Asus A7V boot niet na posten

Pagina: 1
Acties:

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Ik heb voor mijn tweede systeempje een Asus A7V moederbordje overgenomen van een vriend van me.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om te booten.

Als ik de computer opstart post hij wel maar blijft hij hangen na de PCI device listening. Ik krijg geen meldingen dat er geen OS is geistalleerd als ik mijn Hd eraan hang. En zelfs als ik er helemaal niets aanhang dan krijg ik geen melding dat hij geen harde schijf heeft gevonden. :(
Tijdens het posten ziet hij echter wel alle apparaten die ik aansluit goed!

Ik heb al diverse instellingen geprobeerd in de bios maar ik kom er niet uit! De bios versie is 1007 dacht ik.
Wie kan me helpen?

Verdere specs:
-Duron 1000
-Leadtek Geforce 2mx
-soundblaster Live

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Probeer eerst eens om met ALLEEN een videokaart te booten. Als ie dan nog niet opstart, moet je eens gaan kijken of er misschien instellingen in de Bios verkeerd staan.

Suc6

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Topicstarter
Ik heb hem geprobeerd dus met alleen mijn videokaart erin, maar ook dan boot hij niet dus :(
Ik heb het ook met een andere videokaart geprobeerd, maar dat wil ook niet werken. Ik heb onderhand wel alle instellingen geprobeerd.
Ik zag dat de bios chip een beetje bruin was aan de bovenkant, zou het kunnen dat die is doorgebrand!?
Ik denk dat ik maar een nieuw bordje haal binnenkort.

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K