Toon posts:

Morrowind: instant uitval.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden het spel morrowind gekocht, maar ik kan maar een klein stukje van het spel spelen (de introductie - invoeren van persoonsgegevens bij een monnik, daarna melden bij wacht en daarna het huis verlaten, waarbij als ik de deur open hij telkens uitvalt en mijn desktop weer verschijnt), waarna hij telkens op het zelfde punt weer uitvalt. Ik heb het spel al een keer geruild voor een andere, dus aan het spel zelf ligt het niet. Aan mijn systeem kan het ook niet liggen:
Asus V7700 Gforce 2, soundblaster 5.1, intel 850 chipset, pIV 1.7 proc, 512 mb RAM, Win98SE. Ik zit echt hopeloos vast, weet iemand nog wat anders. Bij voorbaat dank.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
nieuwe directx en nieuwe detonators proberen :)

Verwijderd

[topic=498258/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
DirectX 8.1 heb ik al. Het vreemde is dat de rest van mijn spellen het wel gewoon doen en ook het recent gekochte warcraft III doet het prima.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 19:02 schreef e-rush het volgende:
DirectX 8.1 heb ik al. Het vreemde is dat de rest van mijn spellen het wel gewoon doen en ook het recent gekochte warcraft III doet het prima.
8.1b ook :?
http://files.tweakers.net :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Is een bug in het spel, download de nieuwste patch voor morrowind even en als het goed is is het dan voorbij ;)

edit: en voortaan even in het grote topic kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Waaar kan ik die downloaden

• White Dust

White Dust

http://www.morrowind.com/main.htm <-- de officiele morrowind site, download wel de europese patch... NIET de US patch :)

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik met die patch doen als ik hem heb gedownload? (sorry ik ben een beetje een leek)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01 22:48

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Die patch moet je installeren.
Dan word je game geupdate naar een hogere versie, met hopelijk minder bugs dan voorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net geinstalleerd, maar ik blijf hetzelfde probleem houden met de uitval op een precies moment.
(radeloos)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de patch heb geinstalleerd, geeft ie een melding van : old file does not exist. Wat moet ik hiermee.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Reinstall de game eens, patch em en dan zou et moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, doet het nog steeds niet. Ik kan dat spel maar beter weggooien. Vier jaar hebben ze er aan gewerkt en dan nog steeds van die kutbugs. waardeloos!!!!!!!!!!!!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op zondag 07 juli 2002 19:58 schreef e-rush het volgende:
Als ik de patch heb geinstalleerd, geeft ie een melding van : old file does not exist. Wat moet ik hiermee.
een bestand die hij wil updaten bestaat niet, je mist dus een bestand in je installatie dir. Heb je plugins geinstallerd? Haal heel morrowind eens weg, verwijder daarna de installatie map zodat alle extra's ook weg zijn.

Reboot, en installeer daarna opnieuw, en installeer meteen de patch, en als het goed is ben je die foutmelding dan kwijt en kan je het normaal spelen.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de Bethesda software map in C:program files? Die moet weghalen en wat nog meer?

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:10

Animal_X

Rodin

Probeer eerst het volgende eens:

*zet de hardware accelaratie van je geluidskaart 1 of 2 stapjes lager

Doet'ie nog niet probeer dit dan:

*Win XP / 2000 instaleren
*Laatste detonator drivers instaleren
*DirectX 8.1b instaleren
*Morrowind instaleren (INCLUSIEF TES Construction set)
*Laatste patch instaleren
*Schijf defragmenteren
*Morrowind opstarten

Gooi hem dan maar weg als hij het dan nog niet doet.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die detonator drivers vinden?

• White Dust

White Dust

Op zondag 07 juli 2002 19:58 schreef e-rush het volgende:
Dan heb je de US patch gedownload... probeer deze eens... en dit is een mirror van de zelfde patch :)
ik zei nog zo niet de US versie :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb de goede patch gedownload. 100% zeker. Ik heb hem tot drie keer toe geinstalleerd ... maar niks. Al die vage kutdingen gebeuren altijd bij mij op de een of andere manier.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:10

Animal_X

Rodin

Op zondag 07 juli 2002 21:22 schreef e-rush het volgende:
waar kan ik die detonator drivers vinden?
http://www.warp2search.net/article.php?sid=5313&mode=thread&order=0

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 12:04
Ik denk dat het aan win98 ligt... Ik kan 't ook fout hebben, maar probeer eens een andere windows versie (als je dr aan kunt komen) :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zondag 07 juli 2002 21:15 schreef Animal_X het volgende:
Probeer eerst het volgende eens:
*...
*Schijf defragmenteren
*...
Gooi hem dan maar weg als hij het dan nog niet doet.
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dat dan zo'n verschil die nieuwe detonater drivers en richt dat geen (permanente) schade aan mijn videokaart?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Op zondag 07 juli 2002 21:47 schreef e-rush het volgende:
Maakt dat dan zo'n verschil die nieuwe detonater drivers en richt dat geen (permanente) schade aan mijn videokaart?
Je bent echt heel n00b,maar zo is iedereen hier begonnen hé ;)

Probeer dat spel nog eens bij andere mensen,liefst op een ander besturingssysteem.En als je het echt wil spelen (je hebt het btw toch wel ECHT origineel he ? ) probeer dan in het laatste geval eens je geluidskaart,grafische kaart even te vervangen door die van iemand anders.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-01 17:15
Detonators blaast je PC op, duh. Waarom denk je anders dat het 'detonator' drivers heten? Het drivers stukje begrijp ik ook nog niet helemaal, mara dat komt vanzelf wel denk ik :Y) :7 :+

Steam

• Exe-cuter
Op zondag 07 juli 2002 22:29 schreef JeanLucPicard het volgende:
Detonators blaast je PC op, duh. Waarom denk je anders dat het 'detonator' drivers heten? Het drivers stukje begrijp ik ook nog niet helemaal, mara dat komt vanzelf wel denk ik :Y) :7 :+
hihi,nou krijgt die jongen/meisje al helemaal schrik om iets te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, lach maar!

• pica
Op zondag 07 juli 2002 22:44 schreef e-rush het volgende:
Ja, lach maar!
Geintjuh, geintjuh :*

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien een idee om win98Se erovereen te zetten? En kom niet met WinXP of 2000, want dat is alleen maar ellende (in ieder geval Xp)

• White Dust

White Dust

Download hier de detonator drivers.
De detonator drivers zijn unified (naja, 2 letters omgedraait, het kon erger ;)) drivers voor de Nvdia chipsets (128, tnt, tnt2, geforce, geforce 2, geforce 3, geforce 4), de laatste detonators bieden ondersteuning voor de volgende chipsets: tnt2, geforce, geforce 2, geforce 3 en geforce 4... de kaarten bakkers kopen zo'n chip en bouwen hun kaart er om heen, de drivers van de kaarten bakkers zelf zijn meestal aangepaste detonator drivers... :)

• pica
unified

/edit
Whitedust, best behulpzaam voor een SP helpcrewer huh? >:)

Steam

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36
Bij mij valt Morrowind ook af en toe uit. Soms restart mijn pc gewoon (win2k).

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is het nut van de nieuwste detonater drivers.? Ik heb al drivers voor mijn videokaart.

• Exe-cuter
Op maandag 08 juli 2002 20:05 schreef e-rush het volgende:
Maar wat is het nut van de nieuwste detonater drivers.? Ik heb al drivers voor mijn videokaart.
Sneller,beter beeld,werken met meer games samen,ondersteunen de nieuwste mobo's (=moederborden ;) )
,geven soms mooier beeld,... en geven soms ook problemen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en wat voor problemen veroorzaken ze dan. Ze ondersteunen de nieuwste spellen, maar ondersteunen ze ook de oudere spellen.

Maar het is dus wel aan te raden om de nieuwste drivers te downloaden, zodat morrowind een kans heeft om te draaien op mijn systeem.

• Exe-cuter
Op maandag 08 juli 2002 20:20 schreef e-rush het volgende:
Ja, en wat voor problemen veroorzaken ze dan. Ze ondersteunen de nieuwste spellen, maar ondersteunen ze ook de oudere spellen.

Maar het is dus wel aan te raden om de nieuwste drivers te downloaden, zodat morrowind een kans heeft om te draaien op mijn systeem.
Soms zit er wel een bugje meer in (maar niets om je zorgen over te maken,de algemene regel is : nieuwe driver,betere driver) hopelijk heb ik je weer niet bang gemaakt met dat te zeggen ;) .Gewoon downloaden die handel ! Echt veel kans dat het dan lukt

Verwijderd

Topicstarter
thanxx!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog één vraag: voordat ik die nieuwe detonater drivers installeer, moet ik dan eerst die oude drivers eraf halen?

Verwijderd

e-rush: ja is wel verstandig. Maar dat staat allemaal in de readme.txt en op de website ;) Ook hoe je die moet verwijderen.

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Meestal kun je ze er gewoon overheen gooien, maakt niet zo veel uit denk ik.

Je kunt het beste altijd van alles de laatste versie hebben: Windows hotfixes, DirectX, videokaart drivers, chipset drivers, etc. Dan ben je er zowat van verzekerd dat het bijna altijd goed werkt.

Wees dus niet bang zo nu en dan je videokaart drivers up te daten, het is (bijna) altijd beter. En anders kun je altijd de oude nog terugzetten. Niets om je zorgen over te maken dus.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op zondag 07 juli 2002 21:09 schreef e-rush het volgende:
Bedoel je de Bethesda software map in C:program files? Die moet weghalen en wat nog meer?
ja. haal deze eens weg (nadat je gedeïnstalleerd hebt uiteraard, niet ervoor), meestal blijven er een paar save bestanden en nog enkele andere achter.

Die worden dan weer gebruikt bij een nieuwe install en dat kan zorgen voor vastlopers. Voor de rest, zie de andere antwoorden :)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke drivers zijn het beste: nr. 28.90 of 29.42 (website Nvidia) Heeft iemand goede of slechte ervaringen met beide drivers gehad?

• pica
Dat is per PC verschilend, proberen dus. ik gebruik zelf al maanden de 23.11 drivers... maar dat is, zoals ik al zei verschillend per PC .

Steam

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat deze melding inhoudt:

Texture "Textures\_land_default.tga" count 2.

Deze melding staat in warnings van de optie technical suppport. (als je het spel start via de snelkoppeling krijg je eerst een menu, waar technical support in voor komt)
Pagina: 1