Toon posts:

probleem HD

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He de comnputer van een vriend van mij is kapot. Elke keer als je opstart krijg je Powerquest en die loopt dan gelijk vast met een foutmelding. Hij kan dan een partitie neit vinden. Druk je dan op ok dan gaat de computer opnieuw opstarten en krijg je hetzelfde verhaaltje.

We hebben al geprobeert om de computer optestarten in veilige modus en met de bootdisk maar iedere keer blijft ie dan in de dos hangen en vind ie de c: schijf niet.

Als ik FDISK uitvoer zegt ie dat ie geen FAT kan vinden en dat ie die wil maken.

Het rare is dat ie bij het begin wel de HD detecteerd. We hebben de HD ook in een andere computer gestopt en dan word ie ook gedetecteerd en eenmaal in windows gaat ie databse aanmaken maar de HD verschijnt niet in de verkenner?

Heeft iemand enig id hoe ik dat coomputertje kan maken, ik ben echt ten einde raad.

Alvast bedankt,

Tristan (AKA TheScape)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je partities zijn weg. Dat heeft weinig met het vinden van de HD in de bios te maken. Maak eens nieuwe partities aan en je zult zien dat je dan wel weer een C hebt ;) (moet je wel even met FAT(32) formateren).

Meer informatie over partities en HD's vind je in [forum=21], neem daar eens een kijke en neem ook eens op gemak de FAQ door, dat zal je goed doen :)

p.s.: [topic=309815/1/100]

Verwijderd

Je kan uiteraard eerst Scandisk uitvoeren vanaf een bootdiskette als er niet teveel om zeep is heb je kans dat het nog gerepareerd kan worden, zoniet dan zal je opnieuw moeten beginnen, suc 6.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

[topic=390009]

Dit topic is gesloten.