Aangezien me A7V overleden was en ik niet zo heel veel geld had heb ik voorlopig alleen het moederboard en geheugen vervangen.
Nu heb ik alles perfect draaiende gekregen... ga ik de bios in... verander wat instellingen:
High performance bios instellingen
AGP Fast Write op ON
AGP Aperture Size van 128 mb naar 64
Save de instellingen... Herstart.. en werkt helemaal niet meer.
Bios gecleared (inmiddels een paar keer) zelfde.. Diagnose apparaatje geeft 4 rooie ledjes:
--------
System Power ON
- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly.
--------
Cooler eraf... even gekeken... lijkt niks aan de hand... Stekker eruit... Stekker er weer in...
VGA Bios boot... daarna weer zwart en 4 rooie leds
Voor die rooie leds doorloopt hij nog wel het volgende:
-Early Chipset Initialization
-Memory Detection Test
(Testing onboard memory size. The D-LED wil hang if the memory module is damaged or not installed properly)
-Decompressing Bios image to RAM for fast booting
-Initializing Keyboard Controller
-Testing VGA BIOS
(this will start writing VGA sign-on message to the screen)
en dan als laatste ... voordat ie weer volledig rood word:
-Processor Initialization
(this will show information regarding the processor... like brand name, system bus, etc...)
Voor systeem info zie sig. en OS = WinXP ..
Iemand een oplossing?
Lijkt me namelijk stug dat me proc. kapot is door het veranderen van die instellingen
Nu heb ik alles perfect draaiende gekregen... ga ik de bios in... verander wat instellingen:
High performance bios instellingen
AGP Fast Write op ON
AGP Aperture Size van 128 mb naar 64
Save de instellingen... Herstart.. en werkt helemaal niet meer.
Bios gecleared (inmiddels een paar keer) zelfde.. Diagnose apparaatje geeft 4 rooie ledjes:
--------
System Power ON
- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly.
--------
Cooler eraf... even gekeken... lijkt niks aan de hand... Stekker eruit... Stekker er weer in...
VGA Bios boot... daarna weer zwart en 4 rooie leds
Voor die rooie leds doorloopt hij nog wel het volgende:
-Early Chipset Initialization
-Memory Detection Test
(Testing onboard memory size. The D-LED wil hang if the memory module is damaged or not installed properly)
-Decompressing Bios image to RAM for fast booting
-Initializing Keyboard Controller
-Testing VGA BIOS
(this will start writing VGA sign-on message to the screen)
en dan als laatste ... voordat ie weer volledig rood word:
-Processor Initialization
(this will show information regarding the processor... like brand name, system bus, etc...)
Voor systeem info zie sig. en OS = WinXP ..
Iemand een oplossing?
Lijkt me namelijk stug dat me proc. kapot is door het veranderen van die instellingen