Hoe maak je een stand-alone Java applicatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 11:41
Ik heb hier een simpele applicatie gemaakt, die ik met JCreator kan compileren draaien.

Maar wat ik wil, is dat ik 1 bestand compileer die ik na een dubbele klik kan uitvoeren. Gewoon heel basic dus.
En wat voor bestand word dat dan (.exe? .java?)?

Alvast bedankt!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 21:57

Tuinhark

Retro

Visual Cafe van Symantec (tegenwoordig van een ander bedrijf) kon dat wel.

Er zijn ook externe compilers (Excelsior JET) die een .EXE + .DLL's genereert. Resources als plaatjes e.d. die je in je appie inlaadt, compilet hij niet mee.

:Y)

• HuggyB
Ik moet dus extern gaan kijken. tnx
Ehm.. is dat allemaal nog een beetje freeware? :)

Verwijderd

JET personal is gratis (voor persoonlijk gebruik dus), maar zoek ook even hier op GoT er zijn al aardig wat topics over geweest.

• HuggyB
Ja ok, niets gevonden vandaar. Vond het al vreemd eigenlijk..

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan er ook een exe wrapper om doen:
http://www.javalobby.org/thread.jsp?forum=16&thread=4410

• HuggyB
Voor die wrapper heb je een .jar nodig.
Ik heb alleen een .java en een .class aangemaakt..
hmm, dit word zeker een lang verhaal?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op zondag 07 juli 2002 19:25 schreef HuggyB het volgende:
Voor die wrapper heb je een .jar nodig.
Ik heb alleen een .java en een .class aangemaakt..
hmm, dit word zeker een lang verhaal?
in het kort:
zippen en renamen naar jar ;)

lang verhaal:
moet je even op de sun site op zoek gaan naar jars maken.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

gewoon een executable jar maken.
google weet wel hoe dat moet

• HuggyB
lol

tnx guys ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 07 juli 2002 19:12 schreef Alarmnummer het volgende:
Je kan er ook een exe wrapper om doen:
http://www.javalobby.org/thread.jsp?forum=16&thread=4410
is dat projectje waar je over mailde nu ook gelijk obsolete? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 08 juli 2002 04:22 schreef .oisyn het volgende:

[..]

is dat projectje waar je over mailde nu ook gelijk obsolete? :)
Hmmzzz.. daar zeg je me ook iets. Ik heb eerlijk gezegd die tools die daar staan nog niet getest. Maar heb je er al werk aan besteed? want ik vind opzich een GoT projectje ook zeker niet erg :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nee nog helemaal niets
ik heb eerlijk gezegd ook niet echt veel achter mijn pc gezeten de laatste paar weken (nieuwe vriendin, je weet hoe dat gaat ;))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 08 juli 2002 15:45 schreef .oisyn het volgende:
nee nog helemaal niets
ik heb eerlijk gezegd ook niet echt veel achter mijn pc gezeten de laatste paar weken (nieuwe vriendin, je weet hoe dat gaat ;))
Zullen we het dan eerst maar even in de ijskast stoppen? In ieder geval van harte bedankt voor de moeite :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

is goed, en geen dank :)

Verwijderd

Wat je ook kunt doen 's ff JBuilder 7 aanschaffen (is nie zo duur :)), en dan de Native Executable Wizard opstartuh. Deze kan ook executables maken voor je Linux bakkie of voor je Mac, ec.

Verwijderd

Gebruik anders install anywhere Now!

Dit is een gratis te gebruiken versie van install anywhere en maakt een installatie voor je met of zonder een JRE meegelinkt.

Werkt cross platform en is te updaten met nieuwe java packs.

Werk er nu alweer een tijdje mee en het is echt simpel.

http://www.zerog.com

Het is natuurlijk niet helemaal een echte 'executable', maar dit vind ik erg dichtbij komen en het werkt zeer gebruikers vriendelijk ( een paar keer klikken en je hebt installaties voor meerdere OS-sen)

Volgens mij kom je er mee weg door aan te geven in je IDE waar hij de .class files weg moet schrijven laat wijzen naar de directory waar je class files staan voor de geinstalleerde versie. Dit heb ik echter nog nooit geprobeerd, maar technisch gezien zou dit moeten werken, als de naam van de class en van de filename niet wijzigt.

Verwijderd

Maar blijft het niet altijd nodig om een JavaVM en de JDK files te bezitten?? Ik heb een tijdje met Java2Exe liggen kl*ten, maar toch bleef hij om de JDK files vragen.

Ik ben momenteel namelijk bezig een spel te maken om via internet te versprijden (www.dbzrpg.tk), maar als alle gebruikers de JDK moeten downloaden worden ze niet vrolijk (en mijn SpaceProvider ook niet echt ;))

Dus moet ik iets hebben dat ook alle nodige JDK rommel mee kopieerd!

Doet een van de bovengenoemde tools dat??

• mvaessen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben ook opzoek naar een Java2 native compiler voor win32. Maar niet omdat ik met een dubbelklik wil kunnen starten, maar omdat ik hoop dat mijn appje dan ook sneller wordt, hij moet namenlijk een paar uurtjes (20 ofzo) rekenwerk verrichten, en als ik een win32 compiler vindt hoop ik dat dat een paar uurtjes minder wordt.
De code in c++ maken is ook geen oplossing omdat het voor school is en in Java moet...

Maar ik weet dus niet of zon native compiler je appje dus ook sneller maakt??

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

JET

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
mvaessen schreef op 12 oktober 2002 @ 14:55:
Ik ben ook opzoek naar een Java2 native compiler voor win32. Maar niet omdat ik met een dubbelklik wil kunnen starten, maar omdat ik hoop dat mijn appje dan ook sneller wordt, hij moet namenlijk een paar uurtjes (20 ofzo) rekenwerk verrichten,
20 uur rekenwerk. Dan heb je dus 2 opties.
• Er is ontzettend veel invoerdata die berekend moet worden
• Er is weinig invoerdata maar er moeten een hele hoop gecompliceerde berekeningen op losgevuurd worden.

Bij optie 1 zal het geval zijn dat het programma er _echt_ niet sneller op zal worden. Java is iets trager dan C++ omdat het door de JVM geJITted wordt, maar dit gaat zo snel dat hij echt langer staat te wachten op het RAM en de Harde Schijf voor de data dat het programma er _bijna_ zeker niet sneller op zal worden

Optie 2 kan wat schelen in de snelheid maar er een hoop gelijksoortige berekeningen, kan de JIT compiler beslissen om bepaalde delen code te compilen naar native en die te cachen ipv die telkens te interpeteren. Hierdoor kunnen die methodes/delen code sneller aangeroepen worden en dat kan op de lange duur zelfs sneller worden dan native code 8)
en als ik een win32 compiler vindt hoop ik dat dat een paar uurtjes minder wordt.
De code in c++ maken is ook geen oplossing omdat het voor school is en in Java moet...

Maar ik weet dus niet of zon native compiler je appje dus ook sneller maakt??
Een paar uur? Better snap out of that dream, ik zou eerder eens kijken waar ik m'n algoritmes kan optimaliseren. Op die manier is zo'n winst wel haalbaar :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sterker nog, als een opdracht voor optimalisatie van C code werd ons gevraagd een if-statement te verwijderen uit de belangrijkste for-loop van de applicatie... (te vervangen door code met gelijke functionaliteit, maar dan zonder de if in de forloop, er werd een of andere bewerking de ene keer op even en de andere loop op oneven getallen gedaan, was vrij simpel te vervangen)
Het scheelde iets van 40% in tijd oid... Kortom, ga eerst je algoritme optimaliseren en dan pas kijken of je omgeving sneller kan.

• mvaessen
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12-2024
Bedankt voor de info,
ik was al aant kijken naar optimalisatie, maar er moet in princiepe gewoon iets van een 26miljard keer een int vergeleken worden, ik heb al elementen uit lijsten eerst lokaal opgeslagen wanneer ik in een lus bezig ben i.v.p. ze meer dan een keer direct uit een lijst op te vragen enzo, maar scheelt niet echt veel...
Pagina: 1