Toon posts:

Quicknet ping problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abo van Quicknet en de laatste weken doet er een rare situatie voor:

Het internet is gewoon snel, werkt als een zonnetje
De downloadsnelheid loopt tegen het limiet, hoger dan 60kb/s
Maar als ik Unreal Tournament online wil spelen krijg ik opeens een ping van 500-1000. Het gevolg is dat de andere clients op het netwerk ook niet meer kunnen internetten..

Ligt dit probleem bij Quicknet of bij onze instellingen? (ik heb niks veranderd)
Herkent iemand dit probleem? Iemand een mogelijke oplossing misschien?

Verwijderd

Wat er gebeurd is, dat jij waarschijnlijk in je unreal hebt ingesteld dat je kabel hebt. gevolg unreal stampt je hele upload vol met data.

Wanneer er nu ook nog andere mensen in het netwerk zijn die upload veroorzaken ontstaat er dus queing. En uiteindelijk trek je de upload dicht met als gevolg dat de download ook stagneert.

Wat je der aan kunt doen is gamen, wanneer niemand anders online is of in unreal aangeven dat je een minder snelle verbinding hebt. Zodat unreal minder data gaat lopen versturen naar de gameserver.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En verder: Hoe ziet je netwerk er uit en waar gaat de ping naartoe? (Geef eens een traceroute).

Als je spelt op de server: wat zijn de specs hiervan en wat voor NIC heb je?

Zo kunnen we er weinig mee :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
1 internetserver --> 3 clients
De 4 computers zijn verbonden met een HUB
In de internetserver zitten 2 netwerkkaarten en in de clients 1... allemaal van het merk/type Realtek 8139
De servers waarop ik speel hebben allemaal een snelle verbinding..min. ADSL (Jolt, BarrysWorld)

Ik heb al geprobeerd om de netspeed te verlagen (aangeven slechtere verbinding), maar dit hielp ook niet
Het heeft allemaal goed gewerkt (goede ping), zelfs als meerdere clients UT online zaten te spelen.
Ik vermoed daarom dat het probleem bij de provider ligt.
Ik vind het alleen zo vreemd dat het internetten zonder problemen gaat.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Quicknet is erg gevoelig voor vertraging als de upload bijna vol of vol zit. Toen ik nog Quicknet deelde stegen de pings de pan uit; soms wel pings van 5000ms.

Tip: gebruik PingPlotter om het probleem in kaart te brengen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zit ook op QN, en het is vreemd als het boven de 10-15 ms uitkomt naar mijn eigen servers binnen vu.nl - buiten het QN domein dus. Naar verre bestemmingen of langzame servers pingen gaat wat trager ;)

Geef dus eens een traceroute naar die servers die je gebruikt, ook vanaf een andere machine als je aan het spelen bent. (Ik speel geen online spellen, dus de namen zeggen me weinig :o)

Speel je ook vanaf de server, of alleen van de clients? Het zou me nl niet verbazen als je server het niet goed trekt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heb je de problemen eigenlijk ook wanneer je op de gameservers van Quicknet zelf speelt? Want ik snap om eerlijk te zijn ook niet precies waarom je een gameserver uit kiest in de US om te gamen.

Zelf hou ik het bij servers in de UK, NL, BE, en DE. En die werken altijd perfect, heb het overigens zelf over CounterStrike servers, dus over Unreal servers kna ik niet echt iets melden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 23:40 schreef F_J_K het volgende:
Ik zit ook op QN, en het is vreemd als het boven de 10-15 ms uitkomt naar mijn eigen servers binnen vu.nl - buiten het QN domein dus. Naar verre bestemmingen of langzame servers pingen gaat wat trager ;)

Geef dus eens een traceroute naar die servers die je gebruikt, ook vanaf een andere machine als je aan het spelen bent. (Ik speel geen online spellen, dus de namen zeggen me weinig :o)

Speel je ook vanaf de server, of alleen van de clients? Het zou me nl niet verbazen als je server het niet goed trekt.
Als ik van de server speel: slechte ping
Als ik van de client(s) speel: slechte ping

ik maak zo wel ff een traceroute
Op maandag 08 juli 2002 09:47 schreef Rats het volgende:
Heb je de problemen eigenlijk ook wanneer je op de gameservers van Quicknet zelf speelt? Want ik snap om eerlijk te zijn ook niet precies waarom je een gameserver uit kiest in de US om te gamen.

Zelf hou ik het bij servers in de UK, NL, BE, en DE. En die werken altijd perfect, heb het overigens zelf over CounterStrike servers, dus over Unreal servers kna ik niet echt iets melden.
Ik snap om eerlijk te zijn niet waar jij vandaan haalt dat ik op US servers game :?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

kan aan het aantal pakketjes liggen, kan aan de breedte van de upload liggen, kan aan de provider liggen
aantal pakketjes kun je zelf wel tweaken, upload kun je eens goed bekijken > wat is je upload idle, wat is je max ed. (dan doel ik op een firewall, scheelt je heel wat ping)
en de provider, daar kun je nix aan doen..

Verwijderd

Topicstarter
Traceroute als client surft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bezig met het traceren van de route naar NTDUAL127 [195.149.21.127]
via maximaal 30 hops:

1     *     *   *     Time-out bij opdracht.
  2     *     *   *     Time-out bij opdracht.
  3    70 ms    39 ms    39 ms  ams-1.nildram.net [193.148.15.112]
  4    43 ms    44 ms    41 ms  lon1-3.nildram.net [195.149.20.143]
  5    43 ms    35 ms    55 ms  jolt-gw.nildram.net [195.149.20.214]
  6     *    28 ms    41 ms  NTDUAL127 [195.149.21.127]

De trace is voltooid.

Traceroute als client online speelt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bezig met het traceren van de route naar NTDUAL127 [195.149.21.127]
via maximaal 30 hops:

1     *     *   *     Time-out bij opdracht.
  2     *     *   *     Time-out bij opdracht.
  3     *   531 ms   727 ms  ams-1.nildram.net [193.148.15.112]
  4   355 ms   291 ms   216 ms  lon1-3.nildram.net [195.149.20.143]
  5   128 ms   237 ms   208 ms  jolt-gw.nildram.net [195.149.20.214]
  6   634 ms   761 ms   662 ms  NTDUAL127 [195.149.21.127]

De trace is voltooid.
Pagina: 1