn:

Vanaf deze site
Vond ik een laptop met deze specs

Celeron 1.7GHz,
256MB DDR-RAM,
20GB HD,
6x DVD, 14.1''TFT,
Modem/LAN (bereit für DSL),
2x USB,
MS Windows XP

Vlak daaronder staat een laptop met volgens mij mindere specs, voor meer geld?
Kortom, ik kom er niet helemaal uit :?

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsja, ik heb afgelopen jaar een nieuwe notebook gekocht halverwege het jaar bij Lidl (de beroemde Gericom notebook) en heb nog nooit spijt gehad.

Aanbiedingen die vanuit een school zelf komen kan je beter afslaan! Je kan beter een top of the bill notebook kopen, je moet er tenslotte wel een flinke tijd mee doen!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:26 schreef Kamikazi het volgende:
Tsja, ik heb afgelopen jaar een nieuwe notebook gekocht halverwege het jaar bij Lidl (de beroemde Gericom notebook) en heb nog nooit spijt gehad.
beroemde Gericom? Waarom?
Aanbiedingen die vanuit een school zelf komen kan je beter afslaan! Je kan beter een top of the bill notebook kopen, je moet er tenslotte wel een flinke tijd mee doen!
Is zo'n Gericom dan wel top of the bult?

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:34
Hier trouwens nog een topic over de Micropoint Pacer-M242: [topic=539467]

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 13:27 schreef E-Mile het volgende:beroemde Gericom? Waarom?
Omdat ik voor weinig geld een goede notebook wou kopen.
Is zo'n Gericom dan wel top of the bult?
PIII 1,2 Ghz, 512 mb ram, 30 gig hd, 1400 x 1050 resolutie... en dat voor nog geen 5000 gulden (toendertijd)....

En hij kan nog steeds volop mee

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:29 schreef Overspeed het volgende:
Hier trouwens nog een topic over de Micropoint Pacer-M242: [topic=539467]
Ja die had ik al gezien, maar veel off-topic en wat ontopic is is weinig waardevol.

Denken jullie dat het mogelijk is om zelf die wireless netwerkkaart te gebruiken?

Verwijderd

Ik heb al gezien dat dat een aanbieding is vanuit de HEAO van de HAN (hogeschool Arnhem en Nijmegen). Als je zo'n wireless kaart los wilt hebben ... vergeet het maar! Die krijg je alleen als je de laptop erbij neemt. En de ICT lief aankijken heeft ook geen zin. Wil je toegang tot het school netwerk, zit er niks anders op als de laptop van school te nemen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou er rekening mee dat de helpdes van je school waarschijnlijk alleen de via school gekochte laptops zal ondersteunen. Kun je wel gaan zitten experimenteren met je eigen laptoppie, maar als er problemen zijn kun je alleen op jezaelf terugvallen.
Bedenk daarbij dat niet alle draadloze netwerkproducten feilloos met elkaar samenwerken!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:43 schreef mad_maxz het volgende:
Ik heb al gezien dat dat een aanbieding is vanuit de HEAO van de HAN (hogeschool Arnhem en Nijmegen). Als je zo'n wireless kaart los wilt hebben ... vergeet het maar! Die krijg je alleen als je de laptop erbij neemt. En de ICT lief aankijken heeft ook geen zin. Wil je toegang tot het school netwerk, zit er niks anders op als de laptop van school te nemen.
Maar zo'n netwerkkaart is toch ook gewoon te koop in winkels, daar hebben zij toch nix mee te maken?

Verwijderd

je gaat zeker naar de ICA? :)

als dat zo is: Schaf maar geen laptop aan , haal eerst je 21 punten in dat ene jaartje.

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 13:44 schreef E-Mile het volgende:

[..]

Maar zo'n netwerkkaart is toch ook gewoon te koop in winkels, daar hebben zij toch nix mee te maken?
Tuurlijk kan je zoiets kopen in de winkel, maar denk maar niet dat dat zomaar even werkt op het netwerk daar. In verband met veiligheid worden onbekende kaarten (MAC adress etc) uitgesloten van toegang tot het netwerk. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar het gaat erom dat je er niet zo maar met je eigen wireless kaartje daar verbinding kan maken.

edit:
[quote]
Op maandag 08 juli 2002 13:46 schreef waxem het volgende:
je gaat zeker naar de ICA? :)

als dat zo is: Schaf maar geen laptop aan , haal eerst je 21 punten in dat ene jaartje.
[/quote]

21 punten .. 42 bedoel je :P

Jij hebt zeker niet helemaal opgelet op school, want voor de ICA is die aanbieding er niet eens!!! die geld alleen voor de HEAO!!!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Maarreh Mad Max heb jij ervaring of heb je geen idee hoe het daar is geregeld?

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:29 schreef Kamikazi het volgende:

[..]

Omdat ik voor weinig geld een goede notebook wou kopen.
[..]
Ik bedoelde waarom is ie BEROEMD?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 09:45
Op dinsdag 09 juli 2002 02:19 schreef E-Mile het volgende:

[..]

Ik bedoelde waarom is ie BEROEMD?
Bij mij is gericom eerder berucht, bij ons op de zaak hebben we er al aardig wat gehad die binnen een 1/2 jaar het begaven. Ik zoen voor Toshiba, Dell Compaq oid gaan, dat zijn pas echt merken!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57

mr_petit

opperprutser

ff quoten van je adje E-Mile:
I/O-poorten Ethernet RJ45
enz enz enz
er zit dus óók een gewone netwerkaansluiting op (er staat alleen niet bij welke snelheid, maar dat zal wel 10/100mbit zijn :+ )

maar ja.... die prijs vind ik fors (als het nou een Dell was....)

en tsja..... 32mB shared VGA van 128mB..... dan blijft er niet veel over.
Ik zou dus even verder kijken, ook al is iets met wireless er standaard in zeldzaam (misschien komt aldi binnenkort wel weer met een superaanbieding)
Als je dit soort dingen privé koopt loont het vaak een beetje geduld te hebben (ik neem ff aan dat voor een scholier 1715euro ook veel geld is ;) )
Wel even met de systeembeheerders van je school contact opnemen voordat je iets koopt (systeembeheerders kunnen èchte eikels zijn >:) )

owja, die 3 jaar onsite garantie is wel oké (kost je normaal een arm en een been)

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1