acer laptop maakt constant 'modem' geluiden

Pagina: 1
Acties:

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:52

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik krijg net een nieuwe ACER laptop binnen die, al ben je niets aan het doen, een soort electronische ruis laat horen (lijkt op modem/fax geluiden). Het is wel heel zacht, maar in een rustige omgeving duidelijk hoorbaar dus erg irritant. Dit geluid neemt toe naarmate je de Processor/harddisk meer belast.

Het lijkt me op een inteferentie signaal wat ergens door wordt opgepikt en versterkt.

Het muten van de speakers helpt niet. Het is ook in DOS/BIOS scherm. Netspanning erop/eraf helpt ook niet.

Iemand anders hier ervaring mee en een oplossing gevonden? Anders gaat ie terug (maar hij moet mee op congres en dan ben ik te laat voor de omruilgarantie)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Wat mijn oude laptop had was dat als het accupak erin zat dat ie ook een piep gaf terwijl de accu's goed zijn die erin zaten (vrijwel nieuw accupak), als die er niet in zit dan piept hij niet, misschien dat het piepen bij jou ook ophoud als je die er even uithaald. Kijken kan altijd :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Is het niet de koeling toevallig :?

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Het heeft iets met het beeldscherm te maken denk ik. Met een oude laptop kreeg ik ook van die geluiden als ik bijv. ging scrollen ofzo. Is nix aan te doen.