Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
[search=normalize mp3]
Normaliseren zal waarschijnlijk niet genoeg zijn zoals ik al zei...Op zondag 07 juli 2002 17:25 schreef wfvn het volgende:
[search=normalize mp3]
Maar ik zal eens zoeken naar "mp3gain"
En waarom niet?Op zondag 07 juli 2002 17:27 schreef AtHomer het volgende:
[..]
Normaliseren zal waarschijnlijk niet genoeg zijn zoals ik al zei...
Maar ik zal eens zoeken naar "mp3gain".
Normaliseren kan je ook met een hele vracht bestanden tegelijkertijd. Gewoon een vrij laag percentage opgeven (bijvoorbeeld 75%) en je hebt toch echt wat je wil; zo niet dan moet je duidelijker zijn. Je wilt toch van een hele vracht mp3's het volume verlagen? Wat is hier niet genoeg aan dan?
Ik moet zeggen dat het begrip "normaliseren" me nog niet erg bekend was. Ik heb mp3gain nu ff geprobeerd, maar ik moet nog even zoeken hoe ik volume nog verder dan 12 dB kan laten zakken, want dat is niet genoeg (denk ik).Op zondag 07 juli 2002 17:29 schreef wfvn het volgende:
[..]
En waarom niet?
Normaliseren kan je ook met een hele vracht bestanden tegelijkertijd. Gewoon een vrij laag percentage opgeven (bijvoorbeeld 75%) en je hebt toch echt wat je wil; zo niet dan moet je duidelijker zijn. Je wilt toch van een hele vracht mp3's het volume verlagen? Wat is hier niet genoeg aan dan?
edit:
Ik bedenk me net dat ik de MP3's er eventueel 2 keer door kan halen, zou natuurlijk ook een oplossing zijn
.
Ik bedenk me net dat ik de MP3's er eventueel 2 keer door kan halen, zou natuurlijk ook een oplossing zijn
dat laatste lijkt me niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit.Op zondag 07 juli 2002 17:58 schreef AtHomer het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het begrip "normaliseren" me nog niet erg bekend was. Ik heb mp3gain nu ff geprobeerd, maar ik moet nog even zoeken hoe ik volume nog verder dan 12 dB kan laten zakken, want dat is niet genoeg (denk ik).
edit:
Ik bedenk me net dat ik de MP3's er eventueel 2 keer door kan halen, zou natuurlijk ook een oplossing zijn.
Beter ander proggie zoeken.
Nu ga ik weer iets zeggen waar sommige mensen op
Audiocatalyst kan normalize naar een desgewenst percentage ...
En anders: gebruik m'n search-linkje of breid hem uit met bijvoorbeeld programma:
[search=normalize mp3 programma]
lees wat topics door en zoek naar de genoemde programma's... en neerhalen en proberen maar.
Normalizen kan toch alleen als van de mp3 eerst een wavfile is gemaakt? Dan moet er dus eerst gedecodeerd worden en dan weer geencoded. Daar gaat altijd wat kwaliteit in verloren lijkt me maar het hoeft niet veel te zijn.
hier is al erg veel over te vinden. Bijvoorbeeld ook dit tooltje:
http://www.logiccell.com/~mp3trim/
http://www.logiccell.com/~mp3trim/
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()