Toon posts:

PC start sinds upgrade niet goed op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste forum voor dit probleem is aangezien ik niet precies weet waar het probleem zit.

Ik heb afgelopen week een upgrade gedaan. Ik heb het volgende gekocht:
- Abit KR7A-133;
- AMD Athlon XP 1800+;
- Bijpassende cooler van Coolmaster;
- 2x 256MB DDR-RAM/266 PC2100, 184pin, CL2 geheugen;
- Maxtor 6L040J2 D740X (40,0GB / 7200rpm).

Alles in elkaar gezet (CD-Rom enz had ik al). De PC start niet goed op. Qua geluid lijkt de PC wel goed op te starten (geen pieptonen) maar ik krijg geen beeld (zwart beeld, geen melding, knipperd ledje) en ook de lampjes op mijn toetsenbord doen niets.

Alle PCI kaarten er uit gehaald, nog steeds hetzelfde probleem. Alle PCI kaarten er weer in en mijn VGA kaart (Hercules Prophet 4500 TV OUT / 64MB) eruit en erin. PC start op! YEAH! Dacht ik.

Meteen XP geinstalleerd, werkt helemaal fijn, zet de PC uit. Ik wil de volgende dag mijn PC weer aanzetten, start niet op. Hetzelfde probleem. Weer de VGA kaart eruit en erin en ja hoor, de PC start weer op!

Had ik vanmorgen weer hetzelfde probleem. Dus ik wéér de VGA kaart eruit en erin, het probleem bleef. Ik kom net weer thuis. Ik haal nogmaals de VGA kaart eruit en stop het er weer in, pats! PC start weer op! :?

Weet iemand wat dit probleem precies is (dus waar het aan ligt) en hoe ik dit in godsnaam kan oplossen (zonder steeds die VGAkaart eruit te moeten halen)? Mijn dank is groot.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Misschien zou je eens in de bios kunnen kijken naar de VGA boot sequence? Die moet op AGP/PCI staan...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken in de Bios. Daar staat het volgende over AGP:

AGP Aperture Size: 64M
AGP Mode: 2x
AGP Driving Control: Auto
AGP Driving Value: -
AGP Fast Write: Disabled
AGP Read Synchronization: Disabled
AGP Master 1 WS Write: Disabled
AGP Master 1 WS Read: Disabled

En bij de Integratd Peripherals staat dit:

Init Display First:
- PCI Slot [.]
- AGP [ ]

Is dat goed?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 23:23 schreef Ranow het volgende:
Init Display First:
- PCI Slot [.]
- AGP [ ]
Maak daar eens van:

Init Display First:
- PCI Slot [ ]
- AGP [.]

AGP 4x kan je ook proberen, en misschien de aperture size wat hoger zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 23:25 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Maak daar eens van:

Init Display First:
- PCI Slot [ ]
- AGP [.]

AGP 4x kan je ook proberen, en misschien de aperture size wat hoger zetten :)
De VGA kaart (Hercules Prophet 4500 TV OUT) is een 64MB kaartje wat AGP2x nodig heeft. Dus aan die waardes ga ik niets veranderen.

Dat 'Init Display First' ga ik nu ff proberen. :)

- edit -

Ik heb Init Display First op AGP gezet, kijken of ie het morgen zonder problemen doet :)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Gut gut kun je dat niet gewoon gelijk ff doen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

Op maandag 08 juli 2002 01:07 schreef Waterlelie het volgende:
Gut gut kun je dat niet gewoon gelijk ff doen
Nee natuurlijk niet, want dan loopt hij het risico dat hij zometeen niet meer verder kan computeren en naar bed moet. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het klinkt heel erg als een voeding die het niet trekt/dood begint te gaan.

Wat voor voeding heb je?

Voor zo'n config heb je toch minimaal een 300 watt voeding nodig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Dat van die 2x AGP is natuurlijk hele dikke onzin.
Als je 4x AGP aanzet kun je juist een performance increase verw88 zonder verdere gevolgen. Verder kun je je aperture size makkelijk op 128 en misschien ook wel op 256 zetten. Dit is gewoon een kwestie van uitproberen zonder risico's met de kans dat je 3d video performance omhoog schiet. Dus als je je systeem weer op de normale manier aan de praat hep (wat moet lukken als je AGP aanzet zoals hierboven staat) zou ik tog zeker 4x AGP aanzetten en je aperture size ook een stukje omhoog doen. Maar als je zo zeker weet dat het niet gaat werken (wat dus absoluut niet klopt maja)dan laat je het lekker staan en loop je een performance increase mis >:) .

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

AGP Driving control op manual, value op DA, dat wil ook wel eens helpen (krijg je een iets sterker signaal op de AGP bus).

Forget your fears...
...and want to know more...

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op zondag 07 juli 2002 23:23 schreef Ranow het volgende:
Ik heb even gekeken in de Bios. Daar staat het volgende over AGP:

Is dat goed?
tuurlijk is dat goed je hebt er nix aan veranderd, maw pak het boekje van je mobo, daar word best duidelijk uitgelegd wat je moet kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Alles geprobeerd wat hier boven staat :{ Werkt niet :(

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Zit je voeding aan een geaard stop contact?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1