Toon posts:

[wap&php] wapsiloen doet et, T20 zegt nee :P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
en dat rijmt :D

ik heb dus een probleem waar ik niet uit kom. Na heel wat gezocht te hebben ben ik er achter dat het probleem bestaat, maar de oplossing heb ik nergens kunnen vinden..

ik heb zeg maar dit php script:
PHP:
1
<?// send wml headers header("Content-type: text/vnd.wap.wml");  echo "<?xml version=\"1.0\"?>";  echo "<!DOCTYPE wml PUBLIC \"-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN\""     . " \"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml\">"; ?> <wml><card id="4SMS.BIZ"><p align="center">[img]"4sms.wbmp"[/img]<p/><small><em>Wap2sms</em><br/>&amp;nbsp;<br/>Username:<input type="text" name="act"/><br/>Password:<input type="text" name="psw"/><br/>Send to:<input type="text" name="to"/><br/>Message:<input type="text" name="msg"/><br/><anchor>go<go href="send.php" method="post"><postfield name="act" value="$(act)"/><postfield name="psw" value="$(psw)"/><postfield name="to" value="$(to)"/><postfield name="msg" value="$(msg)"/></go></anchor><br/></small></p></card></wml>?>

Heel simpel, gewoon een wml page gegenereerd door php. En zo heb ik dus een hele service opgebouwd :) Tijdens het opbouwen heb ik telkens gebruik gemaakt van online wap emulators als wapsilon.com en het werkte (uiteindelijk) perfect :) Alleen nou doe ik het met mijn phone met wap (Ericsson T20) en ik krijg dus een 500 - Internal Server Error :( Ok ik weet niet of het aan het script ligt en dus of het hier thuis hoort, maar misschien kunnen jullie helpen.. Ik heb al dingen geprobeert als renamen naar wml enzo en andere sites op die phone doen het wel.. Dus, iemand??

Verwijderd

heb ook vage problemen gehad met mijn t20 en wap paginaatje dat ik heb gemaakt ervoor en daar lag uiteindelijk aan het feit dat er $ tekens (en nog een paar andere tekens % dacht ik??..) in de wap tekst stonden. Dat pikte ie niet. Ten minste als ik het weghaalde werkte het wel :)
Ik zie wat $ staan in je tekstfields en zo dus het zou misschien daar aan kunnen liggen?? Is een optie om het te escapen en helemaal door php te laten genereren?? Ik heb nu ff weinig tijd er verder over na te denken maar als me iets te binnen schiet laat ik het nog wel weten.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:16
Moet je bij WML files niet altijd openen met <?php ipv <? ?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 10:12 schreef llevering het volgende:
Moet je bij WML files niet altijd openen met <?php ipv <? ?
dat lijkt me sterk wat dat ziet de telefoon helemaal niet.
dat wordt gewoon weggeparsed door php.....

je gebruikt php variabelen zonder dat het tussen <? en ?> staat? dat wordt dan toch niet geparsed of wel???? dan heb je idd $'s in je tekstvelden staan en dat pikt je telefoon weer niet.....

win ik nu een koelkast >:)

wat is trouwens het nut van een sms script via wap, als iemand een wap telefoon heeft kan die daar toch ook gelijk mee smsen???? daz toch veel goedkoper dan de hele tijd blijven wappen terwijl je je berichtje typt.....

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
code:
1
2
3
4
5
6
<anchor>go<go href="send.php" method="post">
<postfield name="act" value="$(act)"/>
<postfield name="psw" value="$(psw)"/>
<postfield name="to" value="$(to)"/>
<postfield name="msg" value="$(msg)"/>
</go></anchor><br/>

Volgens mij worden variabelen die buiten <?php en ?> niet geparsed... Je zult dus iets als <?php echo $msg; ?> of <?=$msg?> moeten doen, in plaats van ze zo neer te zetten. Want dat krijg je dit zo letterlijk in de wap-pagina die naar je telefoon gestuurd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 11:48 schreef Foxboy het volgende:

[..]
....
win ik nu een koelkast >:)

wat is trouwens het nut van een sms script via wap, als iemand een wap telefoon heeft kan die daar toch ook gelijk mee smsen???? daz toch veel goedkoper dan de hele tijd blijven wappen terwijl je je berichtje typt.....
En daar is dus GPRS voor uitgevonden ;)

Maar edankt voor de hulp so far, ik ga weer ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nog steeds niet uit :S ik heb veel geprobeert, maar nog zonder positief resultaat..
Ik heb wel nieuwe info: m'n phone geeft een 1019 compile error, maar hier heb ik verder ook nog niks over kunnen vinden...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, iemand mischien een tip voor een echt realistische wap emulator??

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27

pietje63

RTFM

probeer gewoon alle bekende wapsites, staat er bijna altijd wel een op

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• stekkel
  • Laatst online: 12-07 11:54
je moet de laatste regel : ?>
weghalen omdat je het php script al sluit op regel 7 en niet meer heropend.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 11:08 schreef stekkel het volgende:
je moet de laatste regel : ?>
weghalen omdat je het php script al sluit op regel 7 en niet meer heropend.
dat doet de [ php] [ /php] functie van dit forum...

wel eerder zei iemand dat je de $ weg moet halen die niet geparst worden...

Verwijderd

Topicstarter
goed de cloe:

het lag niet aan de <?'s want dat komt allemaal door het forum hier, maar het probleem was de <small> </small> waar dus waarschijnlijk geen inputs tussen mogen... Maar weer een voorbeeldje van de striktheid van wml...
Alleen beetje jammer dat al die emulators daar niet naar kijken :(

• elnino
  • Laatst online: 19-08 14:53
Met dit soort toepassingen is het altijd handig om de XML eens te valideren of hij wel klopt, met zogename XML Validators. Dan kun je zien of de syntax van het document wat je geöutput hebt, wel klopt. Mobiele telefoons zijn altijd vrij exact in dit soort dingen, omdat flexibiliteit vaak meer geheugen kost. Een browser heeft een grote processor tot zijn beschikking en kan dus van bijna iedere pagina iets maken, maar op zo'n klein mobieltje is ruimte zeer schaars.
Pagina: 1