MSI KT3 Ultra ARU... Probleem!

Pagina: 1
Acties:

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07
Aangezien me A7V overleden was en ik niet zo heel veel geld had heb ik voorlopig alleen het moederboard en geheugen vervangen.

Nu heb ik alles perfect draaiende gekregen... ga ik de bios in... verander wat instellingen:
High performance bios instellingen
AGP Fast Write op ON
AGP Aperture Size van 128 mb naar 64

Save de instellingen... Herstart.. en werkt helemaal niet meer.
Bios gecleared (inmiddels een paar keer) zelfde.. Diagnose apparaatje geeft 4 rooie ledjes:
--------
System Power ON
- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly.
--------

Cooler eraf... even gekeken... lijkt niks aan de hand... Stekker eruit... Stekker er weer in...
VGA Bios boot... daarna weer zwart en 4 rooie leds :(

Voor die rooie leds doorloopt hij nog wel het volgende:
-Early Chipset Initialization
-Memory Detection Test
(Testing onboard memory size. The D-LED wil hang if the memory module is damaged or not installed properly)
-Decompressing Bios image to RAM for fast booting
-Initializing Keyboard Controller
-Testing VGA BIOS
(this will start writing VGA sign-on message to the screen)

en dan als laatste ... voordat ie weer volledig rood word:
-Processor Initialization
(this will show information regarding the processor... like brand name, system bus, etc...)

Voor systeem info zie sig. en OS = WinXP ..

Iemand een oplossing?
Lijkt me namelijk stug dat me proc. kapot is door het veranderen van die instellingen

• TricTrac
Hij post af en toe ook nog eens dat het dus een Athlon is en het bios logo enzo.. maar dan begeeft ie 't.. :(
Dus ik kan gewoon niet in de bios komen om het te fixen.... Iemand enig idee wat er uberhaupt aan de hand is?

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Probeer anders eens de bios te resetten met de jumper die bij de batterij in de buurt zit. Als ie het dan nog niet doet.. :? Zou het dan toch de processor zijn??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Fast Writes worden waarschijnlijk niet door de AGP kaart ondersteund. Kun je aan een PCI kaartje komen? Zo ja, gooi die erin, VGA kaart eruit, als het goed is boot ie dan wel. (PCI kaart negeert AGP settings volledig).

[edit]
Wat ook kan (weet je setup alleen niet) is even slechts met een enkel reepje RAM booten... Dat wil soms ook helpen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• TricTrac
Zit 1 reepje in van 256 mb. CMOS is ook al een aantal maal gereset dus dat werkt ook niet...
Het enige aan pci wat ik hier nog in een doos moet hebben liggen is zo'n voodoo 2 add on kaart... Maar dan zit ik dus nog steeds met die agp kaart :(
Maar als ik de bios reset dan moet ie toch al die instellingen ongedaan maken?

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Haal anders is ff een halfuurtje je bio batterij eruit(iig langer dan een kwartier).....Khad een keer ongeveer hetzelfde proleem en dat werkte bij mij....

• TricTrac
Op maandag 08 juli 2002 11:31 schreef bartjuh02 het volgende:
Hij post af en toe ook nog eens dat het dus een Athlon is en het bios logo enzo.. maar dan begeeft ie 't..
Dus ik kan gewoon niet in de bios komen om het te fixen.... Iemand enig idee wat er uberhaupt aan de hand is?
Uhhh...? :?
Op maandag 08 juli 2002 11:32 schreef cooolkast het volgende:
Haal anders is ff een halfuurtje je bio batterij eruit(iig langer dan een kwartier).....Khad een keer ongeveer hetzelfde proleem en dat werkte bij mij....
Batterij is er nu uit.... ga zo naar het zwembad en moet dan werken... zal vanavond laat dan is kijken of ie het dan doet... is ie er 10 uur uitgeweest... ;)
Zal vanavond wel ff posten hoever ik ben

• TricTrac
Heb net batterij en stekker en zo er weer in gedaan.... Nog steeds zelfde probleem. :(

Verwijderd

Ik heb zelf met dit mobo ook bios reset problemen gehad.. bij mij hielp het door EN een bios clear EN de batterij eruit te halen, vervolgens jumper van BIOS clear weer terug zetten en het mobo ZONDER batterij te rebooten.
Vervolgens als hij boot, systeem weer uit zetten en de batterij er weer in ztten.

Als dit niet helpt, trek dan sowieso alle kaarten eruit en gebruik maar 1 strip geheugen.
Pak ook een oud PCI kaart ipv een AGP kaart.

Als dit alles nog niet helpt, vrees ik dat systematisch alles stuk voor stuk op een ander systeem zult moeten testen.

Verwijderd

You can clear CMOS by sorting etc. etc....
Avoid clearing the CMOS while the system is on; it will damage the mainbord.
M.a.w. je voeding uitzetten d.m.v. schakelaar op je voeding of de stekker er uit trekken. Als je pech hebt heb je waarschijnlijk je BIOS verneukt.

• TricTrac
zelfs PCI kaart werkt niet..... kwam er nog achter dat ik een oude diamond stealth 4mb had liggen... maar daarmee nog steeds het zelfde probleem..

• TricTrac
Whooeaaaaaaaaaaahh!! Hij werkt weer.... :o
Oplossing "per ongeluk" gevonden:
Had AGP kaart eruit... Heb die er weer terug in gedaan om nog 1 x voordat ik terug ging naar de winkel te proberen. Ben toen vergeten de monitor plug aan te sluiten... en heb die pas aangesloten toen de pc speaker begon te huilen (aangezien mijn cpu fan wel draait maar er geen controlle stekkertje aan zit). Kreeg toen een melding dat me bios naar de haaien was... => choose F1 to enter CMOS, choose F2 to load defaults..... F2 gedaan .... en hij draait weer als een zonnetje...

:7 ........ pfffffff wat is dat een opluchting.... :Y)
Pagina: 1