HD garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
He mensen,

Ik heb net ontdekt dat mijn harde schijf 16 kb aan bad sectors bevat en hij geeft ook rare problemen zoals het uitvallen (of nou ja dat geluid in ieder geval) op de raarste momenten. Nu is mijn vraag. Op de bon (achterop de rekening in feite) staat dat je maar 1 jaar garantie hebt op het product (harde schijf 80gb maxtor) Maar is het niet zo dat in nederland is geregeld bij wet dat je bij producten met een bepaalde prijs kunt "eisen" dat je langer garantie hebt omdat er van zo'n ding verwacht wordt dat het langer meegaat?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

u gaat naar www.maxtor.com u zoek garantie daar :) je heb ommers langer fabrieks garantie..

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 09:03

JF_

Je kunt van alles eisen, maar of je 't ook krijgt is wat anders. Het hangt een beetje van merk, leeftijd en leverancier af hoe eea afgehandeld wordt.
Een goede zaak zal er geen punt van maken als je net buiten je garantie zit, of 'm anders in ieder geval voor je opsturen naar de fabrikant (voor fabrieksgarantie).

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-04 11:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 07 juli 2002 19:41 schreef Dannyke het volgende:
u gaat naar www.maxtor.com u zoek garantie daar :) je heb ommers langer fabrieks garantie..
Idd, je hebt 3 jaar fabrieks garantie.
Mail maxtor, en vraag een RMA-nummer aan.
Dan kun je je HD opsturen.

Maar voor je dat doet check eerst je schijf met
http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/pwrdiag.exe
misschien dat het te fixxen valt.

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op de schijf staat geprint tot wanneer je garantie hebt. Bij 7200rpm schijven krijg je 1 jaar garantie, bij 5400rpm 3 jaar.

Je mag in Nederland idd eisen dat er nog garantie verleent wordt. Maar het is geen harde verplichting van de winkel wat er feitelijk op neer komt dat je waarschijnlijk maar een deel vergoed krijgt. En aangezien computerzaken een kleine winstmarge hanteren zijn de over het algemeen niet echt happig wat garantie betreft en ik weet niet of jij het de moeite waard vindt om een rechtzaak te beginnen over een harddisk?

Als je nog wel fabrieksgarantie hebt moet het mogelijk zijn om ze te laten assisteren bij het verzenden van de hdd (lees: dat zij dat voor je doen) en dat ze jou al direct een andere hdd geven. Voor hen is het ook geen risico. Maar in het geval van een onduidelijk defect of geen fabrieksgarantie zullen zij er waarschijnlijk alles aan doen om jou te laten geloven dat je geen garantie meer hebt.

Als je een creditcard hebt zou ik me de moeite besparen en je bij maxtor melden. Die sturen dan een nieuwe hdd op en je hebt 30 dagen de tijd om de jouwe terug te sturen (doe je dan nie dan schrijven ze het bedrag van je creditcard af). Als je de nieuwe schijf binnen hebt kun je de data kopieren alvorens je de defecte schijf retourneert en je hebt meteen een maxtor approved verzendverpakking.
Toen een 7200rpm hdd van mij kapot ging had ik liever een 5400rpm retour, dat was ook geen probleem :)

Wat ze doen als zij bepalen dat je oude hdd niet defect is weet ik niet. En als je geen fabrieksgarantie meer hebt hoef je niet aan te kloppen bij maxtor, in dat geval heb jij echt met de winkel te maken, niet met maxtor.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Rival24

I'll Be Back

Toen een 7200rpm hdd van mij kapot ging had ik liever een 5400rpm retour, dat was ook geen probleem.
:X

normaal gebruik ik deze smiley nooit maar nu is hij toch echt van toepassing...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Werk de volgende url even door om te zien of je nog garantie hebt:

https://www.maxtor.com/maxtorhome.htm?https://extranet2.maxtor.com/PreDiag.asp

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 02:19 schreef rival24 het volgende:
:X
normaal gebruik ik deze smiley nooit maar nu is hij toch echt van toepassing...
Waarom? verklaar je nader.
Mogelijk was de hitte van de drive mede oorzaak aan het defect en voor mijn verzameling mp3's heb ik echt geen 7200 rpm nodig. 9ms en 40MB/s (http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/DiamondMax/FullSpecs/dm60u100spec.pdf) is meer dan voldoende. Bovendien hoor ik nu niet meer dat irritante fluitende geluid van mijn harddisk door mijn mp3's heen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Rival24

I'll Be Back

ik zou nog in geen 100 jaar een tragere harde schijf willen, en het geluid kun je vast wel met zo'n maxtor tooltje regelen. Kan ik ook met mijn IBM, wat ik overigens niet nodig vind aangezien het ding bijna geen geluid produceert (wel warmte).

• RolandWitvoet
  • Niet online
Het ratelen van de arm valt te regelen, het fluiten van de draaisnelheid niet.

Snelheid is natuurlijk maar relatief. Het is een goednieuwe 5400rpm die een wat oudere 7200 rpm ver achter zich laat. Maar waar ik hem voor gebruik zou zelfs een 20GB groote cd-RW al volstaan (alleen ben ik dien nog nergens tegen gekomen).
Ik meldde het eigenlijk alleen maar om aan te geven dat ze bij maxtor best flexibel waren.

Ik heb een harddisk terug die in mijn situatie in alle opzichten beter is. Dat jij daar de "shut up!"-smiley bij moet zetten.. tja.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 08 juli 2002 04:14 schreef RolandWitvoet het volgende:
Dat jij daar de "shut up!"-smiley bij moet zetten.. tja.
Ik zou het eerder de "ik zal mijn mond maar houden" smiley noemen, klein nuance verschil :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 02:15 schreef RolandWitvoet het volgende:
Op de schijf staat geprint tot wanneer je garantie hebt. Bij 7200rpm schijven krijg je 1 jaar garantie, bij 5400rpm 3 jaar.

Je mag in Nederland idd eisen dat er nog garantie verleent wordt. Maar het is geen harde verplichting van de winkel wat er feitelijk op neer komt dat je waarschijnlijk maar een deel vergoed krijgt. En aangezien computerzaken een kleine winstmarge hanteren zijn de over het algemeen niet echt happig wat garantie betreft en ik weet niet of jij het de moeite waard vindt om een rechtzaak te beginnen over een harddisk?

Als je nog wel fabrieksgarantie hebt moet het mogelijk zijn om ze te laten assisteren bij het verzenden van de hdd (lees: dat zij dat voor je doen) en dat ze jou al direct een andere hdd geven. Voor hen is het ook geen risico. Maar in het geval van een onduidelijk defect of geen fabrieksgarantie zullen zij er waarschijnlijk alles aan doen om jou te laten geloven dat je geen garantie meer hebt.

Als je een creditcard hebt zou ik me de moeite besparen en je bij maxtor melden. Die sturen dan een nieuwe hdd op en je hebt 30 dagen de tijd om de jouwe terug te sturen (doe je dan nie dan schrijven ze het bedrag van je creditcard af). Als je de nieuwe schijf binnen hebt kun je de data kopieren alvorens je de defecte schijf retourneert en je hebt meteen een maxtor approved verzendverpakking.
Toen een 7200rpm hdd van mij kapot ging had ik liever een 5400rpm retour, dat was ook geen probleem :)

Wat ze doen als zij bepalen dat je oude hdd niet defect is weet ik niet. En als je geen fabrieksgarantie meer hebt hoef je niet aan te kloppen bij maxtor, in dat geval heb jij echt met de winkel te maken, niet met maxtor.
7200 rpm = ook 3 jaar garantie ga jij maar us maxtor site lezen :D :D

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Op maandag 08 juli 2002 04:50 schreef dune3002 het volgende:

[..]

7200 rpm = ook 3 jaar garantie ga jij maar us maxtor site lezen :D :D
Tja, het zou ook een beetje raar zijn als ze bij voorbaat toegeven dat de 7200RPM-schijven van slechtere kwaliteit (lees: kortere levensduur) zouden zijn :)

"It certainly appears so..."

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is meer een off-topic discussie geworden.. Voor garantie en RMA moet je dus gewoon op de maxtor-site gaan kijken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.