Shoutcast in WAV formaat

Pagina: 1
Acties:

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/jelmerdejong/GOT/MP3stream.jpg

FF een uitleg erbij:
Signaal komt via tuner naar mengpaneel, deze verdeelt het naar 2 signalen. 1) directe opslag op HD(DMX Xfire) 2) via onboard soundcard word het signaal omgezet naar MP3 formaat en met shoutcast het internet op geserveerd.

Wat ik wilzie ook afbeelding
Ik wil de mp3 shoutcast stream vervangen door een wav stream en deze over het lokale netwerk naar pc2/encoder sturen. Deze maakt er dan een MP3 signaal van en stuurt dit het internet op. Alles om de HD recorder/pc1 zoveel mogelijk te onlasten om hikjes en klikjes in de opname tegen te gaan.

Wat zoek ik
Een programma waarmee ik een soundcard kan selecteren en in wav formaat kan streamen over een netwerk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
hey!!

Die HD recorder ding, wat voor CPU is dat ?
MP3 encoding trekt helemaal niet zoveel, 160Kbit lukt je op een lichte p2 nog wel..

128 is trouwens zat voor zaterdag, mooi Sensation Black broadcasten...

Kun je trouwens dat mengpaneel niet ertussenuit halen?? Kan alleen maar het geluid beinvloeden.. volumeregeling kan wel weer in de shoutcast plugin..

btw: en haal die ruis/kraak van gisteren (de white edition broadcast) er nog uit :)

Trouwens.... waarom gebruik je 2 geluidskaarten??

Als je gewoon dubbel laat shoutcasten, naar 2 shoutcast servers, encode je gewoon op 2 bitrates: 1x 128Kbit naar mijn shoutcast bak (inet) en 1x 160Kbit shoutcast lokaal @ lan... en die stream sla je gewoon op.. met bv freeamp, streamripper, of je saved alles vanuit shoutcast.

2 kaarten is niet nodig imho

Ik broadcast zelf 56kbit mono via internet (kan ik radio luisteren op werk) en op 160Kbit stereo voor broertje (over lan)
Gewoon via 1 tuner -> SB Live

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Liefst idd mengpaneel ertussenuit, of anders in elk geval alle toonregelaars uit zetten (middenstand).

En wat voor CPU gebruik je dan als je nu al hakken en tikken krijgt?

edit: Aha ik zie het al, je wilt hem ook als WAV op je HDD.

Kan je dan niet gewoon 1 pc voor de WAV gebruiken en 1 voor de MP3 encoding, dus vanaf je mengpaneel naar elke pc een kabeltje.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 21:58 schreef dreeke het volgende:
Liefst idd mengpaneel ertussenuit, of anders in elk geval alle toonregelaars uit zetten (middenstand).

En wat voor CPU gebruik je dan als je nu al hakken en tikken krijgt?

edit: Aha ik zie het al, je wilt hem ook als WAV op je HDD.

Kan je dan niet gewoon 1 pc voor de WAV gebruiken en 1 voor de MP3 encoding, dus vanaf je mengpaneel naar elke pc een kabeltje.
probleem is dat de ondere pc 10 meter hoger staat. dus een kabeltje doortrekken gaat niet.

Maar dit is nu opgelost door een hoge bitrate mp3 te nemen

Volgende vraag

Welk programma kan er langer dan 6 uur 32 minuten opnemen?
Soundforge en cooledit haken dan af wegens de fat32 beveiliging die niet is uit te zetten. (Ze stoppen bij een file van 4 GIG)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Op zondag 07 juli 2002 22:16 schreef jadjong het volgende:

[..]

probleem is dat de ondere pc 10 meter hoger staat. dus een kabeltje doortrekken gaat niet.

Maar dit is nu opgelost door een hoge bitrate mp3 te nemen

Volgende vraag

Welk programma kan er langer dan 6 uur 32 minuten opnemen?
Soundforge en cooledit haken dan af wegens de fat32 beveiliging die niet is uit te zetten. (Ze stoppen bij een file van 4 GIG)
hehehe, allerlij problemen.. pak gewoon een 256 of 320Kbit mp3 stream die je lokaal saved. Kwaliteitsverlies is minimaal (niet merkbaar), 1 geluidskaart is genoeg, en je files worden toch gecompressed zodat je uren kan opnemen.

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 22:28 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

hehehe, allerlij problemen.. pak gewoon een 256 of 320Kbit mp3 stream die je lokaal saved. Kwaliteitsverlies is minimaal (niet merkbaar), 1 geluidskaart is genoeg, en je files worden toch gecompressed zodat je uren kan opnemen.
2e pc met streamripper die wegscrijft over het netwerk.

Opgelost
Pagina: 1