If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Tenzij het een Cu2 site met een %^*$%$ achtergrond moet worden kan ik Cutter alleen maar gelijk geven. het nut ontgaat me ook totaal.Op zondag 07 juli 2002 20:37 schreef XLerator het volgende:
[topic=544490/1/25]
Ik vind die reden niet goed.
Waarom moet je bij alles wat je vraag aangeven waarvoor je het wilt gebruiken?
Als je dat niet doet, wordt het als onzin beschouwd en gaat ie dicht. Of als Cutter er toevallig geen nut ervan in (wil) zien, gaat ie ook dicht.
En ze hoeven niet zo lullig te doen vind ik.
Mja.....
Zo lullig doen ze toch niet...Op zondag 07 juli 2002 20:37 schreef XLerator het volgende:
[topic=544490/1/25]
Ik vind die reden niet goed.
Waarom moet je bij alles wat je vraag aangeven waarvoor je het wilt gebruiken?
Als je dat niet doet, wordt het als onzin beschouwd en gaat ie dicht. Of als Cutter er toevallig geen nut ervan in (wil) zien, gaat ie ook dicht.
En ze hoeven niet zo lullig te doen vind ik.
Mja.....
Zoals ook uit een post blijkt, kon je het zelf in de search vinden.
Daarnaast kan ik het begrijpen als nutteloze topics gesloten worden, dat is toch niet zo vreemd?Flash wil altijd on-top
had je kunnen weten als je de search had gebruikt..
Hij vraagt gewoon of het mogelijk is, heeft al wat geprobeert, maar blijkt niet te werken. Nu vraagt hij waar de fout zit en vraagt hij hoe hij het werkend krijgt.
ik zie niet in waarom dit topic dicht moet.
Edit:
Ik zie aan de posts hierboven dat het in de search te vinden was. Sorry, dan is het idd terecht dat het topic dicht gaat.
Misschien zijn ze in W&G wat strikter.Op zondag 07 juli 2002 20:41 schreef epsilon het volgende:
ik vind dat "nut" niet echt een reden is om een topic te sluiten. OC-en heeft toch ook geen nut (volgens sommige) omdat je aan koeling meer kwijt bent dane en betere proc.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Neuh, dat is gewoon een kwestie van modereerbeleid per forumOp zondag 07 juli 2002 20:46 schreef XLerator het volgende:
Nou, reken tot die "ze" dan alleen Cutter hoor
In NOS wordt bijvoorbeeld ook sneller op inhoud/onderwerp gemodereerd, dan in SA of WOS.
Als het een te basic vraag is dan gaat hij onherroepelijk op slot.
Dit topic is wel terecht op slot, alleen de manier waarop had i.m.h.o. iets netter gekund
Zo erg is Cutter toch ook weer niet? Ik vind het eigenlijk wel een goede reactie...Op zondag 07 juli 2002 20:49 schreef Nelske het volgende:
[..]
Neuh, dat is gewoon een kwestie van modereerbeleid per forum
In NOS wordt bijvoorbeeld ook sneller op inhoud/onderwerp gemodereerd, dan in SA of WOS.
Als het een te basic vraag is dan gaat hij onherroepelijk op slot.
Dit topic is wel terecht op slot, alleen de manier waarop had i.m.h.o. iets netter gekund
ik heb hem als sig, als dat mag natuurlijk
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Tja als je de search had gebruikt of ook amar een minuut op internet (overdrijven is ook een vak Yellow) gezocht had, had je er wellicht achtergekomen dat flash wel redelijk gehecht is aan zijn top positie (flash is nobody's bitch). Dus, tja ...
Toch, waarom zou een mens een bewegende background willen hebben?
|{ brrr }] |
Nut van het topic is nul komma nul.
Lol, lekker cynisch. Zo mag ik het zien (pas maar op, anders geeft Lunatic je een ow)Op zondag 07 juli 2002 21:21 schreef cutter het volgende:
IDD sluit ik erg snel. Deze jongen zit helemaal verkeerd met wat hij poogt te bereiken. We zijn geen kleuterschool waar wannabe designers begeleid worden in hun eerste schreden op het dev pad.
Maar je hebt wel gelijk, vraag is al duizend keer gesteld. Echter, de vraag waarom iemand zoiets zou willen staat imho los van de discussie wel of geen slotje
Verwijderd
Oeps..typo..
Betreft te laag/hoog niveau W&G P&WOp zondag 07 juli 2002 21:26 schreef WhiteShark het volgende:
lekker cuter dus wat je bedoelt te zeggen dat als een topic voor jou te simpel is sluit je hem maar? Er zijn zoveel starters/beginnners voor wie het wel interssant is.
[Edit] Van die 1 't' maak je dan maar 3 't's

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 23-10-2002 14:51 . Reden: linkje fixed :P (ja, nog maar ff na 3 maanden :P) ]
Nee, hij zegt dat als het topic voor het gemiddelde w&g-niveau te simpel is het op slot gaatOp zondag 07 juli 2002 21:26 schreef WhiteShark het volgende:
lekker cuter dus wat je bedoelt te zeggen dat als een topic voor jou te simpel is sluit je hem maar? Er zijn zoveel starters/beginnners voor wie het wel interssant is.
Verwijderd
link verkeerd? slot erop..overbodig volgens hun? slot erop..
warez? slot erop..en ondertussen wel 10.000 discussies over ut2003 etc..beetje raar..
Maar goed werk er zelf aan mee moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Dus ik kan niet alles bij hun neerleggen
Daarom zijn ze aangesteld, en door het 'strak' houden door diezelfde moderators zijn die fora wel redelijk populair bij de wat geavanceerdere devvers... Daarvoor zijn ze ook bedoeld. Overigens zijn er al zat mensen die zelfs dit niveau echt bedroevend slecht vindenOp zondag 07 juli 2002 21:32 schreef WhiteShark het volgende:
Da's best maar dat neemt niet weg dat er te snel en te vaak naar eigen inzicht door de moderators gehandeld wordt en naar hun kennis niveau
Ja, ga vooral die discussie erbij halenlink verkeerd? slot erop..overbodig volgens hun? slot erop..
warez? slot erop..en ondertussen wel 10.000 discussies over ut2003 etc..beetje raar..

[topic=543057/1/999] (gelieve niet in dit topic daarover verder te gaan).
Het is in ieder geval niet zo dat de modjes "maar wat doen" en dat als ze het niet boeiend vinden zij het direct sluiten. Misschien dat die indruk nu gewekt werd door de sluitmessage maar is dus niet zo.Maar goed werk er zelf aan mee moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Dus ik kan niet alles bij hun neerleggen
Het is in samenspraak met users gegaan, zoals je hier misschien ook kan lezen, met uitleg waarom en dergelijke:
[topic=411717/1/100]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mag ik?Op zondag 07 juli 2002 21:32 schreef WhiteShark het volgende:
...
...

neej, helpt deze discussie niet en daarnaast zei ik het al (met werkend linkjeOp zondag 07 juli 2002 22:02 schreef MikeN het volgende:
[..]
Mag ik?
[knip]
erg afvallerig van me, maar ik ben het ook eigenlijk niet eens met het idee van 'nut van een topic'; eerlijk gezegd geeft dat me angst dat er weinig subjectieve grenzen aan het wel of niet sluiten van een topic kunnen zijn.Op zondag 07 juli 2002 21:21 schreef cutter het volgende:
IDD sluit ik erg snel. Deze jongen zit helemaal verkeerd met wat hij poogt te bereiken. We zijn geen kleuterschool waar wannabe designers begeleid worden in hun eerste schreden op het dev pad.
(maatschappelijk 'nut' was ook in de '20er jaren motivatie achter de euthanasie-politiek op geestelijk gehandicapten in de VS vergelijking met wat overgewicht)
de topicstarter maakt in zijn vraag een wel hele basic denkfout, inderdaad een teken dat hij gewoon wat meer studiewerk moet doen, daarbij is het zo dat het effect dat hij wil bereiken, enkel te bereiken is met css-positioning en vereist dat browser-compatible gaat scripten (niet alle browsers ondersteunen zIndex boven flash-movies) en dus wat javascript.
Dat bereikt de jongen nooit in de looptijd van het topic en daardoor geeft men hem mogelijk onrealistische ideeen, door dit voor hem als haalbaar aan te geven.
maar juist het W&G forum kan, en zou het eigenlijk wel als taak moeten hebben zoveel mogelijk daarbij te helpen, eventueel te sturen
Ook iemand die net begonnen is en een verkeerde wandelrichting ingewaggeld is, kan op het forum een duwtje (tot een schop) in de juiste richting krijgen.
zolang niemand dit aangrijpt om de jongen af te flaimen (wat niet de topicstarters fout zou zijn) en de topicstarter poogd netjes en gericht te vragen, en zich onthoud van calimero-gedrag, vind ik dat er best ruimte moet zijn voor dit soort vragen.
Ook wanneer dat een treetje lager is dan het hemelshoge niveau dat de aapjes op W&G weten te bereiken
Wat echter momenteel kan meespelen is het gegeven dat er nu schoolvakanties zijn, en dat dit uit het verleden gebleken is dat dat ook vaak een negatief effect heeft op het niveau van de vragen en soms gedrag van de bezoekers, daardoor is een (tijdelijk) harder beleid nu prima te rechtvaardigen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Maar ik denk dat het punt in de discussie eigenlijk meer is: "in hoeverre is tweakers.net alleen voor tweakers e.d.". Kunnen vragen op een "lager" niveau of van mensen met minder ervaring hier?
Ik vind van wel, zolang het maar niet de overhand neemt. Dan kun je zeggen: als je er 1 toelaat staat binnen de kortste keren het hele forum vol. En ja, misschien is dat wel zo.
Daarom moeten er grenzen worden gesteld, maar in dit geval zijn ze wel erg hoog gesteld.
Of zoals RM-rf zegt:
[quote]Ook iemand die net begonnen is en een verkeerde wandelrichting ingewaggeld is, kan op het forum een duwtje (tot een schop) in de juiste richting krijgen.
zolang niemand dit aangrijpt om de jongen af te flaimen (wat niet de topicstarters fout zou zijn) en de topicstarter poogd netjes en gericht te vragen
Op zondag 07 juli 2002 22:06 schreef JvS het volgende:
[..]
neej, helpt deze discussie niet en daarnaast zei ik het al (met werkend linkje
[/quote]
Ow, sorriew dan
Het gaat er niet eens zozeer om dat je een supertweaker ben ofzo. Het is misschien in veel ogen hier jammer dat dat niet meer zoals vroeger is, maar al lang niet meer reeel om dat te verlangen (dat lukt met zoveel mensen, het steeds meer inburgeren van internet, computers in het dagelijkse leven etc).Op zondag 07 juli 2002 23:12 schreef MikeN het volgende:
Eigenlijk heeft RM-rf alles al gezegd, met betrekking tot mij mening.
Maar ik denk dat het punt in de discussie eigenlijk meer is: "in hoeverre is tweakers.net alleen voor tweakers e.d.". Kunnen vragen op een "lager" niveau of van mensen met minder ervaring hier?
[/sub]
Zolang iemand de moeite en vooronderzoek doet, dat laat merken, zal niemand het erg vinden diegen te helpen. De een is nou eenmaal guru op gebied van programmeren, maar zal op een simpel hindernisje stuiten bij het opzetten van een netwerk. Mag je dan daar gelijk niet meer komen dan
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Indien dit werkelijk het geval is zou het misschien verstandig zijn om een bepaalde markering mee te geven in de topic titel. Ik bedoel dus dat je aangeeft dat het een vraag van hoog niveau of laag niveau is. Dan hoeft een gevorderd iemand, die niet zit te wachten op het helpen van beginners, een topic niet te openen.Op zondag 07 juli 2002 21:58 schreef JvS het volgende:
[..]
Daarom zijn ze aangesteld, en door het 'strak' houden door diezelfde moderators zijn die fora wel redelijk populair bij de wat geavanceerdere devvers... Daarvoor zijn ze ook bedoeld. Overigens zijn er al zat mensen die zelfs dit niveau echt bedroevend slecht vinden
Naar mijn mening zijn er genoeg bezoekers die ook, voor hen, relatief simpele zaken willen uitleggen. Bovendien, wanneer GOT besluit dat enkel mensen met hoog niveau hier komen zou er een toegangstest moeten plaatsvinden. Immers, wat voor mij misschien heel moeilijk is (en in mijn ogen hoog niveau) is misschien voor de ander simpel.
En wie gaat die markering bijhouden? Wie geeft aan welk niveau het is wat voor mij makkelijk is kan voor iemand anders uiterst moeilijk zijn.Op zondag 07 juli 2002 23:45 schreef TheGladiator het volgende:
[..]
Indien dit werkelijk het geval is zou het misschien verstandig zijn om een bepaalde markering mee te geven in de topic titel. [..]is misschien voor de ander simpel.
Bovendien zou er ook meteen met de topics die "makkelijk" worden bestempeld de starters komen klagen, dat als het zo makkelijk was dat die persoon maar het antwoord had moeten geven, dus dat die persoon het antwoord MOET plaatsen, of de status van zijn post omhoog gooien omdat het moeilijker is dan makkelijk.
Ik zie er persoonlijk meer nadelen aanhangen dan voordelen in zo'n systeem.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Verwijderd
Dat zouden de mods kunnen doen aangezien ze toch bijna alle topics doorlezenOp zondag 07 juli 2002 23:59 schreef dusty het volgende:
[..]
En wie gaat die markering bijhouden? Wie geeft aan welk niveau het is wat voor mij makkelijk is kan voor iemand anders uiterst moeilijk zijn.
Bovendien zou er ook meteen met de topics die "makkelijk" worden bestempeld de starters komen klagen, dat als het zo makkelijk was dat die persoon maar het antwoord had moeten geven, dus dat die persoon het antwoord MOET plaatsen, of de status van zijn post omhoog gooien omdat het moeilijker is dan makkelijk.
Ik zie er persoonlijk meer nadelen aanhangen dan voordelen in zo'n systeem.
haha, en dan krijg je dus de "ja maar waarom die dan wel en die niet en hij en zij en jullie zijn inconsequent" enzo
[topic=207892]
[topic=337551]
(beide van ET743 overigens).