Toon posts:

Debian testing installatie compleet maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net bezig met de installatie van debian 3 via een netinst cd http://people.debian.org/~ieure/netinst/ wat ik me nu alleen afvraag is hoe je je systeem het meest optimaal kunt maken.
Aan het einde van de intall wordt bijv. gevraagt of je tasksel of dselect wil draaien. Ik kies dan dselect en installeer de standaard opgegeven packages. Dat resulteerd in een redelijk kaal systeem.

Welke packages zijn nu nog handig voor installatie, denk aan utils, x, windowmanager, kde enz enz of wat is een betere manier van installeren?

Verwijderd

dselect is perfect... Gewoon de pakketten doorlopen. Zoeken doe je door de `/` te gebruiken, en dan type je bijvoorbeeld `xserver` in, om XFree te installen.

Er zit bij de weg een fantastische functie in dselect, die `HELP` heet ;) Access met het `?` >:)

Je hoeft niet in een keer een werkend systeem te installeren. Als je wat mist zoek je het op en installeer je het ;) Wat voor mij de ideale packages zijn hoeven ze nog niet voor jou te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 19:51 schreef Hieronymus het volgende:
dselect is perfect... Gewoon de pakketten doorlopen. Zoeken doe je door de `/` te gebruiken, en dan type je bijvoorbeeld `xserver` in, om XFree te installen.

Er zit bij de weg een fantastische functie in dselect, die `HELP` heet ;) Access met het `?` >:)

Je hoeft niet in een keer een werkend systeem te installeren. Als je wat mist zoek je het op en installeer je het ;) Wat voor mij de ideale packages zijn hoeven ze nog niet voor jou te zijn.
ja oke, maar ik ben nog niet echt bekent met welke pakketen nou echt belangrijk zijn. ae is bijvoorbeeld onmisbaar lijkt me, en zo zijn er vast nog veel meer.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nano is wel een fijne editor.

Debconf en apt-utils zijn ook wel prettig om te hebben...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
ae zit toch niet meer in Debian? Is toch vervangen door nano(-tiny)?
* _JGC_ is fanatieke nano gebruiker, vind het alleen vervelend dat ik telkens "nano -w" vergeet :(
* _JGC_ maakt ff een ALIAS aan: nano = nano -w :)

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als je de netinstall doet moet je even voor dat je taskel of dselect in duikt

alt-f2 doen voor een andere console en dan nano /etc/apt/sources.list runnen. hier in moet je alle potato's en stables veranderen in testing.

als dit nog niet gedaan is.

en dan moet je apt-get update draaien nu kun je vanalles in die menu van taskel en dselect kiezen.

en als je x wilt installen met gnome. later na de installatie. dan voldoet apt-get install x-window-system gnome-core gnome-bin gnome-control-center gnome-applets gnome-utils gnome-session nautilus sawfish

als je alles hebt geconfigt moet je even echo "exec gnome-session" > .Xinitrc in je home dir doen.

met dpkg-reconfigure xserver-xfree86 kun je je Xserver opnieuw configen voor als ie het niet goed doet of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 00:12 schreef yeadder het volgende:

en als je x wilt installen met gnome. later na de installatie. dan voldoet apt-get install x-window-system gnome-core gnome-bin gnome-control-center gnome-applets gnome-utils gnome-session nautilus sawfish

als je alles hebt geconfigt moet je even echo "exec gnome-session" > .Xinitrc in je home dir doen.
Was dat .Xinitrc niet eerst .Xsession?
En hoe weet je nu precies welke packages van bijv. gnome je nodig hebt, ervaring?

Verwijderd

Ik draai nooit tasksel of dselect tijdens de installatie. Ik installeer 'm kaal, en dan installer ik alles wat ik nodig met apt-get.

Vind ik de beste manier, op die manier weet je zeker dat je geen brol installeert die je niet gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 10:44 schreef DarkPipo het volgende:
Ik draai nooit tasksel of dselect tijdens de installatie. Ik installeer 'm kaal, en dan installer ik alles wat ik nodig met apt-get.

Vind ik de beste manier, op die manier weet je zeker dat je geen brol installeert die je niet gebruikt...
worden bij de kale installatie ook de meest standaard libraries geinstalleerd?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 21:02 schreef saviour het volgende:
Nano is wel een fijne editor.
joe! \o/ :P
verder als je machine aan een internetverbinding hangt: bitchx en lynx :Y)

bitchx voor de vragen en lynx voor de simpele howto's :Y)
Pagina: 1