[case] HD-rack voor Cheiftec Dragon DA-01¿

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb zon kassie:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01bd.jpg
En op het moment 3 HDs erin.
Nu wil ik er 2 gaan bijhalen [2 x 60 GB raid0 ofzow] maar er is offcieel maar plaats voor 4 HDs [2 removable hd racks + houder voor 80 mm koeler]

Hd rack [hiervan zitten er 2 in de kast]:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/workstation_inside_gif3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0399.jpg

Dan heb ik dus 5 HDs, eentje "teveel" dus.
Waar kan ik die 5e HD het beste bevestigen¿

Ik heb een paar dingen bedacht.
1: Op de plek van de Diskdrive
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/0386.jpg
voordeel: Mooi weggewerkt en kan hem er zo inschroeven.
Nadeel : Slechte koeling, er is erg weinig ruimte voor koeling van de HD. Nou word me zeegat 20GB 7200 totaal niet warm op de plek waar hij nou hangt [zonder extra koeling] maar ik weet dus niet of dit wel gaat lukken. Ook hangt die diskdrive houder redelijk "lostjes" in de kast, dus dat kan flink gaan resoneren.

2: Een extra los HD-Rack boven de voeding
Voordeel: Netjes, stevig [weinig resoneren] en veel ruimte voor koeling [92 mm opening zit al achterin de kast, fans heb ik hier ook al liggen]
Nadeel: Ik weet niet of zon rack wel bestaat voor deze kast. Als ze al bestaan kan ik ze niet vinden, Misschien duur :? :(

3: Een HD-slede
Voordeel: Makkelijk en overal te krijgen.
Nadeel: Lelijk [ja ik vind hd brackets enorm lelijk], neemt 5 1/4 bay in, moet een extra lange IDE kabel zien te vinden en alle master/slave settings opnieuw gaan instellen [hijs nu slave met een andere schijf, als hij naar boven gaat moet hij op een losse ide kabel etc], iets minder performance [door extra connectoren heb je altijd wat verlies] en als ik bijv overga op scsi/serial ata etc moet ik weer nieuwe brackets kopen. Koeling [hd brackets hebben over het algemeen weinig/geen koeling].

Het liefst heb ik zelf Optie 2, maar ik kan die hd-racks dus niet vinden. Ik kan ook geen echte aansluitpunten vinden in de kast waar hij aan zou kunnen [misshien aan de rails aan de zijkant via kliksysteem¿]

Optie 1 kan misschien als de HD niet te heet word in combinatie met HDkoeler erop [duur, meer herrie :(]

Weet iemand misschien OF die HD-racks voor boven de HD bestaan voor deze kast en waar ik ze dan zou kunnen krijgen¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 16:14
je kan ook gewoon van die stukkies metaal kopen, dan maak je van een 5,25" slot een 3,5" intern...
weet niet precies hoe die dingen heten, maar gewoon 2 u vormpjes als het ware, en die zet je op de zijkant van je HD en dan in een 5,25" slot :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 21:06 schreef Fire_Bird het volgende:
je kan ook gewoon van die stukkies metaal kopen, dan maak je van een 5,25" slot een 3,5" intern...
weet niet precies hoe die dingen heten, maar gewoon 2 u vormpjes als het ware, en die zet je op de zijkant van je HD en dan in een 5,25" slot :)
Das idd een goeie, maar dan zit ik noig steeds met de IDE-kabels etc. Want dan moet die ene HD op een aparte kabel [of zijn er ook IDE kabels waarbij mobo«kort»hd1«LANG STUK»hd2¿]
dus zo:
code:
1
mobo ]======[hd1]===================================[hd2]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ik heb de kleine versie van die kast.
En heb totaal 8 HD's erin.
6 in die rekjes. en 2 in HD coolers die in de 5 1/4 bay's zitten.

Ik gebruik zelf geen flop.
Heb voor de rekje waar de flop normaal inzit een extra 8x8 koeler'houder' besteld.
Dezelfde die in de onderste zit.
Dus lekker koele schijfjes.

Misschien dat dat ook een optie is.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan er perfect 6 schijven in kwijt hoor. Akkoord ze hangen dicht op elkaar, maar die koeling voldoet daar perfect aan.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 21:14 schreef Vae Victis het volgende:
Ik heb de kleine versie van die kast.
En heb totaal 8 HD's erin.
6 in die rekjes. en 2 in HD coolers die in de 5 1/4 bay's zitten.

Ik gebruik zelf geen flop.
Heb voor de rekje waar de flop normaal inzit een extra 8x8 koeler'houder' besteld.
Dezelfde die in de onderste zit.
Dus lekker koele schijfjes.

Misschien dat dat ook een optie is.
hmzz 6 shijven in die hd-racks¿ word dat niet ERG warm, aangezien er dan geen lucht meer LANGS de schijven kan, omdat ze dan tegen mekaar aan zitten of valt dat wel mee¿

Ik heb op 1 van de schijven een HD koeler zitten [80 mm fan moet er nog voorin, heb geen molexen meer over :(]
Maar zonder koeler zitten ze toch flink dicht bij elkaar en ik vraag me af of dat niet te heet word dan :?

\o/

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

24/7 zitten 6 schijven op elkaar.
Geen enkel probleem met warmte, zitten 2x'80x80' erachter. en nog 1 eronder ;)
Dus dat zit wel goed.
En door de spleten voorin de kast, kan er genoeg verse koele lucht ingeperst worden ;)

Je zult alleen nog een koelerhoudertje bij moeten bestellen.

[edit]
Die houdertje had je dus al.
* Vae Victis Victis niet wakker. :P
Zat er standaard niet bij, maar dan is dat goed.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 21:24 schreef Vae Victis het volgende:
24/7 zitten 6 schijven op elkaar.
Geen enkel probleem met warmte, zitten 2x'80x80' erachter.
Dus dat zit wel goed.
En door de spleten voorin de kast, kan er genoeg verse koele lucht ingeperst worden ;)
ah tnx, dan ga ik dat zo doen, ik vraga het wel weer opnieuw zogauw ik meer dan 8 schijven heb :P
Je zult alleen nog een koelerhoudertje bij moeten bestellen.
Hoezo dat¿ ik heb standaard al op beide racks een houder zitten.

\o/

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Kijk eens bij MyCom Daar hebben ze bij Opslagmedia > Pagina 3, laatste product, Interne harddisk brackets staan. Volgens mij is dat ook wel een goede oplossing :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Je kunt er gewoon 3 per rack kwijt hoor

iStockphoto

• Go0s
Ik vind het eigelijk maar weinig, zoveel jij er kwijt kan. In mijn Hq 08 zitten boven de voeding 4 plekken, en onderin ergens nog 3 plekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.com/products/housing/exp-08/exp_08_0.jpg

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52
Chieftec DA-01B-D

dat is je kast :)
ik wil hem ook bestellen maar ben nog ff aan et kijken voor andere kasten

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat is dan wel zo, maar die kast koelt giga slecht.
Heb zelf ook een HQ08 maar ben der niet echt blij mee.

Deze kast is echter nog beter.
http://www.recom.nl/recomstealthblack1_en.htm
Word mijn volgende. :P

• Go0s
Op zondag 07 juli 2002 21:46 schreef Vae Victis het volgende:
Dat is dan wel zo, maar die kast koelt giga slecht.
Heb zelf ook een HQ08 maar ben der niet echt blij mee.

Deze kast is echter nog beter.
http://www.recom.nl/recomstealthblack1_en.htm
Word mijn volgende. :P
Nice!! :D

Maaruh, over de koeler van je processor: Je kunt nog gaten in zo'n slide in plate maken ter hoogte van je processor. Die zitten in sommige HQ08 wel en sommige niet. Ik ga op die plek soon 2x 60mm inbouwen omdat in de omgeving van mijn processor het nogal warm is als je je hand daar houd :)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 07 juli 2002 21:49 schreef Go0s het volgende:
Maaruh, over de koeler van je processor: Je kunt nog gaten in zo'n slide in plate maken ter hoogte van je processor. Die zitten in sommige HQ08 wel en sommige niet. Ik ga op die plek soon 2x 60mm inbouwen omdat in de omgeving van mijn processor het nogal warm is als je je hand daar houd :)
Dat zou idd. kunnen.
Had ik er dacht ik niet zitten.
Maar koeling is niet het enige slechte aan die kast.
Ook ruimte, heb je boven 2x'80x80' zitten.
Dan zitten de HD's en de cdroms ed. strak tegenelkaar.
Wat ook niet echt ten goede komt van de koeling.

En dan als die IDE kabels ertussen.
* Vae Victis Victis kapt even, krijgt anders weer nachtmerries. :'(

Maar als je even bezig bent zal die kast vast wel goed te koelen zijn. :)

• Go0s
Op zondag 07 juli 2002 21:54 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Dat zou idd. kunnen.
Had ik er dacht ik niet zitten.
Maar koeling is niet het enige slechte aan die kast.
Ook ruimte, heb je boven 2x'80x80' zitten.
Dan zitten de HD's en de cdroms ed. strak tegenelkaar.
Wat ook niet echt ten goede komt van de koeling.

En dan als die IDE kabels ertussen.
* Go0s Victis kapt even, krijgt anders weer nachtmerries. :'(

Maar als je even bezig bent zal die kast vast wel goed te koelen zijn. :)
Jup, hek nu nog geen props mee, keb 1hd, strax 2 :)

Verwijderd

Beetje onzin. Ik heb de kast ( entry level) en de kast temp komt niet boven de 27 graden uit ( kamer 22). Ik heb hem juist gekocht omdat hij juist erg goed uit de testen kwam met kastkoeling. Zelf heb ik er nu 5 case fans in (2 voor, 2 achter 1 zij) en hij koelt prima. Voorin blaas je eerst de lucht over de hd's, waarna het de kast ingaat.

Ik heb trouwens 3 hd's er op zitten. Het is trouwens ook nog zo dat hd's eigenlijk helemaal geen koeling nodig hebben.

Die recoms met raampies zien er trouwens ook wel leuk uit.

• Go0s
Op zondag 07 juli 2002 22:54 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Beetje onzin. Ik heb de kast ( entry level) en de kast temp komt niet boven de 27 graden uit ( kamer 22). Ik heb hem juist gekocht omdat hij juist erg goed uit de testen kwam met kastkoeling. Zelf heb ik er nu 5 case fans in (2 voor, 2 achter 1 zij) en hij koelt prima. Voorin blaas je eerst de lucht over de hd's, waarna het de kast ingaat.

Ik heb trouwens 3 hd's er op zitten. Het is trouwens ook nog zo dat hd's eigenlijk helemaal geen koeling nodig hebben.

Die recoms met raampies zien er trouwens ook wel leuk uit.
Ik heb ook 5 koelers, maar 2x 80mm boven bij Hd, 2x 40mm in baybus (doen niet veel) 1x 80mm voor onderin in die speciale houder. Ook draaien ze niet op 12v maar 7 d8 ik. Dus... zo heel veel koeling zit er niet bij mijn mamaplakie :)

Back on topic

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Huuh, er kunnen toch 3 hd's in elke houder......da's volgens mij 6 in totaal.

Heb dezelfde kast (maatje kleiner weliswaar), maar bij mij kan ik echt 6 hd's kwijt.

edit:

Eerst alles lezen voordat je replied |:(

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45
simpele oplossing

zoek 4 dunne stukjes metaal, bijvoorbeeld die je uit je achterkant sloopt

boor 2 gaatjes op gelijke afstanden in alle stukjes

hang hiermee de hdd onder een bestaand rack :)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 21:41 schreef Go0s het volgende:
Ik vind het eigelijk maar weinig, zoveel jij er kwijt kan. In mijn Hq 08 zitten boven de voeding 4 plekken, en onderin ergens nog 3 plekken.

[afbeelding]
sjah, ik was dus op zoek naar zon rack voor boven de voeding, maar aangezien er standaard al 6 schijven in de kast passen heb ik die [nu ff] niet nodig ;)

\o/

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik had zelf ff wat ruimte nodig in me kast, dus had die IDE bracket eruit gehaald en me schijven op de plek van mijn floppydrive gedaan (heb geen floppy meer nodig en anders doe ik het wel via het netwerk) :P

Dus wat ik je aanraad: ros je floppydrive er evt uit en stop je schijf daar.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 14:52 schreef Jeanious het volgende:
Dus wat ik je aanraad: ros je floppydrive er evt uit en stop je schijf daar.
Ik heb opt moment geen floppydrijf ;)

\o/

Pagina: 1