Toon posts:

Problemen Abit KT7a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had allerlei vage problemen met m'n systeem, (draai op normale speed)
W2K wees naar de HD en/of de Primaire IDE controller
HD gechecked, bad sectors :( Heb dus een nieuwe HD aangeschaft,
De boel geformateerd en gepartitioneerd en wil nu W2K weer installeren, dus opgestart via 98 bootflop, naar de CD drive en winnt gerunned eerste tekst scherm loopt gewoon door (copieeren en sjit) daarna moet er gereboot worden, nou... mooi niet dus, krijg een "non system disk error"
(Bios en jumpers staan ok)
Lees nu dus op Tweakers.net dat Abit bootkuren kan vertonen
zit er nu voor mij niets anders op dan een ander mobo te kopen (GRRRRRRRRRRRRRRR) of is er nog hoop

wie heeft het verlossende woord

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik zou een ander board kopen, ik heb ook ZOVEEL probs gehad met dat board.

Je gebruikt de laatste bios ?

Ik heb zo'n soort probleem kunnen oplossen door wat hd's te verwisselen op me IDE controlleres.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:33
check je voeding eens zou ik zeggen, zelf ook zoiets gehad maar dan met abit kt7.
Geeft voeding wel de benodigde spanning? Of misschien ten overvloede wel correct aangesloten op de Hdd?
succes :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

ik heb gelijkaardige problemen gehad met hetzelfde board, bleek te liggen aan het feit dat ik mijn hd's op de raid controller had geplaats en de boot options in bios niet juist stonden, dus kijk eens na of ze in bios zeker juist staan. Voor de rest was ik niet echt tevreden van dit board, na week ofzo was het al naar de kloten, net zoals het tweede board dat ik in garantie kreeg, toen heb ik epox aangeschaft en dat werkte wel perfect, nu nog altijd.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 21:02 schreef SandeR het volgende:
Ik zou een ander board kopen, ik heb ook ZOVEEL probs gehad met dat board.
The_Coach heeft een probleem en HOPPA gelijk een nieuw moederbord adviseren jaja ... Sorry hoor maar dat jij er veel problemen mee had (kan natuurlijk) maar dat hoeft hij dan nog niet te hebben.

Verwijderd

Tja wat ik zou zeggen check eerst of HDD goed is aangesloten (en dus of BIOS die ook herkent).
Ook in het BIOS checken of de opstartvolgorde goed staat. (na installatie geen CD-ROM meer maar HDD.
Of je eerste HHD op master heb gezet en of na het formateren de HDD ook een active partitie heeft. (meestal wel althans als het windows 2000 is ect.)

Meer weet ik effe zou gauw nie (los ervan dat er iets stuk zou kunnen zijn natuurlijk) maar mocht ik dan nog iets weten dan hoor je het nog wel.

Ik las het nog eens en :
Op zondag 07 juli 2002 19:09 schreef The_Coach het volgende:
... dus opgestart via 98 bootflop, naar de CD drive en winnt gerunned ...
Huh ? wat is er mis om te booten via CD-ROM ?

(Andere mogelijkheid misschien. Probeer anders de I386 op HDD zetten via de bootflop en dan Windows te installen.)
Pagina: 1