Toon posts:

OEM vs RETAIL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is nou precies het verschil tussen bv een Celeron 566 oem en Celeron 566 retail..

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Retail heeft 3 jaar garantie van Intel, maar niet als je 'm overclocked (maar daar kunnen ze toch niet achterkomen).

"Vroeger" was er nog wel een verschil: in de tijd van de C300A waren er 2 fabrieken die de procs maakten: Costa Rica en Maleisie. De laatste was een nieuwere fabriek (of iig nieuwere aparatuur) waardoor die CPU's over het algemeen beter waren (en dus beter konden overclocken). Deze werden ook in de retail-verpakking gedaan en de OEM's waren meestal (niet altijd) costa rica's (logisch: als je als fabrikant moet kiezen over welke procs je 3 jaar garantie geeft dan doe je dat over de betere :))

Maar daarna zijn alle celeron procs eigenlijk afkomstig uit Maleisie en maakt het dus niet meer uit of je een retail of oem koopt.

Bij een retail krijg je wel een mooi doosje en een officiele Intel koeler, maar van die koeler moet je geen superprestaties verwachten (zeker niet met OC-en)

*insert signature here

Verwijderd

de retail heeft doosje erbij en is evt verpakt met cooler erbij .. das alles oem + losse cooler = hetzelfde maar dan goedkoper , weliswaar dat de retailk 3 jr garantie geeft en oem maar 1 jr .... maar maakt niks uit voor proc toch ? :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmz jups.. ik heb al een Golden Orb leggen hiero dus een intel coolertje heb ik niet nodig :D

ik wou het ff weten want in de 3dkaarten verschilt ut wel als je een OEM of RETAIL koopt..

Verwijderd

Jongens, jullie zijn de STICKER vergeten, je krijgt er dus nog een stikker bij! (tegenwoordig wel heel dun)