Toon posts:

XP 1600+/1,40GHz of een TB 1333mhz 266MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagie mensen,

Ik heb eerder gepost over een probleem op fsb gebied mijn mobo (MSI K7T pro2) is 200 fsb en proc is 266. Heb eff forums doorgenomen wordt kortom potlood methodetje uitvoeren denk ik en met de multiplier aan de slag.

Nou heb ik eff gekeken wat de processors kosten maar een: Athlon XP 1600+/1,40GHz en een TB 1333MHz/266 fsb verschillen qua prijs bijna niks waar ik gekeken heb dan.

Nou was mijn vraag welke van de 2 kan ik het beste kopen?? Die potlood methode moet waarschijnlijk wel gedaan worden dus ja...
Waar krijg ik het beste resultaat of maakt niet uit?
Of gaan ze beiden gewoon op 1250 mhz draaien??

enig idee? :P |:(

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 19:57

Snow_King

Konijn is stoer!

je weet toch wel dat de XP een betere core heeft en daardoor beter presteert!?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
Xp natuurlijk, deze word minder warm en heeft als extra ook nog de sse instructieset en nog een paar andere verbeteringen tov. de tb core

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Libido
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
beetje nieuw hier :)

Het idee is dat; je eerst even de "search" gebruikt. Er staat hier zoooo veel info, dat je wel in staat moet zijn zelf je vraag te beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Lol ja ik ben een n00b ja :)

En search al wel gedaan maar daar sturen ze me soms 2 kanten op 1 zegt wel en de ander zegt niet. Soms beetje tegenstrijdig ik dacht vraag het zelf wel eff heb rest van het forum wel doorgelezen voor mij beetje warrig soms ben zoveel kennis nog niet gewent.

Maar goed thanx people zal eff verder kijken dan maar he >:)

Verwijderd

Een XP unlocken is wel NET iets moeilijker dan een TB unlocken (potlood = no go)

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 23:21 schreef Subwoofer het volgende:
Een XP unlocken is wel NET iets moeilijker dan een TB unlocken (potlood = no go)
Idd, maar als je dat perse wilt kan je em bij Eynstein laten unlocken voor €15 geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Sh00t net eff niet aan gedacht. Krijg je n00b bent he |:( hmm eens eff kijken wat dan de beste oplossing is op eynstein gaat vanaf XP 1700 (door hun laten unlocken) en wordt wel eff iets duurder dan die TB 1333(zelf unlocken) Tenzij het profijt van die 1700 zo groot is dat ik die beter kan kopen dan doe ik dat. MAar dat weet ik dus nou net niet zo goed :?

Verwijderd

Een MSI K7T pro2 gaat maximaal tot 1.3 GHz (13x100). Een TB1333 is waarschijnlijk niet eens gelockt en anders is dat heel eenvoudig te doen, bij een XP is dat lastiger. Die TB lijkt mij dus de beste keuze. Of evt een Duron

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zondag 07 juli 2002 23:33 schreef dimsan het volgende:
Sh00t net eff niet aan gedacht. Krijg je n00b bent he |:( hmm eens eff kijken wat dan de beste oplossing is op eynstein gaat vanaf XP 1700 (door hun laten unlocken) en wordt wel eff iets duurder dan die TB 1333(zelf unlocken) Tenzij het profijt van die 1700 zo groot is dat ik die beter kan kopen dan doe ik dat. MAar dat weet ik dus nou net niet zo goed :?
Het verschil in MHZen is niet zo groot, maar het verschil in prestatie wel. De XP core is een stuk sneller dan de TB. Als er een TB 1700mhz zou bestaan zou die even snel gaan als de XP 1700, die dus op een lagere kloksnelheid loopt. De 1700 is dus 366 virtuele mhz'en sneller.

MechWarrior || Monsters Game

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik zou de TB 1333 nemen, tenzij je van plan bent binnenkort ook een nieuw mobo te gaan kopen....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Interessant B-)

Dit wou ik nou net weten, geeft de doorslag voor mij :P
Zal deze topic nog eens goed een aantal keer doorlezen en dan bestel ik dr 1 zal wel eff laten weten of alles goedgekomen is >:)
Bios flashen als ik die XP proc wil draaien neem ik aan?Die TB is aantrekkelijk qua prijs, stuk goedkoper dus. Maar goed zoals hier gezegd wordt, qua perfomance kan die XP weer meer. Eff overwegen en dank bestelluh. ;)

Thanx all,

• Ramon
  • Nu online
Op maandag 08 juli 2002 07:01 schreef dimsan het volgende:
Interessant B-)

Dit wou ik nou net weten, geeft de doorslag voor mij :P
Zal deze topic nog eens goed een aantal keer doorlezen en dan bestel ik dr 1 zal wel eff laten weten of alles goedgekomen is >:)
Bios flashen als ik die XP proc wil draaien neem ik aan?Die TB is aantrekkelijk qua prijs, stuk goedkoper dus. Maar goed zoals hier gezegd wordt, qua perfomance kan die XP weer meer. Eff overwegen en dank bestelluh. ;)

Thanx all,
ff wat info :Y)
Ik heb hetzelfde mobo als jij, en heb laatst een duron morgan 1200 Mhz gekocht. Ding rebootte minstens 3x per dag uit zichzelf... Als ik WCPUID start dan BSOD (in win2k!!!) en bij hoge belasting in games rebootte die ook wel eens. Als ik dan 'm'n oude duron spitfire 700 er weer inzette was er niks aan de hand en was het weer zo stabiel als een huis.

Dusss tja, voor die 66 Mhz zou ik gewoon voor zeker gaan met een core die door je plankje goed ondersteund wordt.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
De thunderbird 1333 is standaard al unlocked :)
De cpu zal waarschijnlijk geen hogere multiplier kennen dan 13, dus tenzij je gaat oc'en kan je cpu niet hogerlopen dan 1300 mhz.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 08 juli 2002 01:32 schreef Tampie2000 het volgende:
ik zou de TB 1333 nemen, tenzij je van plan bent binnenkort ook een nieuw mobo te gaan kopen....
Hij heeft best een goed mobo hoor
Beter dan de mijne, en ik heb ook een amd XP

iStockphoto

• Ramon
  • Nu online
Op maandag 08 juli 2002 10:15 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Hij heeft best een goed mobo hoor
Beter dan de mijne, en ik heb ook een amd XP
uhm, nee.... jij hebt een 'beter' mobo. Hij heeft een KT133 chipset. Jij hebt een KT133A chipset. Jij kan dus idd mooi een AMD XP draaien....

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz, waarom zegt niemand gewoon dat dat mobo geen XP's ondersteunt? ;)

Verwijderd

umme ut feit dat het mobo geen XP ondersteunt zit in ut feit dat je gewoon je bios ff moet flashen, ondersteuning komt via bios ;)

Verwijderd

XP draait niet op dat bord..dus wordt dan maximaal een Tb 1333 of 1400Mhz..
Pagina: 1