slome schijf of pc???

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik heb een laptop 166mmx 80 mb ram en een 10 gig travelstar harddisk van IBM deze schijf ondersteund DMA maar ik heb problemen dit aan te zetten met diverse OS kan het zijn dat mijn laptop dat gewoon niet ondersteund??? Het zit namelijk zo dat het ongeveer 15 minuten duurt om 400 mb via een 100mbit netwerk door te sturen wat ik nogal lang vindt duren volgens mij ligt dat toch niet aan de snelheid van de laptop maar aan de schjf? Iemand enig idee?

//edit: 4200rpm schijf :)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 07 juli 2002 19:42 schreef savale het volgende:
Ik heb een laptop 166mmx 80 mb ram en een 10 gig travelstar harddisk van IBM deze schijf ondersteund DMA maar ik heb problemen dit aan te zetten met diverse OS kan het zijn dat mijn laptop dat gewoon niet ondersteund??? Het zit namelijk zo dat het ongeveer 15 minuten duurt om 400 mb via een 100mbit netwerk door te sturen wat ik nogal lang vindt duren volgens mij ligt dat toch niet aan de snelheid van de laptop maar aan de schjf? Iemand enig idee?

//edit: 4200rpm schijf :)
Dat lijkt mij idd vrij langzaam. Op mijn laptop haalde ik 400k met 10Mbit coax. Dat is wat mijn laptop aan kon. CPU wordt dan wel zwaar belast. Het zou kunnen dat bij jou ook de CPU zwaar wordt belast tijdens het kopieren. Hoeveel is de belasting bij jou tijdens het kopieren?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• savale
hoe zie ik die belasting onder windows 98?

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

NielsNL

DigiCow

Met winbar bijvoorlbeeld.
(Tip: Probeer de search! :))

M'n Oma is een site aan het haken.

• savale
ok heb al iets ff wachten dan ga ik testen.

edit: het werd heel ff 25% gebruik en toen schommelde het tussen 4 en 12 % dus vrijwel niks :S er staan voor mijn laptop ook geen drivers of patches die dit trage gedoe verhelpen :(

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op zondag 07 juli 2002 19:50 schreef savale het volgende:
hoe zie ik die belasting onder windows 98?
Start>Accesoires>System Tools en dan nog wat, maar dat moet je wel geinstalleerd hebben staan, dat is niet standaard. Daarmee kon je het zien

Edit: System Monitor heet het

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Het lijkt me dat het gewoon aan windows ligt,
je zou de drivers van je IDE-controller kunnen controleren als je de cd van je laptop hebt!
Als de cpu niet belast wordt of zo weinig belast wordt en je schijf toch relatief snel is voor een laptop dan moet je echt wel sneller data over het netwerk kunnen verzenden!

|Specs|

• savale
ja dat is al gelukt dank je voor je snelle reactie :) maar de conclusie is dat het dus aan me schijf ligt dat het zo traag gaat? is daar wat aan te doen?

• savale
Op zondag 07 juli 2002 20:02 schreef Korn21 het volgende:
Het lijkt me dat het gewoon aan windows ligt,
je zou de drivers van je IDE-controller kunnen controleren als je de cd van je laptop hebt!
Als de cpu niet belast wordt of zo weinig belast wordt en je schijf toch relatief snel is voor een laptop dan moet je echt wel sneller data over het netwerk kunnen verzenden!
ja volgens mij heeft het iets met de controller te maken ja maar ik ben er nog niet echt wijzer van geworden... ik kan dma wel inschakelen maar er gebeurd gewoon niks voiir mijn gevoel als ik dat doe. Ik heb ook al andere OS erop gehad: xp en 2000 maar die hebben allemaal hetzelfde probleem (bij deze kan ik niet eens dma selecteren) dan staat er geselecteerd: dma if possible en dan zegt ie dat ie PIO modus draait :(

• savale
dit vond ik op het compaq forum :(

The ROM update is *urgently* required. The june/1999 BIOS is not able to handle harddisk with a size larger then 8 GB. Additionally, as I have pointed out to Compaq Support several times since january this year, the old BIOS is not able to handle UDMA modes for newer harddisks under WIn2K and Win9x. It only supports PIO modes for them. I had contacted Opti (the chipset provider) because of that and they suggested Compaq needs to provide a new BIOS version. If there *really* will be no updated BIOS version, we might as well trash our Armada 15xx systems, since new harddisks are occasionally required and I refuse to buy only small size, second hand hardisks with an age comparable to my Armada... Regards Lothar

edit: ik heb volgens mij de nieuwste bios er in zitten... en zou het misschien wel met linux werken?

• savale
Ik heb nu ook een appart proggie aan het begin nodig dat me bios override om te zeggen dat ik een 10 gig heb anders geeft ie maar 8 gig aan... is er misschien een kans dat als ik de schijf als 8 gig door de bios laat herkennen de dma wel gaat werken?

• savale
ehm iemand een idee hoe ik net kan doen alsof ik een 8 gig schijf heb ipv een 10 gig? :) wat moet ik veranderen in de bios ofzo?
Pagina: 1