mvaessen schreef op 12 oktober 2002 @ 14:55:
Ik ben ook opzoek naar een Java2 native compiler voor win32. Maar niet omdat ik met een dubbelklik wil kunnen starten, maar omdat ik hoop dat mijn appje dan ook sneller wordt, hij moet namenlijk een paar uurtjes (20 ofzo) rekenwerk verrichten,
20 uur rekenwerk. Dan heb je dus 2 opties.
• Er is ontzettend veel invoerdata die berekend moet worden
• Er is weinig invoerdata maar er moeten een hele hoop gecompliceerde berekeningen op losgevuurd worden.
Bij optie 1 zal het geval zijn dat het programma er _echt_ niet sneller op zal worden. Java is iets trager dan C++ omdat het door de JVM geJITted wordt, maar dit gaat zo snel dat hij echt langer staat te wachten op het RAM en de Harde Schijf voor de data dat het programma er _bijna_ zeker niet sneller op zal worden
Optie 2 kan wat schelen in de snelheid maar er een hoop gelijksoortige berekeningen, kan de JIT compiler beslissen om bepaalde delen code te compilen naar native en die te cachen ipv die telkens te interpeteren. Hierdoor kunnen die methodes/delen code sneller aangeroepen worden en dat kan op de lange duur zelfs sneller worden dan native code

en als ik een win32 compiler vindt hoop ik dat dat een paar uurtjes minder wordt.
De code in c++ maken is ook geen oplossing omdat het voor school is en in Java moet...
Maar ik weet dus niet of zon native compiler je appje dus ook sneller maakt??
Een paar uur? Better snap out of that dream, ik zou eerder eens kijken waar ik m'n algoritmes kan optimaliseren. Op die manier is zo'n winst wel haalbaar