Toon posts:

[Debian] Welke iso????

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik woody wil downloaden van het volgende ftp adres:

ftp://ftp.freenet.de/pub/ftp.fsn.hu/pub/CDROM-Images/debian-unofficial/woody/

Dan staan daar meerdere images. Welke moet ik hebben en wat is het verschil? Ik kon deze informatie niet zo snel vinden.

Verwijderd

Op zijn minst de eerste ISO, de rest is ook verkrijgbaar per de mirrors. De eerste CD is bootable, en bevat sowieso het base system.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
de rest ist makkelijkst om met apt-get binnen te halen :)

hebje ook alles up2date :)

je kan zelfs gewoon alleen de bootflops pakken en via een ftpinstall de rest binnenhalen via apt-get oid :)

kost je minder data enzo :)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Inderdaad, wat veldmuis zegt is IMO ook de beste optie :)

Ikzelf heb ook woody net-install binnengehaald, binnen een uur was 'alles' gedownload en geinstalleerd. Veel handiger dan 2 of 3 CD's waarvan je amper de helft gebruikt :)

Verwijderd

Download gewoon de potato iso, je kan alles achteraf upgraden

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 19:23 schreef stuartje het volgende:
Download gewoon de potato iso, je kan alles achteraf upgraden
Je kan beter de woody netinstall of gewone cd's pakken. Potato is redelijk achterhaald, zeker met wat recentere hardware. Die 2.2 kernel kan helaas niet alles aan. Zie ik op mijn eigen laptopje ook, voor de netwerkkaart moet ik altijd een apart gebakken 2.4 kernel hebben.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 19:33 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Je kan beter de woody netinstall of gewone cd's pakken. Potato is redelijk achterhaald, zeker met wat recentere hardware. Die 2.2 kernel kan helaas niet alles aan. Zie ik op mijn eigen laptopje ook, voor de netwerkkaart moet ik altijd een apart gebakken 2.4 kernel hebben.
mjah die 2.2.19 die er standaard inzit is toch zo lek als een mandje schijnbaar dus een kernel updaten kan sowieso geen kwaad :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 19:33 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Bij woody zit ook standaard 2.2.20 hoor, dus ook de 2.2 kernel. Heb je wat nieuwere hardware zal je zelf een 2.4 kernel moeten bakken, dit kost maar een klein beetje moeite.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 20:09 schreef veldmuis het volgende:

[..]

mjah die 2.2.19 die er standaard inzit is toch zo lek als een mandje schijnbaar dus een kernel updaten kan sowieso geen kwaad :)
My point was dat het behoorlijk moeilijk is om een kernel te updaten (laat staan compilen) als je de sources van het netwerk moet trekken zonder netwerkkaart >:) Over lekheid heb ik het nog niet eens, om dat bij te kunnen houden moet solarize ook nog wat mailinglists gaan lezen, dan kan je tenminste op tijd je bakje updaten (en nee, ik ben geen voorstander van elke avond/nacht een crontab te draaien met apt-get update && apt-get dist-upgrade).

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 07 juli 2002 20:09 schreef veldmuis het volgende:
De 2.2.20 waar Woody mee wordt geleverd is absoluut niet lek.
2.2.19 is ook niet 'zo lek als een mandje' btw, maar heeft één local root exploit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik installeer hier altijd mn Linux met de Woody compact bootdiskettes. Gaat om 4 diskettes, waarvan je 2 kunt weglaten als je een iets bekendere netwerkkaart gebruikt (3COM 3c900 oid).
Direct na installatie doe ik een kernel upgrade naar 2.4.18 of wat strax ook maar de volgende versie mag zijn, en mag ik nog ff de boel naar een XFS filesystem verplaatsen (de Woody XFS install CD is bout, geeft een OOPS bij het starten).
NetInstall is echt relaxed, geen gesodemieter met CD's zoeken, downloaden van internet gaat hier vaak sneller :)

Verwijderd

Ik heb paar weken geleden de boel geinstalleerd met 1 debian Woody iso (kun je ergens vinden op www.debian.org en dan links volgen)

Alles staat op die eerste ISO BEHALVE en dat was voor mij cruciaal PPTP ! Kortom als je ADSL gebruikt zorg dan dat je PPTP bij de hand houd.

Ikzelf zit compleet op Linux nu en moest dus tussendoor Win98 eerst weer installeren omdat ik met geen mogelijkheid anders aan PPTP kon komen.
Pagina: 1