Toon posts:

Heeft overclocking wel nut?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het wel nut om iets over te klokken?
Als je iets overclockt moet je dan heel je systeem overclocken of is alleen een videokaart voldoende?
Wordt je systeem daadwerkelijk merkbaar beter van?
En hoe zit het met je stabiliteit van je systeem?

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
Search :)
Op zondag 07 juli 2002 19:21 schreef icefire het volgende:
Heeft het wel nut om iets over te klokken?
Als je iets overclockt moet je dan heel je systeem overclocken of is alleen een videokaart voldoende?
Wordt je systeem daadwerkelijk merkbaar beter van?
En hoe zit het met je stabiliteit van je systeem?

Verwijderd

Duh, waarom kopen sommige mensen dan een AthlonXP 2000+ ipv 1800+? Die is toch sneller :) Als je nou geen geld hebt voor een 2000+ laat je je 1800+ toch lekker op 2000+ lopen... ;)

Zelfde voor je videokaart, maar dit gaat meestal meer om 3Dmarks dan om die paar FPS heb ik het idee :+

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan maar geen resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
daar zit wat in.
Word Up

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
OC'en heeft alleen zin als jij vind dat het nut heeft voor jou.

Als je bekijkt dat je vroeger je Intel Celeronnetje 50 kon overclocken en net zo snel werd als een 5 keer zo dure PentiumII, vind ik dat het wel zin had.

Nu zijn de PC's zo krachtig dat het meer zin heeft om bijvoorbeeld je videokaart op te voeren, maar zoals ik net al zei is dat iets waar jij zelf over moet beslissen.

Maar gebruik de search ook eens.

Workstation

Verwijderd

Dit topic is al zo vaak langsgeweest.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:23

KneoK

Not in a million lightyears

Op zondag 07 juli 2002 19:23 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Duh, waarom kopen sommige mensen dan een AthlonXP 2000+ ipv 1800+? Die is toch sneller :) Als je nou geen geld hebt voor een 2000+ laat je je 1800+ toch lekker op 2000+ lopen... ;)

Zelfde voor je videokaart, maar dit gaat meestal meer om 3Dmarks dan om die paar FPS heb ik het idee :+
Naar mijn mening is een 1800+ op 2000+ sneller dan een originele 2000+.
Mem gaat omhoog, AGP gaat omhoog, PCI gaat omhoog (goed die laatste twee zijn niet merkbaar maar mem zeker wel).

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:52

nnk

Spreek uit: en en kaa

Op zondag 07 juli 2002 20:33 schreef BioWEB het volgende:

[..]

Naar mijn mening is een 1800+ op 2000+ sneller dan een originele 2000+.
Mem gaat omhoog, AGP gaat omhoog, PCI gaat omhoog (goed die laatste twee zijn niet merkbaar maar mem zeker wel).
nutteloze topic dit, typisch voor de search, maar wat bioweb zegt klopt, maar dan heb ik toch liever een 2000+ dan een 1800@2000, omdat de stabiliteit zeker omlaag gaat.

Verwijderd

DE FAQ MISSCHIEN OOK NUTTIG.....?
:z

Verwijderd

Tja, kijk naar mijn systeem overclocken heeft daar geen nut bij. Ik merk het wel in fps maar het gaat toch al zo vloeiend :)

Tweakers clocken alleen over voor de kick, so am I :)

Verwijderd

Er zijn voorbeelden waarbij het overclocken wel merkbaar is in het 'normale' gebruik. Maar het verschil tussen een 1800+ of 2000+ zal je niet merken tijden een spelletje (niet benchen dus)

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Het is meer voor de hobby denk ik. Want echt merkbaar verschil van een 1700+ naar een 1900+ AMD XP merk je gewoon NIET. Als je echt ruig gaat overklocken met waterkoeling enzo, zou je wel verschil kunnen merken. Als je tenminste alles dan gelijk doet.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 20:51 schreef KillerB het volgende:
Het is meer voor de hobby denk ik. Want echt merkbaar verschil van een 1700+ naar een 1900+ AMD XP merk je gewoon NIET. Als je echt ruig gaat overklocken met waterkoeling enzo, zou je wel verschil kunnen merken. Als je tenminste alles dan gelijk doet.
Ik merk er niet zoveel van. Welk spel heeft er nu zo'n pc nodig :)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik doe het bijvoorbeeld alleen wanneer ik 3dmark ga draaien; ff alles superscherp zetten. (tegen vastlopen aan) dat scheelt bij mij ruim 2000 punten. Dat is de lol voor velen!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 09:52

nnk

Spreek uit: en en kaa

ik wil altijd proberen zo snel mogelijke pc te hebben.
ik zit dag en nacht op de pricewatch te kijken, op online winkels zo van : die zou ik wel willen hebben.
Het gaat bij ons vooral om de kick, om die snelle pc te hebben.
Wat doe ik er mee? niets. De snelheid van nu is goed.
Als je wilt overclocken zul je het merken, een paar fps meer of snellere vastlopers :)
Maar voor ons gaat het om de kick zoals Soldier2000 al zegt.

Het is gewoon stoer om je northwood op 3200mhz te laten lopen met de ti4600 en een gig aan rambus geheugen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.