Oi,
Ik heb het volgende file upload script:
Ik had eerst een script geschreven die thumbnails maakte, die werkte perfect totdat ze Apache gingen upgraden op de server. De GD Library's waren toen verdwenen. Die komen ooit nog wel terug, maar voor de korte termijn heb ik dus het script aangepast. Nu moeten 2 files (big en $smallimage) geupload worden. Ze krijgen ff als naam de timestamp, maar dat verandert nog wel. Het probleem is alleen dat ik de volgende melding krijg:
Ik heb ook pictures.php gechmodd en de 'i' directory ook, dat heeft geen effect gehad. Ligt het aan een server instelling of is er misschien nog een andere oplossing?
Ik heb het volgende file upload script:
PHP:
1
| <?if ( isset($smallimage) && is_uploaded_file($smallimage) && isset($bigimage) && is_uploaded_file($bigimage)){ // resize the image if ($HTTP_POST_FILES['smallimage']['type'] != "image/pjpeg") die($HTTP_POST_FILES['smallimage']['type'] . " graag alleen jpg files uploaden"); if ($HTTP_POST_FILES['bigimage']['type'] != "image/pjpeg") die($HTTP_POST_FILES['smallimage']['type'] . " graag alleen jpg files uploaden"); $time = time(); move_uploaded_file ( $smallimage, "../i/klein$time.jpg") or die ("Het plaatje kon niet geupload worden, probeer het nog eens en zorg ervoor dat het plaatje niet te groot is."); move_uploaded_file ( $bigimage, "../i/groot$time.jpg") or die ("Het plaatje kon niet geupload worden, probeer het nog eens en zorg ervoor dat het plaatje niet te groot is."); mysql_query( "INSERT into plaatjes (klein_link, groot_link, omschrijving, PotD) VALUES ('i/klein$time.jpg', 'i/groot$time.jpg', '$omschrijving', '$potd')" ) or die ("Kon het plaatje niet toevoegen aan de database. ".mysql_error()); $returnid = mysql_insert_id(); echo "Het id van deze plaatjes is:<br><br><center><b>$returnid</b></center> <br><br>gebruik deze in de verschillende invulvelden. Het plaatje is ook te openen door deze link te volgen: http://***/plaatje.php?id=$returnid<br><br><br>";}else // print the form[knip]?> |
Ik had eerst een script geschreven die thumbnails maakte, die werkte perfect totdat ze Apache gingen upgraden op de server. De GD Library's waren toen verdwenen. Die komen ooit nog wel terug, maar voor de korte termijn heb ik dus het script aangepast. Nu moeten 2 files (big en $smallimage) geupload worden. Ze krijgen ff als naam de timestamp, maar dat verandert nog wel. Het probleem is alleen dat ik de volgende melding krijg:
Als ik copy() gebruik ipv move_uploaded_file krijg ik ook permission denied in regel 38 (de regel met copy() dus). Ik heb al geprobeerd de absolute path te gebruiken (/home/sites etc) maar dan zegt ie dat ie de directorys niet kan vinden, dus ../i/ klopt gewoon.Warning: Unable to create '../i/klein1026055163.jpg': Permission denied in /home/sites/gp3/www/admin/pictures.php on line 38
Warning: Unable to move '/var/tmp/phphaayrc' to '../i/klein1026055163.jpg' in /home/sites/gp3/www/admin/pictures.php on line 38
Ik heb ook pictures.php gechmodd en de 'i' directory ook, dat heeft geen effect gehad. Ligt het aan een server instelling of is er misschien nog een andere oplossing?