Bankafschrift bij abonnement.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik morgen een abonnement ga afsluiten bij Vodafone, ben ik benieuwd of ik dan een bankafschrift moet meenemen (is mij ooit ter oren gekomen) en waar dat afschrift dan aan moet voldoen (moet m'n salaris er op staan ofzo)?
Alvast bedankt, jullie besparen me heen en weer rijden :), want de vodafone-site hielp me niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Toen ik bij Libertel (2 jaar terug) een abbo afsloot moest ik inderdaad een afschrift faxen (via inet gekocht).

Stond verder nix bijzonders op, stond toen ook niet veel cash op, deden niet moeilijk verder.

Is denk meer ter verificatie van rekeningnummer.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:18
Moet gewoon een afschrift zijn van max 4 weken geleden. Het gaat erom dat je bankrekening een actieve rekening is, meer stelt ut niet voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bankpasje kan ook gewoon hoor, tenminste, toen ik 2 weekjes geleden een Ben-abbotje afsloot was een kopietje van de voor en achterkant van mn Pinpas genoeg.

Tis alleen maar om de naam aan het rekeningnummer te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tegenwoordig een stuk irritanter, iedereen doet aan telebankieren en ik donder afschriften altijd meteen weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32
Op zondag 07 juli 2002 23:03 schreef toppertje het volgende:
Ik donder afschriften altijd meteen weg
Lijkt me geen al te slimme actie, maar goed :)

Maar ik heb wel eens een verhaal gehoord dat iemand niet werdt toegelaten omdat hij in het rood stond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis omdat die tel gasten dan weten waar je woont, vandaar dat ie vaak niet ouder mag zijn dan een maand... het gaat alleen om je adresgegevens, je inkomsten en uitgaven kan je wegstrepen met een markeeerstipt of zo, ze hoeven natuurlijk niet te weten dat je miljonair bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Op zondag 07 juli 2002 23:13 schreef RobbertC het volgende:

Maar ik heb wel eens een verhaal gehoord dat iemand niet werdt toegelaten omdat hij in het rood stond :?
bij vodafone moet je een kopie van een bankafschrift (maximaal 4 week oud) meenemen en je paspoort of id-kaart. bankpas accepteren ze niet
je mag op je afschrift gewoon je saldo doorkrassen als je dat vervelend vind.
ze kunnen alleen je abonnements aanvraag weigeren als ze de kredietwaardigheid controleren. sta je bijvoorbeeld rood en heb je geen inkomen. dan wordt je geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Op zondag 07 juli 2002 23:30 schreef Tommy4u het volgende:
tis omdat die tel gasten dan weten waar je woont, vandaar dat ie vaak niet ouder mag zijn dan een maand... het gaat alleen om je adresgegevens, je inkomsten en uitgaven kan je wegstrepen met een markeeerstipt of zo, ze hoeven natuurlijk niet te weten dat je miljonair bent :)
Inderdaad gaat er inderdaad om dat ze weten waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da's dan duidelijk: ik neem m'n laatste afschrift mee, staat toch alleen m'n Donald Duck abonnement op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

het verhaal iets genuanceerder:
Debitel, KPN, O2 > hebben sowieso bankafschrift van max 4 weken oud nodig*
Vodafone > mag bankafschrift van max 4 weken, bankpas is ook goed**
Ben > bankafschrift van max 4 weken óf bankpas

(dutchtone weet ik niet want dat verkoop ik niet)

* heel simpel: gewoon vereist. Zonder bankafschrift is het ook administratief niet mogelijk om de aanvraagprocedure af te ronden. Bankafschrift is nodig voor adresgegevens (zoals al eerder gepost) en niet de bedragen.
** Vodafone is een iets aparter verhaal: de aanvraagprocedure werkt dmv een puntenscore. Scoor je een bepaald aantal punten dan kom je in aanmerking voor automatische (=snelle) procedure, anders moet je handmatig beoordeeld worden. Een bankafschrift levert heel simpel meer punten op dan een bankpas; bijna altijd ben je sneller door de procedure heen dan met een bankpas!

ga op zeker: bankafschrift van max 4 weken is dus altijd goed! (en soms dus ook de bétere oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ik heb donderdag abo afgesloten (Vodafone) en ik had alleen een identificatie bewijs nodig en een bankpasje. Hij vroeg nog wel of ik bij m'n ouders woonde en hoe lang :? (gaat ze niets aan vond ik). En dat typte hij in zo'n computer en enkele seconde later kreeg je dan te horen of je geaccepteerd was :) (ik was dat dus :P)
En m'n nummer kan ik ook gewoon houden (duurt het alleen 10 dagen, maarja :) heb ik geen gezeur dat ik een nieuw nummer in m'n kop moet prenten en iedereen een nieuw nummer hoef te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
tegenwoordig een stuk irritanter, iedereen doet aan telebankieren en ik donder afschriften altijd meteen weg
Je hebt een bewaar plicht van 3 of 5 jaar op je bankafschriften dus weg gooien is niet zo slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen problemen met Ben in ieder geval mijn pinpas was inderdaad voldoende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 11:58 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Je hebt een bewaar plicht van 3 of 5 jaar op je bankafschriften dus weg gooien is niet zo slim!
is dat zo?? lol, nou dat is nieuw voor mij :) toch maar weer gaan bewaren die dingen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 19:55
Particulieren hebben geen bewaarplicht (alleen bedrijven hebben dat) maar als de belastingdienst bv. moeilijk doet over je inkomsten, moet je wel bewijs kunnen overleggen. Telebankier-screenshots gelden dan niet. Gewoon bewaren dus, je afschriften, kost geen moeite en je hebt het vroeger of later een keer nodig.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar die kan je ook uitprinten hoor via de website van het internet-bankieren!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Op maandag 08 juli 2002 11:58 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Waar staat dit dan?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Voor beroep of bedrijf -> art. 3:15 BW, art. 52 AWR ev.

Voor overigen is het wel slim om een boekhouding bij te houden voor een aantal jaren, omdat de belastinginspecteur altijd nog een aantal jaar kan navorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Je banksaldo is absoluut niet belangrijk ik heb weleens een abonnement afgesloten terwijl ik echt flink in de min stond. Het gaat gewoon om je kreditcheck die ze uitvoeren, dat staat volledig los van je banksaldo. Zolang jij altijd netjes je rekeneningen op tijd hebt betaald hoef je je absoluut niet druk te maken.

Maar het is alleen benodigd als controle voor je adresgegevens.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat er alleen om dat je rekening ook daadwerkelijk op jouw naam staat! en om te checken of de rekening nog actief is, moet je een recent afschrift opsturen

ik had dat met m'n vodafone abo ook en die gozer van algebeld.nl vertelde me dat ik gewoon alle bedragen en gegevens (die hun niet aangaan) zwart mocht maken
ik dus gewoon afschrift onder de scanner en met psp ff wat zwarte balkjes erop gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Op maandag 08 juli 2002 11:00 schreef Korakal het volgende:
<knip>

(dutchtone weet ik niet want dat verkoop ik niet)

<knip>
Dutchtone heeft ook een bankafschrift, niet ouder dan een maand nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn Vodafone abbo. afgesloten en had daarbij alleen een bankpas nodig (maar afschriften had ik voor de zekerheid bij me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Op zondag 07 juli 2002 22:57 schreef Thetallguy het volgende:
Bankpasje kan ook gewoon hoor, tenminste, toen ik 2 weekjes geleden een Ben-abbotje afsloot was een kopietje van de voor en achterkant van mn Pinpas genoeg.

Tis alleen maar om de naam aan het rekeningnummer te koppelen
Ik heb de bank hier over gebeld, maar het is NIET verstandig om dat te doen. In combinatie met je pinpasnummer (pasnummer, niet gironr) , geboortedatum/rekeningnr kan je veel dingen doen bij banken. B.v. pasjes laten blokkeren, credit card aanvragen (b.v. ego card) etc. Als je pasje copieerd, altijd het pasnummer doorstrepen. Liever een bankafschrift waar alle bedragen zijn doorgestreept.
Pagina: 1