Toon posts:

p3 700 @819 maar wil meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik wil graag wat weten maar eerst even wat ik heb:
*a-open AX6BC type R
*p3 700
*wd 10,2gb harddisk
*intel740 APG videokaart
*128mb 100Mhz
*44x cd rom(merkloos volgens mij)
*hp 8110i brander

ik heb nu mijn cpu op 819Mhz(FsB 117/28.5) lopen en ik wil sneller? maar als ik mijn FsB op 124 zet krijg ik klijne streepjes door mijn beeld. Wat kan ik hier aan doen?

en ik wil graag weten waar ik mijn voltage in kan stellen?

Groetjes bob

ps. mijn systeem loopt onder windows Millennium Edition

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Alpha -of Golden orb koelertje kopen en dan verder gaan tot de 933 of verder :)
Mij ook gelukt

• Niels_0
  • Niet online
PC133 SDRAM in plaats van PC100 wil ook wel helpen om een hogere FSB te halen.

~**~

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Misschien trekt je i740 videokaart geen zwaar overgeclockte AGP-bus... Als je lijntjes in je beeld krijgt lijkt het me niet meer dan logisch dat er iets mis gaat met je videokaart.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Je moet nog iets verder overclocken zodat je AGP/PCI bus weer op de normale snelheid draait. Nu heb je dnek ik de factor 1/3, maar je moet dan naar 1/4 gaan.

Zet een Orb op je CPU, overclock die 700 tot 933 en dat zou wel moeten werken. Doet het hier toch al een tijdje =)

Verwijderd

AX6BC is een BX bord dus, fucked up met de AGP aangezien alleen de nieuwere AGP kaarten een overgeclockte AGP happen zal het hoogstwaarschijnlijk aan je videokaart liggen. En niet te vergeten 100mhz, wat je beter kan upgraden naar 133mhz, wil je ook doorgaan, naar een FSB van +133mhz.

993

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
ik heb het zelfde systeem alleen een ander video kaart.
Om over te clocken, moet je dan in je bios die systeem bus omhoog zetten?

Flickr

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Yep, maar wel in zo klein mogelijke stapjes omhoog gaan om te kijken bij welke snelheid hij het stabielst blijft, begint ie bij een bepaalde bussnelheid onstabiel te worden dan is er nog de mogelijkheid om je core voltage en je i/o voltage te verhogen maar hier is goede koeling aanbevolen voor het behoud van je componenten. Ik weet niet of jouw moederbord al die opties heeft maar je kan in ieder geval beginnen om de bussnelheid hoger te zetten en meestal is het zo dat als je alleen de bussnelheid verhoogt standaard koeling al afdoende kan zijn.

Die-hard Brexiteer

• stduke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

ja maar nou is MIJ nog nie duidelijk how je je voltage moe verhogen... k had es iets gehoord over tape enzo... ken iemand da uitleggen???

Signatures are so subliminal...

Verwijderd

Kan je me ff contacteren op ICQ of zo?
ik heb ook een Aopen AX6BC en krijg mijn fsb ook niet hoger dan 117, ook niet met pc133 geheugen...

• KingNothing
Heb je al in je bios gekeken of je het daar niet kan? Als je die optie daar hebt lijkt het me beter dat je die gebruikt voordat je gewapend met tape je cpu gaat aanvallen :)

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Als het over een AX6BC gaat dan kan je de core volt niet opdrijven in de bios. Het mobo zet zijn eigen core voltage normaal...

• lawaai
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Hee beyond horizon waar voor geheugen heb jij ?
133 of 100 Ik heb honderd maar kom met hetzelfe mobo en proc niet verder dan 950 ongeveer ze zeggen dat het ligt aan me Geheugen maar wou het effe zeker weten thx

• KingNothing
133MHz naamloos nepgeheugen van de Aldi bij een gratis pakje boter die nie wil op 150MHz fsb :( :( :( :( :( :( maar wel op 140MHz fsb cas 2-2-2 :( grrrrrrrrrr

Die-hard Brexiteer

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

tuurlijk werkt 150 niet...nooit en te nimmer!!! De PIII gaat maar tot 1GHz!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• KingNothing
Tuurlijk mijn zoon :)

www.overclockers.com kijk daar maar eens in de database.
edit:
Waarom zeg ik dit

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
ok gasten thnx voor de info ik ga kijken wat ik ermee kan en of ik mijn bios kan up graiden mischien lukt het dn wel

mzzl boppos
Pagina: 1