Toon posts:

TNL capable 3d card?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het spel spiderman the movie vraagt na de installatie om TNL capable 3d card.

Ik heb een Hercules 3D prophet 4500 32MB (Kyro II). Ik draai Windows XP met de laatste drivers. Is deze kaart niet geschikt of is het een kwestie van instellingen wijzigen?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nope, volgens mij doen alleen GeForces dat.. Radeon's weet ik niet eens zeker.
Kyro's kunnen het in ieder geval niet. Maf dat ie niet zonder kan trouwens.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Ik heb een Radeon en het spel werkt perfect... dus dat hij puur T&L vraagt is erg wazig

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
TNl is dus de T&L engine die het spel vraagt, dat hebben de meeste kaarten erin gebakken, maar de Kyro's niet, die EMULEREN het, berekenen het software matig..dus moet je ff zoeken naar een patch ofzo..of nieuwe kaart..btw..RAdeons hebben het ook :P [hardware T&L]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Een Geforce en een Radeon hebben beide T&L (Niet alle Radeons, maar bijna alle)

https://activision.custhelp.com/cgi-bin/activision.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8293

https://activision.custhelp.com/cgi-bin/activision.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=8277

3D Hardware Accelerator (32MB VRAM) with full Transform and Lighting*

US version of Microsoft® Windows® 98/ME/2000/XP operating system

Pentium® III 500Mhz processor or Athlon® processor
128MB RAM
1.3GB of uncompressed hard disk space for game files; plus an additional 200MB for Windows® swap file
100% Windows® 98/ME/2000/XP-compatible computer system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive, video card, sound card and input devices)
DirectX® 8.1 (included)
100% DirectX® 8.1-compatible 32MB video card and drivers
100% DirectX® 8.1 or higher compatible sound card and drivers
Quad Speed CD-ROM drive (600K/sec sustained transfer rate)
100% Microsoft®-compatible mouse, keyboard
100% Windows® 98/ME/2000/XP-compatible gamepad (optional) (Game controller with 12 or more buttons recommended.)
A 100% DirectX®-Compliant 3D video card is required. Spider-Man uses DirectX 8.1 to support 3D hardware acceleration. Spider-Man has been tested on many, but not all, of the major video cards incorporating the chipsets listed below:

ATI® Radeon 7200
ATI® Radeon 7500
ATI® Radeon 8500
NVidia GeForce 256
NVidia GeForce 2 MX
NVidia GeForce 2 GTS
NVidia GeForce 2 Ultra
All NVidia GeForce 3/Ti series
NVidia GeForce 4 MX
All NVidia GeForce 4 series

Ruk dus. Een Athlon XP/P4 is natuurlijk stukken sneller dan een Pentium3-500 en kan best wel wat t&L werk zelf doen. Gewoon geen zin gehad om daar iets voor te schrijven.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Kyro heeft geen T&L, niks aan te doen. Was volgens mij niet mogelijk vanwege bepaalde technieken die erin zitten. Dat welk spel dan ook niet meer zonder kan draaien is wel ronduit bullshit. Ik zou zo'n spel haast onmiddelijk in de vuilnisbak flikkeren, of het moet wel superleuk zijn, maarja, da's maar zelden...

Geforces hebben T&L (Geforce 1 SDR was volgens mij 1 van de eerste kaarten die een goede T&L unit meebracht), Radeons hebben ook T&L en eeuhm... Mijn S3 Savage 2000 heeft wel een T&L unit alleen die doet het niet :P

Niet dat ik die mis, met T&L is toch langzamer dan zonder :)

Vooral in het begin was T&L voornamelijk hoge benchmark score's halen volgens mij, want van welke 2 programma's zijn het meest bekend dat ze T&L support hebben? Juist... 3Dmark en Q3, de benchmark progjes..

Nog een geluk voor nVidia (en in mindere mate Ati) dat spellenmakers later ook serieus T&L zijn gaan ondersteunen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gezien/gehoord-> ik heb pech. Bedankt voor de reacties.

Ze zijn bij activision niet goed wijs:
Common video chipsets that are NOT supported to run the game:
# All 3DFx Voodoos
# All ATi cards below the Radeon 7200
# All Intels
# All Kyros
# All Matroxs
# All nVidia TNT2s and below
# All S3s
# All SiS
# All Tridents
.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb zelf het spel ook, en hij heeft idd TNL nodig. Heb in mijn tweede systeem een Kyro 2 en daar draait ie dus niet op. Kijk maar naar Max Payne, kan je ook met een Kyro geen 3D accelerator kiezen. En als je in 3DMark kijkt zie je ook dat hij de TNL benches niet kan draaien. Alleen software TNL is beschikbaar. Daarnaast vindt ik de Kyro wel een lekker kaartje. Heb in mijn tweede systeem Geforce 256 DDR kaartje eruit gegooid. Dit systeem wordt veel gebruikt voor netwerk gamen en net als UT en MOHAA lopen er momenteel behoorlijk goed op. Verders vindt ik die Spiderman wel een mooie game. Alleen besturing is vrij rottig door het zwenken van de camera.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 07 juli 2002 23:17 schreef Koensel het volgende:

[..]

.
Wel een schande, betaal je je blauw aan zo'n game, doet ie het niet :(

Op zich al een schande om alle S3 en 3Dfx kaarten niet te ondersteunen. Dat een game op de oudere kaarten langzamer draait spreekt voor zich, maar het laten vallen van iedere vorm van support slaat nergens op |:(
Geen 3Dfx fan of S3 fan die de game dus nog koopt... Zat 3Dfx fans, en ikzelf ben waarschijnlijk 1 van de weinige S3 fans hier :P

Bovendien klopt het lijstje volgens mij niet : ik kan me NIET voorstellen dat zo'n peperdure Matrox Parhelia dat snertspel niet kan draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien klopt het lijstje volgens mij niet : ik kan me NIET voorstellen dat zo'n peperdure Matrox Parhelia dat snertspel niet kan draaien...
Als het lijstje niet klopt zijn ze helemaal stom want het komt gewoon van de website van activision.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 01:19 schreef Koensel het volgende:

[..]

Als het lijstje niet klopt zijn ze helemaal stom want het komt gewoon van de website van activision.
Ze zijn helemaal stom, al was het maar omdat ze mijn favo videokaart niet ondersteunen :P. En het moet gewoon draaien op een Parhelia, die ondersteund meer features dan een GF4Ti...

Als je dat spel legaal gekocht hebt (bestaan die mensen nog? ik heb zelf nog wel een rijtje van die grote gamedozen staan...) zou ik het zeker terugbrengen!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wie koopt er ook een kyro :X :P

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
Op zondag 07 juli 2002 23:17 schreef Koensel het volgende:

[..]

.
ze laten idd een deel van de markt onbenut.
chips met T&L:
alle geforces
alle radeons
savage 2000
matrox parhelia

kweenie of ze allemaal werken, voor de savage 2000 iig moet je drivers hebben die het inschakelen(T&L unit is erg sloom). de geforces/radeons en de parhelia moeten het spel zonder problemen kunnen draaien.

normaal met een spel dat T&L ondersteund berekent gewoon de processor alle T&L gebeuren als de chip het niet ondersteund, zoals voordat T&L uitgebracht werd. dat het spel een kaart vereist is wel raar maar ik denk dat het komt omdat het spel voor de xbox primair ontwikkeld is(uitgebouwde geforce 3 chip) en dat ze te lui waren om na de port te zorgen dat non T&L chips het spel ook kunnen draaien.
Op zondag 07 juli 2002 23:05 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Vooral in het begin was T&L voornamelijk hoge benchmark score's halen volgens mij, want van welke 2 programma's zijn het meest bekend dat ze T&L support hebben? Juist... 3Dmark en Q3, de benchmark progjes..
Q3 ondersteund niet volledige T&L, alleen het lighting gedeelte zit in die engines ingebakken. vanaf de doom III engine ondersteund het echter T&L en dan wel de nieuwere versie(geforce 3/4 ipv geforce 1/2)
Op zondag 07 juli 2002 22:56 schreef White Feather het volgende:
Een Geforce en een Radeon hebben beide T&L (Niet alle Radeons, maar bijna alle)
alle radeons hebben een T&L unit, als de eerste versies dit niet hadden dan zou die wel gewoon rage xx ofzow heten, de rage kaarten ondersteunen geen T&L.

overigens waren er tijden geleden plannen voor een voodoo 2 SLI op 1 kaart met een aparte T&L chip, is natuurlijk nooit wat geworden maargoed wel geinig op zich ;)
de tweakers newslink

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 01:45 schreef bolleh het volgende:

[..]

ze laten idd een deel van de markt onbenut.
chips met T&L:
alle geforces
alle radeons
savage 2000
matrox parhelia

kweenie of ze allemaal werken, voor de savage 2000 iig moet je drivers hebben die het inschakelen(T&L unit is erg sloom). de geforces/radeons en de parhelia moeten het spel zonder problemen kunnen draaien.
Op de Savage 2K gaat het denk ik nog lastig worden... Als het een D3D spel is kun je het wel vergeten (van de Xbox zei je? Lama..), OpenGL heeft nog een kansje (draait ook niet bepaald perfect met T&L maar ja).
[..]

Q3 ondersteund niet volledige T&L, alleen het lighting gedeelte zit in die engines ingebakken. vanaf de doom III engine ondersteund het echter T&L en dan wel de nieuwere versie(geforce 3/4 ipv geforce 1/2)
Ik weet het, maar wel gedeeltelijk, en dat geeft al een kleine speedboost... Nog altijd goed voor de benchies, he nVidia? :o
[..]

alle radeons hebben een T&L unit, als de eerste versies dit niet hadden dan zou die wel gewoon rage xx ofzow heten, de rage kaarten ondersteunen geen T&L.

overigens waren er tijden geleden plannen voor een voodoo 2 SLI op 1 kaart met een aparte T&L chip, is natuurlijk nooit wat geworden maargoed wel geinig op zich ;)
de tweakers newslink
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/961480877.jpg

Aaargh, dat ding is volgens mij nog groter dan een Voodoo 5 6000 :o
2de pc kast nodig voor die kaart :? :+

• bolleh
Op maandag 08 juli 2002 02:27 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Op de Savage 2K gaat het denk ik nog lastig worden... Als het een D3D spel is kun je het wel vergeten (van de Xbox zei je? Lama..), OpenGL heeft nog een kansje (draait ook niet bepaald perfect met T&L maar ja).
ja volgens mij is het eerst voor de xbox ontwikkeld, dat is het meest logische in dit geval omdat alle xbox-en T&L ondersteund dus waarom niet benutten?
Ik weet het, maar wel gedeeltelijk, en dat geeft al een kleine speedboost... Nog altijd goed voor de benchies, he nVidia? :o
ja weet ik maar je hebt altijd van die 1337 mensen die zoiets lezen en dan flink gaan blaten bij hun packard bell vriendjes ed :Y)
[afbeelding]

niet de race om de snelste kaart maar om de langste :o
wel een hoog :7 :7 :7 gehalte op een lan met zon ding :o

<edit>
wat ik overigens ook vaag vind aan die kaart is dat je 3 3dfx chips zit, zal het dan een 3x sli zijn wat niet kon vroeger :?
een ander punt: de oude voodoo 2 kaarten hadden 3 chips die samenwerkten als 1 chip(denk maar eens aan de custom V2 coolers toendertijd, waren in de vorm van een 3hoek/B2 bommenwerper, zon naam had ie ook ofzow) maar op deze kaart lijkt een voodoo 2 maar als 1 chip :? zouden dan dus custom chips moeten zijn
dit riekt dus wel naar fotosoep vind ik

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 02:37 schreef bolleh het volgende:
[..]

niet de race om de snelste kaart maar om de langste :o
wel een hoog :7 :7 :7 gehalte op een lan met zon ding :o
Tot ze zien hoe veel weinig FPS je met zo'n ding haalt :X
<edit>
wat ik overigens ook vaag vind aan die kaart is dat je 3 3dfx chips zit, zal het dan een 3x sli zijn wat niet kon vroeger :?
een ander punt: de oude voodoo 2 kaarten hadden 3 chips die samenwerkten als 1 chip(denk maar eens aan de custom V2 coolers toendertijd, waren in de vorm van een 3hoek/B2 bommenwerper, zon naam had ie ook ofzow) maar op deze kaart lijkt een voodoo 2 maar als 1 chip :? zouden dan dus custom chips moeten zijn
dit riekt dus wel naar fotosoep vind ik
Lijkt me ook wel fotosoep, volgens mij past zo'n ding niet eens in een normale kast :) (pic is ook best wel klein, soept dus makkelijk, hi-res soepen, flink verkleinen en je ziet er niks meer van).

Bovendien, als het ding echt was geweest, waarom dan geen AGP aansluiting? Bovendien breekt deze kaart volgens mij van z'n gewicht doormidden als je ziet hoelang ie is... Daar moeten ze extra steunpilaartjes bijleveren :+

• bolleh
Op maandag 08 juli 2002 02:51 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Tot ze zien hoe veel weinig FPS je met zo'n ding haalt :X
ik zei :7 :7 doen, dus je houdt em de hele tijd vast, gebruikt em een beetje als surfplank, skateboard :z
Bovendien, als het ding echt was geweest, waarom dan geen AGP aansluiting? Bovendien breekt deze kaart volgens mij van z'n gewicht doormidden als je ziet hoelang ie is... Daar moeten ze extra steunpilaartjes bijleveren :+
nou maak je daar wel geintjes over maat extreem lange kaarten, wildcats bv hebben zon "spoiler" achterop en in bep kasten zit dat ding dan ergens aan vast ofzow :o

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 03:14 schreef bolleh het volgende:

[..]

ik zei :7 :7 doen, dus je houdt em de hele tijd vast, gebruikt em een beetje als surfplank, skateboard :z
Surfplank is wel een goed idee, want als je er veel meer mee gaat doen dan over het WWW surfen valt op hoe sloom ie is :)
[..]

nou maak je daar wel geintjes over maat extreem lange kaarten, wildcats bv hebben zon "spoiler" achterop en in bep kasten zit dat ding dan ergens aan vast ofzow :o
Hmmz, da's waar. Maar die hebben al die zooi die er op die kaarten zit ook echt nodig voor al die features... Een Voodoo 2 SLI + T&L unit op 1 kaart is natuurlijk dikke onzin...

Psst, we gaan offtopic.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Je zou het met een TnL emultator kunnen doen:
http://www.tommti-systems.de/main-Dateien/files.html

3D-Analyze kan de Kyro2 ook zonder problemen de Nature test laten draaien :) Je kunt alleen de scores niet submitten, en de kwaliteit van het spul zal nooit zo zijn als wat ik een tijdje geleden heb gezien op een Radeon 8500LE kaart met getweakte drivers voor beeldkwaliteit :9

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 08 juli 2002 01:17 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Wel een schande, betaal je je blauw aan zo'n game, doet ie het niet :(

Op zich al een schande om alle S3 en 3Dfx kaarten niet te ondersteunen. Dat een game op de oudere kaarten langzamer draait spreekt voor zich, maar het laten vallen van iedere vorm van support slaat nergens op |:(
Geen 3Dfx fan of S3 fan die de game dus nog koopt... Zat 3Dfx fans, en ikzelf ben waarschijnlijk 1 van de weinige S3 fans hier :P

Staat toch op de doos dat je een T&L kaart nodig hebt en welke er ondersteund worden. Lezen helpt wel een hoor |:(

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op maandag 08 juli 2002 01:45 schreef bolleh het volgende:
De Radeon VE, alias Radeon 7000 heeft geen T&L. Huper-Z staat ook standaard uit op deze kaarten, maar kan met een tweaker gewoon aangezet worden.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op maandag 08 juli 2002 01:41 schreef rick_h het volgende:
wie koopt er ook een kyro :X :P
Dat heb ik ook gedaan. Als je daar problemen mee hebt, wil je het dan ook ff uitleggen? Thanks :)

hap

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wazig ik kon dat spel anders gewoon spelen op een ati RADEON vivi 64 mb DDR, het liep wel echt zo traag als stront maar toch...

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

JF_

Op maandag 08 juli 2002 02:27 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[afbeelding]
Leuk kaartje... Maar waarom is een kaart van 2 jaar oud (want dat is 'ie zo ongeveer) niet geschikt voor 3.3V agp-sloten (check de inkeping in de AGP-connector!)?! Geen wonder dat dat ding geen succes werd >:)

[edit]:o wacht, is 't soms een PCI-kaart :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het spel geleend.

Waar staat TnL eigenlijk voor?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 08 juli 2002 09:00 schreef _JGC_ het volgende:

3D-Analyze kan de Kyro2 ook zonder problemen de Nature test laten draaien :) Je kunt alleen de scores niet submitten, en de kwaliteit van het spul zal nooit zo zijn als wat ik een tijdje geleden heb gezien op een Radeon 8500LE kaart met getweakte drivers voor beeldkwaliteit :9
Koel, ik ga proberen of ik hiermee die nature test op m'n Viper 2 kan draaien :D :9
Op maandag 08 juli 2002 09:08 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Staat toch op de doos dat je een T&L kaart nodig hebt en welke er ondersteund worden. Lezen helpt wel een hoor |:(
Hoe moet ik dat nou weten, ik heb die doos nog nooit gezien.

Maar de topicstarter wist het ook niet van te voren :P
Op maandag 08 juli 2002 10:05 schreef JF_ het volgende:

[..]

Leuk kaartje... Maar waarom is een kaart van 2 jaar oud (want dat is 'ie zo ongeveer) niet geschikt voor 3.3V agp-sloten (check de inkeping in de AGP-connector!)?! Geen wonder dat dat ding geen succes werd >:)

[edit]:o wacht, is 't soms een PCI-kaart :?
Dat IS een pci kaart :P
Als je een paar posts naar boven had gekeken had je gezien dat ik me afvroeg waarom het geen AGP kaart was :P
Op maandag 08 juli 2002 10:25 schreef Koensel het volgende:
Ik heb het spel geleend.

Waar staat TnL eigenlijk voor?
Transform & Lighting

M.a.w. een hoop werk wat normaal door je cpu wordt gedaan kan met T&L door je vidkaart gedaan worden om de cpu te ontlasten.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36

die nature test is volgens mij voor iets anders dan T&L, was die niet voor pixel shaders ofzo?
want dat ding draait niet op een gf2, en daar zit wel T&L op
is er eigenlijk ook een utility om die nature test op een gf2 te draaien? ik heb dat ding nog steeds niet gezien en ik ben toch wel benieuwd

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Guys, er wordt slecht, echt bar slecht gelezen in deze thread.

1
Op maandag 08 juli 2002 09:14 schreef Wekkel het volgende:

[..]

De Radeon VE, alias Radeon 7000 heeft geen T&L. Huper-Z staat ook standaard uit op deze kaarten, maar kan met een tweaker gewoon aangezet worden.
2

3D-Analyze kan de Kyro2 ook zonder problemen de Nature test laten draaien :)
Oftewel, de analyzer halen, even aanvinken Pixel shader en bump maps, voila, naturetest in 3D Mark, alleen werkt het wateroppervlak bij mij niet goed met een RAdeon 7200 (geen textuur of helemaal wittig).

e2driver map van 3D Mark SE selecteren en 3dMark2001SE.exe als .exe file.. Enjoy. Liep 9 fps op mijn Tbird 1200/266.

• bolleh
Op maandag 08 juli 2002 09:14 schreef Wekkel het volgende:

[..]

ja hij heeft het dus wel, het is alleen uitgeschakeld, net als de viper 2 alias savage 2000. daar is het ook in de drivers uitgeschakeld. kan met die radeon dus ook.

die nature test is idd pixel shaders en als dat te emuleren is is dat volgens mij enorm sloom

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De Radeon VE heeft geen T&L unit.

Verwijderd

Topicstarter

3D-Analyze kan de Kyro2 ook zonder problemen de Nature test laten draaien Je kunt alleen de scores niet submitten, en de kwaliteit van het spul zal nooit zo zijn als wat ik een tijdje geleden heb gezien op een Radeon 8500LE kaart met getweakte drivers voor beeldkwaliteit
Hiermee draait het spel en nog soepel ook. Alleen de poppetjes verspringen af en toe van kleur. Normaal, te veel groen, te veel geel en te veel blauw dat is het zo'n beetje. Is daar nog iets aan te doen? Maar verder is het dus goed te spelen zo.

• bolleh
Op maandag 08 juli 2002 14:12 schreef Wekkel het volgende:
De Radeon VE heeft geen T&L unit.
helemaal niet? volgens mij was het gewoon uitgeschakeld in de hardware, net als bv een desktop PIV waarbij de hyperthreading ook is uitgeschakeld
Pagina: 1