Toon posts:

HD werkt niet met fdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gekloot wou mandrakelinux 8.2 er op zetten wat dus hellemaal mis ging.
En wil de de hd formateren en helemaal opnieuw beginnen.
Maar hij laat zich niet onder fdisk benaderen.
Hoe kan dat nu, wat doe ik niet goed.

Verwijderd

gewoon booten vanaf cd-rom en vanuit mandrake je hd indelen :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Er zijn wel utilities om de hele harddisk te wissen, incl. MBR en partition table, misschien moet je die eens gebruiken.
Ik heb zoiets ook ooit na een Linux install gehad, kon FDISK en PM allebei niet meer opstarten omdat de partitietabel naar z'n grootje was, zodat ik uiteindelijk maar een low-level-format heb gedaan. Maar een low-level kun je beter alleen doen als alle andere methodes mislukt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja PM geeft bij mij ook een fout aan en lowlevel format kan toch alleen met scsi, heb ik wel eens gedaan met ide nog nooit.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 07 juli 2002 21:49 schreef tim het volgende:
Ja PM geeft bij mij ook een fout aan en lowlevel format kan toch alleen met scsi, heb ik wel eens gedaan met ide nog nooit.
Nee hoor, ik heb alleen maar IDE schijven (allemaal Maxtors) en heb op de meeste ervan wel eens een low-level gedaan.
Let er alleen wel op dat je een tooltje download bij de fabrikant van de schijf. Als je "zomaar" een tooltje ervoor gebruikt, raak je de garantie op de HDD kwijt, en heb je kans dat je blijvende schade aan de schijf aanricht.

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Gebruik bijv eens Gdisk, die kan ook linux partities aan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Zal eerst eens het tooltje van maxtor proberen.

Verwijderd

Nog nooit van gehoord, maar dat kan aan mij liggen.
Met W98 bootdisk opstarten, dan fdisk, da gaat toch altijd wel? Misschien kan je het dan vanuit de bios doen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Haal hem uit de bak waar ie nu in zit, en probeer het eens met PartitionMagic onder een Win9x setupje. Helpt wellicht :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Het tooltje van maxtor werkte perfect dat probleem is opgelost.
Maar heb nu een ander probleem, wou toch linux proberen.
Maar krijg het niet voor elkaar.
Installatie is gelukt maar bij opstarten vraagt ie om een login.
het login kan ik wel in typen maar dan vraagt ie om een password en die kan ik niet intypen maar wel op enter drukken maar dan geeft ie aan van dat het fout is heel vreemd dus wie kan mij helpen

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op maandag 08 juli 2002 18:24 schreef tim het volgende:
Maar heb nu een ander probleem, wou toch linux proberen.
Maar krijg het niet voor elkaar.
Lijkt me handiger als je hiervoor een nieuw topic opent onder Non-Windows Operating Systems. Daar heb je veel meer kans op een zinnig antwoord.
Pagina: 1