Toon posts:

Is mijn modem getweaked?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuw Alcatel ADSL modem van de KPN gekregen omdat mijn oude overleden was. Als ik nu bij de modemconfiguratie kijk staan hier andere waarden in dan ik bij mijn (niet getwaeked) modem had. Bij PPTP staat op de 1e regel "state in use 10.0.0.150" (vroeger gewoon op IDLE).
Ook staat er van alles in de IP route table wat er vroeger niet in stond.

Ik ben hierin aan het snuffelen gegaan omdat ik een server voor SOF2 probeer op te zetten wat maar niet wil lukken. Server draaid hiet wel maar is niet op het internet terug te vinden. Kan dat door instellingen in het modem komen misschien?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je je verbinding op dezelfde manier maakt als vroeger kan het volgens mij niet getweakt zijn... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toendertijd gewoon het modem verwisseld met de oude en alles werkte weer.

Verwijderd

Het zou misschien handig zijn als je vertelde of je het usb of het ethernet modem hebt van kpn :? |:(

Als je het ethernet modem hebt en je moet gewoon inbellen dan is je modem nog niet getweakt ;)

suc6 ermee

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 18:10 schreef Smarty_6000 het volgende:
Het zou misschien handig zijn als je vertelde of je het usb of het ethernet modem hebt van kpn :? |:(
sinds wanneer kun je een USB modem tweaken :?
Als je het ethernet modem hebt en je moet gewoon inbellen dan is je modem nog niet getweakt ;)

suc6 ermee
dat zeggik jah..
komt er dus op neer dat je geen getweakt modem hebt zo te zien :P

Verwijderd

Oke veldmuis misschien een beetje dom antwoord van mij |:( :7

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hij is dus niet getweakt. :)
Ga ik weer verder zoeken waarom mijn SOF2 servertje niet wil werken.

Bedankt allemaal! ;)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Het wel of niet 'inbellen' staat los van het tweaken. Ook met een getweaked (home -> pro) modem kun je de pptp connectie gebruiken.

Of ie getweaked is kun je zien door in de configuratie pagina op 'ppp' te klikken. Als ie dan een instelpagina weergeeft dan is hij getweaked. Als hij aangeeft dat dat niet wordt ondersteund dan is hij niet getweaked.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Op zondag 07 juli 2002 22:06 schreef Operations het volgende:
Het wel of niet 'inbellen' staat los van het tweaken. Ook met een getweaked (home -> pro) modem kun je de pptp connectie gebruiken.

Of ie getweaked is kun je zien door in de configuratie pagina op 'ppp' te klikken. Als ie dan een instelpagina weergeeft dan is hij getweaked. Als hij aangeeft dat dat niet wordt ondersteund dan is hij niet getweaked.
En zo is het! :)
Pagina: 1