Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

heb net een beetje de search gebruikt, maar echt ot een oplossing kwam ik niet.

Ik ben op zoek voor mijn minolta dimage 7i naar een 256MB kaartje.

Nou is mijn vraag, waar kun je de beste kopen en welke is dat? de een zegt dat sandisk niet goed is, en de ander heeft weer geen hoge pet van d-e.

Nu hoorde ik dat kingston en ridata er goed uitkomen, maar die kan ik nergens online vinden.

Kan iemand mij verder helpen?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12 14:03

Mooody

elmoody

sandisk is prima, alleen (onmerkbaar) langzamer dan andere merken zoals d-e en ridata...

voor de rest moet je kijken naar garantietermijnen (SanDisk geeft volgens mij levenslange garantie, d-e 10 jaar ofzo..) en naar de prijs (SanDisk is een van de duurdere merken)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb 256 MB Dane-Elec in mijn Minolta Dimage S304. Bij en vriend van me werkte 128 MB Sandisk niet in z'n S404 en ook niet in mijn S304.

Dane-Elec is goedkoper dan Sandisk en sneller, hoewel je daar echt niet veel van merkt. Maar alleen voor die prijs al:

Sandisk: 200 euro
Dane-Elec: 140 euro

Dat lijkt me niet zo moelijk...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
prijs-snelheid
-------------------
Sandisk: duur-traag
Dane-Elec: goedkoop-traag
Kingston: duur-snel (http://www.interngeheugen.com - 167Euro)
Ridata: goedkoop-snel (http://www.powerinnumbers.com.au - 130Euro incl verzenden)
(de kwaliteit is ok van bovenstaande merken)

De snelheid van de compactflashkaart is wel merkbaar, zeker wanneer je de camera in 'continuous' mode zet. De foto's worden sneller weggeschreven en je kunt sneller de volgende reeks foto's schieten.

Zie [topic=539168]

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen we geen inkoopactie doen voor deze kaart. want er zijn volgens mij wel meer mensen die dit kaartje willen hebben voor zo weinig geld

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koop gewoon bij shop.tweakers.net een Dane-Elec kaartje, die heb ik ook en ik ben er uiterst tevreden mee. Hij is ook merkbaar sneller dan de Sandisk die bij mijn camera meegeleverd werd (anderen heb ik nog niet geprobeerd).

Bovendien help je tweakers.net ook nog een beetje als je hem daar koopt :)

Verwijderd

Topicstarter
das idd waar, maar ik koop geen "miskoop" als ik een dane-elec koop?

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

kijk ook eens op de site van crucial...
zijn ook vrij voordelig.

• waslijn
Op zondag 07 juli 2002 22:52 schreef aqua-des het volgende:
das idd waar, maar ik koop geen "miskoop" als ik een dane-elec koop?
Miskoop zeker niet, maar het is maar net of je die snelheid belangrijk vind.

• waslijn
Op zondag 07 juli 2002 23:03 schreef U-96 het volgende:
kijk ook eens op de site van crucial...
zijn ook vrij voordelig.
$99.89 + $15 is niet echt duur, maar heb ff gezocht en het is vergelijkbaar met Sandisk/Dane-Elec geheugen qua snelheid. Heeft dus weinig zin om Crucial CF te kopen.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 07:36

MaDLiVe

.-Observer-.

Weg schrijven lijkt mij voornamelijk belangrijk bij het maken van filmpjes.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Johnny

Johnny

Op zondag 07 juli 2002 23:30 schreef MaDLiVe het volgende:
Weg schrijven lijkt mij voornamelijk belangrijk bij het maken van filmpjes.
Niet echt, het filmpje wordt eerst naar het buffer geschreven en als dat vol is pas op de geheugenkaart.

Mijn Dimage S304 (grotendeels gelijk aan de Dimage 7i van de topicstarter) is na het maken van een filmpje van 15 MB nog maar enkele (hooguit 3) seconden bezig met het wegschrijven naar de CF kaart...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nogal veel foto`s van vliegtuigen in actie, dus landende en stijgende toestellen.

Nu wil ik weten of die kaart van d-e daar snel genoeg voor is.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 11:24
Op maandag 08 juli 2002 07:08 schreef aqua-des het volgende:
Ik maak nogal veel foto`s van vliegtuigen in actie, dus landende en stijgende toestellen.

Nu wil ik weten of die kaart van d-e daar snel genoeg voor is.
Foto gaat eerst z'n 'interne geheugen' in en wordt daarna direct opgeslagen. En die vliegtuigen komen niet om de seconde dus dat moet prima gaan lijkt mij

• LordLynx
  • Laatst online: 15-12 21:31
Ik heb Ridata uit australie (staat ook wel in de pricewatch dacht ik), is bloedsnel en kost relatief weinig (was 145 inc verzending kwijt)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op maandag 08 juli 2002 09:27 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb Ridata uit australie (staat ook wel in de pricewatch dacht ik), is bloedsnel en kost relatief weinig (was 145 inc verzending kwijt)
Nog importkosten/belasting betaald? Want het kost.. (omgerekend met huidige koers= koers van deze post) 128 euro

Verwijderd

Ik heb ook vorige week ridata besteld 2x 128 mb en als het goed is komt het vandaag of morgen binnen. :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

ik maar 1*256 Ridata CF gekocht.. plus die 6 in 1 USB flash card reader.. ook maar ff..

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:24

OMX2000

By any means necessary...

ik heb 128Mb Dane-Elec en 256Mb Ridata... de Ridata is echt sneller, ik heb een powershot S30, en die zijn zoieso als snel met het wegschrijven naar de interne buffer, maar met de RiData merk je echt verschil...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Ik heb mijn cf kaartjes binnen, hehe nu wat zoeken om ze mee vol te schieten :) Ze worden vanuit australie verstuurd als document dus geen belasting >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel nu nog tussen de d-e en de ridata om de volgende redenen:

Dane Elec is wel trager, maar wel te koop in nederland dus betrouwbaarder vervoer.

Ridata is sneller, maar komt helemaal uit Australie en weet niet of dat te vertouwen is.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:24

OMX2000

By any means necessary...

Op maandag 08 juli 2002 17:31 schreef aqua-des het volgende:
Ik twijfel nu nog tussen de d-e en de ridata om de volgende redenen:

Dane Elec is wel trager, maar wel te koop in nederland dus betrouwbaarder vervoer.

Ridata is sneller, maar komt helemaal uit Australie en weet niet of dat te vertouwen is.
Het is te vertrouwen... Ik en nog velen andere hier op Got hebben het al besteld en binnengekregen vanuit Australie

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu wou ik gaan bestellen, maar blijk ik niet over een visa/mastercard te beschikken.

Weet iemand hoe ik die kaart dan kan bestellen?

• Johnny

Johnny

http://www.testvisa.nl

Ken je die reclame niet?

Ik ben nog maar 17 dus mag nog geen creditcard, daarom heb ik ook gewoon die D-E in Nederland genomen.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 07:36

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 08 juli 2002 00:41 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Niet echt, het filmpje wordt eerst naar het buffer geschreven en als dat vol is pas op de geheugenkaart.

Mijn Dimage S304 (grotendeels gelijk aan de Dimage 7i van de topicstarter) is na het maken van een filmpje van 15 MB nog maar enkele (hooguit 3) seconden bezig met het wegschrijven naar de CF kaart...
Op een begeven moment raakt een buffer vol. Mijn s602z schrijft het volgens mij gelijk naar het geheugen toe. Je zult om lange filmpjes op te nemen toch vrij snel geheugen nodig hebben.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• waslijn
Op maandag 08 juli 2002 18:24 schreef aqua-des het volgende:
Ok, nu wou ik gaan bestellen, maar blijk ik niet over een visa/mastercard te beschikken.

Weet iemand hoe ik die kaart dan kan bestellen?
Wanneer je een student bent en je hebt een studentenrekening kun je bij de rabobank en postbank voor 11 euro per jaar een creditcard krijgen. Je hoeft dan niet te voldoen aan bepaalde inkomensvoorwaarden. Check ff de site van je bank.

• waslijn
Op maandag 08 juli 2002 14:29 schreef henkleerssen het volgende:
ik maar 1*256 Ridata CF gekocht.. plus die 6 in 1 USB flash card reader.. ook maar ff..
Laat ff weten hoe die reader bevalt wanneer je hem binnen hebt (en natuurlijk bewijsmateriaal/pics van alles ;) ). Is niet duur voor een 6 in 1 reader btw.

• waslijn
Hier staan timings met verschillend flash geheugen voor de volgende camera's: Dimage s304/s404/7/7i/5. Zijn toch best stevige verschillen.
The card speed DOES make a difference. The fastest card tested as of this writing could perform the test in under 11 seconds, the slowest took 47 seconds. Which card would you rather use?
http://webpages.charter.net/bbiggers/DCExperiments/html/body_dimage_flash_card_speeds.html

Zie net dat SimpleTech geheugen ook snel is, dit is te koop voor 138 Euro bij: http://www.pcdigital.nl. Vraag me alleen af of dit wel hetzelfde geheugen is. Naja maakt eigenlijk niet uit want Ridata is goedkoper en reeds door meerdere tweakers getest.

Verwijderd

Topicstarter
Die simpletech (ik had trouwens die review al gelezen) is wel een stuk trager dan die kingston en die Ridata hoor.

Ik heb trouwens ook nog nooit op het web Muse, Viking of lexar gezien.

• waslijn
Op maandag 08 juli 2002 20:01 schreef aqua-des het volgende:
Die simpletech (ik had trouwens die review al gelezen) is wel een stuk trager dan die kingston en die Ridata hoor.

Ik heb trouwens ook nog nooit op het web Muse, Viking of lexar gezien.
Zo te zien zijn er verschillende simpletech kaarten (ultra en niet ultra zeg maar), want de resultaten zijn erg verschillend. Soms is het even snel als Kingston/Ridata soms is het veel langzamer. Ze hebben het ook over gele en witte labels. Ga denk ik zelf ook maar Ridata aanschaffen wanneer mijn geld binnen is.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12 11:39

ReseTTim

Chocolate addicted

ik gah dus binnenkort een Fuji S602 bestellen. waarschijnlijk bij http://www.bestekeus.nl dit omdat je daar ook gewoon een xtra batterijen en oplader krijgt voor € 770,= ong. nu zag ik net opeens dat ze daar scandisk verkopen en dat de prijs behoorlijk hoog is.

nu vroeg ik me af waar je dan het goedkoopst die 256Mb CF. ik heb dus geen zin in USA te gaan bestellen. raden jullie mij dan die Dane Alec aan?

[edit1]
ik check net nog ff die bestekeus.nl en ik zie dat die Scandisk 256Mb zon € 199,= is :(

[edit2]
http://www.tweakers.net/pricewatch/24989
zie ik dat ze toch ook mooi Kingston geheugen verkopen. ik denk dat ik dat maar neem :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

[beetje offtopic]
Wat vonden jullie van die Ridata 6 in 1 USB card reader?
[/beetje offtopic]

• LordLynx
Op maandag 08 juli 2002 12:36 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Nog importkosten/belasting betaald? Want het kost.. (omgerekend met huidige koers= koers van deze post) 128 euro
Nopes, geen belasting, omdat het als document werd versuutrd *D

Met FedEx, binnen 4 werkdagen heb je het binnen....

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 19:19
Op dinsdag 09 juli 2002 10:05 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Nopes, geen belasting, omdat het als document werd versuutrd *D

Met FedEx, binnen 4 werkdagen heb je het binnen....
zou dat ook zo zijn als je een cardreader erbij besteld :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Op dinsdag 09 juli 2002 10:54 schreef Azrael het volgende:

[..]

Ik hoop het... ik hou jullie hier op de hoogte...
Jij wou ook dat ding erbij bestellen dan?

• Azrael
Op dinsdag 09 juli 2002 11:20 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Ik hoop het... ik hou jullie hier op de hoogte...
Jij wou ook dat ding erbij bestellen dan?
Nee, ik wil nu nog niks bestellen daar, eerst maar es een camera :P

Maar misschien in de toekomst, dan is het wel handig om te weten :)

Waar staat die winkel eigenlijk in de pricewatch :?

Verwijderd

Ik heb nog ff de pakbon goed bekeken en daar staat dus op dat het een document is ter waarde van 10 australische dollars >:) en er zaten dus 2 cf kaartjes van 128 mb in, lijkt me niet helemaal 10 dollar waard. Die gasten in australie weten dus wel wat ze doen.

• waslijn
De prijzen van CF geheugen zijn gedaald op www.powerinnumbers.com.au

128MB - 53Euro
256MB - 100Euro
Verzenden - 18Euro

• LordLynx
Op dinsdag 09 juli 2002 10:54 schreef Azrael het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze nog helemaal geen cardreaders toen ik hem kocht.

Zat wel een 'gratis' PCMCIA reader bij, maarja, is voor mij niet echt nuttig

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

//off topic//

heet zo'n ding met een pcmcia aansluiting waar je je cf kaart inschuift een pcmcia reader? Ziet je lappie dat als een drive? ik wil nl van mijn usb kabeltje af...

• Azrael
Op dinsdag 09 juli 2002 22:34 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze nog helemaal geen cardreaders toen ik hem kocht.

Zat wel een 'gratis' PCMCIA reader bij, maarja, is voor mij niet echt nuttig
hmm, maar zo'n ding is toch ongeveer even groot als een normale reader?
Raar dat het als een document wordt gezien dan, is toch best groot..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 09 juli 2002 23:35 schreef vinz98 het volgende:
//off topic//

heet zo'n ding met een pcmcia aansluiting waar je je cf kaart inschuift een pcmcia reader? Ziet je lappie dat als een drive? ik wil nl van mijn usb kabeltje af...
ja en nee..

het is wel een pcmcia kaart maar dan moet je bij de bestelling wel duidelijk zijn welke pcmcia reader je wilt hebben. er zijn namelijk voor de pcmcia 3 readers. namelijk de compactflash type 1, compactflash type 2 en de smartmedia. de prijsverschil tussen een compactflash reader en die van smartmedia is groot. iig jij wilt denk ik er 1 hebben voor compactflash kaartje en deze readers kosten rond de € 10,=

zie informatique

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

kijk! dat bedoel ik nou! thnx

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:02 schreef veldmuis het volgende:
http://shop.tweakers.net/geheugen misschien :? :)
ik raadt het af!!!!!! ik heb er zeer lang op moeten w8ten en onkomplete pakjes binnen gekregen. na 3X bellen kwam eindelijk na nog eens 3 week w8ten een pakje met me andere geheugen aan. me hel vakantie geen foto's kunnen maken |:(

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 11 juli 2002 21:33 schreef vinz98 het volgende:
kijk! dat bedoel ik nou! thnx
nog ff voor de duidelijkheid.. want ik merk net dat ik niet totaal antwoord heb gegeven op jou vraag..

zodra je de pcmcia kaart met cf kaart erin in je laptop hebt gedaan begint je laptop te piepen dat ie iets nieuws heeft. je gaat dan naar deze computer en daar staat het ertussen als een removable drive..

Pagina: 1