"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
PS. De links werken niet.
Zomaar effe een zijdelings opmerking... Deze bewsute tapes kosten zo'n 35 euro per stuk als je ze nieuw moet kopen, zo niet meer, als je in de Pricewatch effe de Maxell DLT IV tapes erbij zoekt, die zijn equivalent, qua grootte en compatibiliteitOp zondag 07 juli 2002 18:25 schreef bombadil het volgende:
[..]en men wilde ze weggooien...
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Ze zijn nu iig "clickable" (duurde ff ivm stressende moeder met avondeten...) poog ze verder te verbeteren.Op zondag 07 juli 2002 18:29 schreef Videopac2 het volgende:
PS. De links werken niet.
(edit: fixed)
Ze zijn zwart.Op zondag 07 juli 2002 18:29 schreef Videopac2 het volgende:
Dit zijn DLT IV tapes en daar kan 40 / 80 GB op (ongecomprimeerd / 1:2 gecomprimeerd). De kleur is als het goed is donkerbruin.
35 euro? 20*35 = 700 eurotjes!Op zondag 07 juli 2002 18:32 schreef Kippenijzer
Zomaar effe een zijdelings opmerking... Deze bewsute tapes kosten zo'n 35 euro per stuk als je ze nieuw moet kopen, zo niet meer, als je in de Pricewatch effe de Maxell DLT IV tapes erbij zoekt, die zijn equivalent, qua grootte en compatibiliteit
Het lag in de kamer van iemand die sinds kort weg is. hij had een 2e pc voor een project waar hij nu mee klaar is(vandaar ook dat ie weg is). Daar zat die DLT-tapestreamer in. Ik weet niet waar die pc is gebleven. De directeur zei gooi maar weg die tapes niemand anders gebruikt ze...Op zondag 07 juli 2002 18:36 schreef Stropdas het volgende:
Beetje raar dat iemand die gebruikte en niemand weet waar ze voor werden gebruikt. Met een beetje geluk staat er nog een tape-unit te wachten daaro waarvan ze ook niet weten wat ze er mee aanmoeten
Is zo`n DLT-tapestreamer extern of intern? Ik zal eens kijken want 40 gb dackup is leuk spul. Die DLT-tapestreamer is zeker erg duur om te kopen?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
En of zo'n drive duur is? Nou, tweedehands moeten ze meestal meer dan 1000 euro (duizend jah) opleveren, en nieuwe kosten ze volgens mij zo'n 3000 euro (iets van 7000 gulden). Ze bestaan wel intern, maar ze zijn in dat geval 2 5,25" bays hoog. En extern bestaan ze ook. Meestal hebben ze een UW SCSI Aansluiting. Meer vragen?
Zijn het dezelfde als op de links?Op zondag 07 juli 2002 19:00 schreef Kippenijzer het volgende:
Gebruikt zijn tapes meteen niet zo veel meer waard (20 euro het stuk houd het wel mee op) Ze zijn inderdaad zwart, ik heb ze hier oook liggen (met tapedrive dan)
20*20= 400 euro. hmmmm...
Ik heb ze weliswaar meegekregen maar ik denk niet dat men het kan waarderen als ik ze met inhoud verkoop. Hoe wis ik die dingen zonder zon tapestreamer? een weekje bovenop mijn boxen leggen(magnetisch veld?)?
Verwijderd
Een tweedehandse DLT 20-40 kost 450 euro , een 35-70 750 euro , een 40-80 kost 1150 euro. meestal hebben ze een fastwide (20MB/s) scsi aansluiting , en vaak is deze Differential of SE. dat zijn de 20-40 en 35-70. de 40-80gb is meestal lvd/se.
meer weten
Jaja, hoe zou ik anders deze uitspraken allemaal doen? Ik denk inderdaad dat het niet erg gewaardeerd zal worden om ze met data te verkopen, maar ik zou het ook niet echt aanraden om met behulp van een ongericht magnetisch veld (lees luidspreker) deze dat eraf te wissen, ik vrees dat je tapes daarvan toch een stuk minder betrouwbaar worden... Toch effe zien of je ergens toevallig tegen zo'n streamer aanloopt (Ik vind ze geweldig, 6,5MB/s backuppenOp zondag 07 juli 2002 19:03 schreef bombadil het volgende:
Zijn het dezelfde als op de links?
Sorry, op dat moment werkten mijn links nog neit.Op zondag 07 juli 2002 19:11 schreef Kippenijzer het volgende:
Jaja, hoe zou ik anders deze uitspraken allemaal doen?
Ik ga morgen meteen op zoek naar die streamer. Aangezien die in een werkende pc zat en die pc wel al een maandje weg is heb ik er echter niet zoveel hoop op.Op zondag 07 juli 2002 19:11 schreef Kippenijzer het volgende:
Ik denk inderdaad dat het niet erg gewaardeerd zal worden om ze met data te verkopen, maar ik zou het ook niet echt aanraden om met behulp van een ongericht magnetisch veld (lees luidspreker) deze dat eraf te wissen, ik vrees dat je tapes daarvan toch een stuk minder betrouwbaar worden... Toch effe zien of je ergens toevallig tegen zo'n streamer aanloopt (Ik vind ze geweldig, 6,5MB/s backuppen)
Nouja, die data is ook weer niet zo geheim. Anderzijds toch netter om ze leeg te maken. Een nieuwe of 2e hands streamer is mij te duur; een nieuwe hdd is goedkoper en veel backup ik zelf niet. Is er een manier om ze te wissen zonder streamer??
Geen vrienden in de omgeving die bij een backoffice werkt?
Kan die ze wel voor je wissen.
degaussen hoe doe je dat?Op zondag 07 juli 2002 20:03 schreef scsi-freak het volgende:
je kan ze laten degaussen, dus erasen zonder drive.
Verwijderd
als je dat wilt hebt weet ik wel een adres waar dat kan.