[MSI K7T Turbo2]Bios van slag?

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik heb dus een MSI K7T Turbo2 in mijn bak zitten met de rest, zie sign.

Het is een nieuw MOBO en heb 'm sinds een 5 tal weken.
'kheb win XP prof. erop en de eerste 5 weken rete stabiel. Expres alles open gooien, downloaden, resizen, internetten, DVD's rippen en ga zo maar door alles zwaar belasten als test. En niet een BSOD gehad. Terwijl ik dat met het voorgaande MOBO om de haveklap had.(daarom een nieuwe via garantie :) )

Maar nu; zet ik vanmorgens de PC aan kreeg ik "NO SIGNAL INPUT" Ik: :( :( :( nee niet weer he :(

Ik op de ledjes kijken zag ik de twee onderste branden. Ik zoeken in het boekje. Wat inhoud: "Decompressing BIOS image to ram for fast booting"

Kan ik dat ergens uitschakelen zodat ik geen risico meer loop voor die error?

Wat er ook gebeurde is: Mijn CPU loopt normaal van 800@950 dus dat zie je ook in het begin 950MHz . Na dat ik 'm aan de praat kreeg ging die op 800MHz. En na een paar keer aan en uit gehad te hebben loopt 'ie weer op 950MHz. Zonder in de bios gezeten te hebben.

Heeft dat allemaal met die error te maken?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Klein schopje mag wel.

Is het ook een probleem om alles op een stekkerdoos te zetten met zo'n hoofdschakelaar en die schakelaar als aan en uit knop te gebruiken?

Of kan dat ook juist het probleem geven wat ik hier boven schets?

Iemand anders een idee?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je netjes eerst je PC afsluit, kan dat wel ja. Dat doe ik ook wel 's, maar je moet natuurlijk niet in windows of als windows zegt "u kunt nu uw computer uitzetten (oid)" die schakelaar omzetten :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

hmmmzz dat heb ik nou oo kals mijn bios vast slaat gaat hij meteen naar de 800 mhz terwijl hij normaal op 1000@1400 loopt.
ik d8 dat zal wel en beveiliging zijn heb ff bios rest gedaan en op 1400 gezet en loopt weer als en trein.
aleen soms wil hij nog wel eens op 800 mhz vloepen aleen dat merk ik nie aleen schrik dat de temp zo laag is.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 20:14 schreef Grrrrrene het volgende:
Als je netjes eerst je PC afsluit, kan dat wel ja. Dat doe ik ook wel 's, maar je moet natuurlijk niet in windows of als windows zegt "u kunt nu uw computer uitzetten (oid)" die schakelaar omzetten :P
Ik sluit Windows XP altijd netjes af, zoals ik al zei sinds dit nieuwe MOBO geen enkel BSOD gehad. Dus ik heb altijd de gelegenheid om netjes af tesluiten. Vanmiddag ook weer gehad :( echt steeds de zefde error zoals ik in het eerste bricht geschreven heb.

Ik heb van alles gedaan. Spanning erop laten staan en dan de PC aan zetten volgens het eigen kunnen van de PC maar toen ook een error. Het lijkt wel alsof de PC (of iets daarin) warm moet worden en dat 'ie 't dan doet. Want tussentijds opstarten gaat goed (tot nu toe)

Is er geen bepaalde instelling mogelijk in het BIOS, dat het allemaal wat "trager" opstart. Zodat 'ie rustig kan "kijken" en opstarten.

Als 'ie eenmaal aan is gaat 'ie als de brandweer :P dus waar het aan ligt, ik weet het niet.

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Klein kickje mag wel.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

https://powershellisfun.com

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 23:06 schreef -={Fred_Perry}=- het volgende:
Misschien nieuwe bios? Deze is net uit: (V3.5)

http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=100&NAME=MS-6330%20Ver3.0
Thx, maar ik doe altijd live up-date. Even m'n principe opzij zetten :P want hij moet goed werken.

is dit de enige change-log:

-Support AMD XP 2200+ (K7T Turbo2 only)
-Fixed AMD XP 1700+ misdisplay issue
-Update OnBoard Promise BIOS to support 160G HDD

Het is wel een vreemde error he?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
No signal input, heeft met je monitor te maken, zit je agp of video kaart wel goed vast?
Of een breukje in de stekker of zo?

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 23:26 schreef Gem1e het volgende:
No signal input, heeft met je monitor te maken, zit je agp of video kaart wel goed vast?
Of een breukje in de stekker of zo?
Kabel zit gewoon goed vast en de agp kaart ook. Ik zei al als 'ie eenmaal overdat "dodepunt" heen is gaat 'ie als de brandweer.

Is een bios "chip" zomaar te vervangen? zoja, wat zal dat kosten? (of eventueel garantie werk)

En het gekke is is dat 'ie af en toe terug schiet naar 800MHz terwijl ik een OC heb op 950 :9

Voorheen nooit problemen gehad. Dus aan de OC ligt 't ook niet. Het heeft iets met decompressing temaken om sneller op te starten. Zoals je kunt lezen in mijn eerste bericht.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoe is hij overclock alleen de frontside bus of via de potloot truc. Indien hetlaatste zou ik dat nog maar eens nalopen, want het lijkt of hij daar de mist in gaat

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Brainbuzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 21:50

Brainbuzz

So?

Je kunt Video Bios shadow disabelen in je BIOS.
(Onder advanced BIOS features) En bij advanced chipset Features kun je proberen om System BIOS shadow te disabelen.

Succes

• Fireman

Fireman

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 22:35 schreef Cyberpope het volgende:
Hoe is hij overclock alleen de frontside bus of via de potloot truc. Indien hetlaatste zou ik dat nog maar eens nalopen, want het lijkt of hij daar de mist in gaat
Ik heb die potlood truc IDD toegepast. Heb 'm nu verwijderd en gewoon weer even op 800MHz gezet.

Ik ga vandaag weer even testen en als die error dan weer terug komt ga ik die andere tip even toepassen. immers was het voorheen nooit dus ik verwacht niet direct dat die instelling in de bios van slag zal zijn. Maar zeker iets om te proberen.

Wat nadere info: op mijn CPU zie ik bij L7 een soort brandplekjes. Ik heb nog niet gesearched maar dat soort brandplekjes hoort dat? Terwijl de bruggen verbonden zijn.

Pagina: 1