Toon posts:

Telenet/Cross-over/Peer2Peer/2PC ('win2k) probje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 PC's met beide besturingssysteem Windows 2000, de legale versie.
In PC1 ( De server ) zitten 2 netwerkkaarten, in PC2 ( De client ) zit er één netwerkkaart.
De server raakt op internet, kan op msn, ineternet Explorer, ICQ etc.. Hij kan tevens ook op het netwerk, kan dingen delen en afhalen van de client..
hij kan pingen naar buitenaf, maar vreemd genoeg kan hij niet pingen naar de client.
de server heeft ip : 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0 , de client heeft als ip 192.168.0.2 en subnetmask 255.255.255.0 en als gateway 192.168.0.1
de client kan op het netwerk, dingen sharen, van de server halen en kan op msn
maar kan vreemdgenoeg niet icq, Internet Explorer, outlook..
Hellup..
Geen id hoe ik dit moet oplossen, o ja, de client kan pingen naar buiten, pingen naar de server..

BTW : in de server zitten 2 '3Com Etherlink III' - kaarten en op de cliënt een Ethernet Adapter aangesloten op USB poort.. En is natuurlijk verbonden met een UTP kabel..

Firewalls zijn tevens bij beide uitgeschakeld..
en beide zitten natuurlijk opt zelfde domein..

Verwijderd

Heb je de proxy van telenet wel ingesteld ? want ik denk niet dat je dat vermeld hebt in je post.

Verwijderd

Topicstarter
waar bedoel je, bij me internet explorer?
Daar staat ie ja : http://pac.pandora.be:8080
toch doet ie t niet :s
Heb nou al tonnen handleidingen en FAQ's gelezen, werkt gewoon niet, zelf wingate doet het niet treffelijk |:(

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 16:40

TweakBoy

---

Op zondag 07 juli 2002 18:33 schreef ThaGroov het volgende:
waar bedoel je, bij me internet explorer?
Daar staat ie ja : http://pac.pandora.be:8080
toch doet ie t niet :s
Heb nou al tonnen handleidingen en FAQ's gelezen, werkt gewoon niet, zelf wingate doet het niet treffelijk |:(
PC2 moet in Internet Explorer instellen: je ip van je server.

Dus 192.168.0.1 als proxy op poort 80
en de DNS op PC2 moet de primaire DNS(in je NETWERKVERBINDING EIGENSCHAPPEN): 192.168.0.1
staan... voor icq etc..

Poortmapping kun je vinden in Start > Programma's> Systeembeheer :P

---

Verwijderd

Topicstarter
Nee, doet het ook niet, heb alle handleidingen en alle topics op GoT hier bekeken, heb het zelf met WinRoute geprobeerd, maar niets wil lukken..
Ik ben hopeloos |:(
Als iemand er veel van kent van internet delen tussen 2win2k bakken, add me op msn msn@thagroov.Be of icq 126771431 of kijk gewoon in me profiel :P
Dan kun je het zelf allemaal eens bekijken via netmeeting.
Btw waar vroeger dat probleem zat dat de host niet kon pingen naar de client blijkt nu opgelost te zijn. Netbui is ook weg..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:14
Heb je op PC1 Routing en Remote Access al eens geprobeerd?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zondag 07 juli 2002 16:17 schreef ThaGroov het volgende:
Ik heb 2 PC's met beide besturingssysteem Windows 2000, de legale versie.
In PC1 ( De server ) zitten 2 netwerkkaarten, in PC2 ( De client ) zit er één netwerkkaart.
De server raakt op internet, kan op msn, ineternet Explorer, ICQ etc.. Hij kan tevens ook op het netwerk, kan dingen delen en afhalen van de client..
hij kan pingen naar buitenaf, maar vreemd genoeg kan hij niet pingen naar de client.
Dit is dus probleem 1: Server kan niet pingen naar de client. Check de netwerkinstellingen van de server. Waarschijnlijk draai jij meer protocollen (IPX?) waardoor de Microsoft Networking wel werkt (je kan de client benaderen). TCP/IP werkt niet...
Check eventueel met een ARP -a commando of ie wel gevonden is in het netwerk... Dat je client niet op ping reageert kan ook andere redenen hebben...
de server heeft ip : 192.168.0.1 en subnetmask 255.255.255.0 , de client heeft als ip 192.168.0.2 en subnetmask 255.255.255.0 en als gateway 192.168.0.1
de client kan op het netwerk, dingen sharen, van de server halen en kan op msn maar kan vreemdgenoeg niet icq, Internet Explorer, outlook..
Bingo. Bekende fout. Je hebt op je client de DNS servers niet geconfigureerd. Internet werkt gewoon. Alleen je kunt geen names resolven. MSN heeft dat niet nodig, al het andere wat je noemt wel.
Stel op de client dezelfde DNS servers in die je op je server hebt. Ken je die niet, gebruik dan deze:
Primair: 62.100.30.228 (TMFWeb)
Secundair: 192.168.0.1 (Je serverbak)
Dat zal je probleem zeker oplossen! :)
Hellup..
Geen id hoe ik dit moet oplossen, o ja, de client kan pingen naar buiten, pingen naar de server..

BTW : in de server zitten 2 '3Com Etherlink III' - kaarten en op de cliënt een Ethernet Adapter aangesloten op USB poort.. En is natuurlijk verbonden met een UTP kabel..

Firewalls zijn tevens bij beide uitgeschakeld..
en beide zitten natuurlijk opt zelfde domein..
Domein is irrelevant in TCP/IP configuraties. Netwerkkaarten (mits ze werken) ook. Oplossing staat hierboven :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Dank je jongens, maar het werkt nou al
Heb tevens een handleidingke geschreven:
http://www.thagroov.be/manual

Overigens in die manual maak ik gebruik van WinRoute, dit voor de services die het teweeg brengt, je kan er veel meer mee.
Heb ook gevonden wrm het neit werkte.
ICS Service was niet gestart |:(
Pagina: 1