Toon posts:

Tulpjes --> mini jack

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een kabel liggen met an beide kanten 2x tulpjes (een rooie en een witte)

Deze kunnen achter in me stereo maar kan ik de andere kant gewoon afknippen en dan een minijack-stekkertje aan solderen?

En nog iets:

Kan ik als ik de audigy player koop, gewoon dobly surround krijgen met me stereo door de 2 speakers van me stereo te gebruiken dmv die zelfgemaakt minijack hierboven en dan gewoon 2 losse computerboxen aan te zluiten op die kaart?

Kan er eventueel ook nog 1 centerspeaker los op? ik wilde nl. een heel 5.1 setje kopen, maar dit lijkt me veel beter omdat ik dan alles al heb (stereo+speakers en pcboxen)

Dan hoef ik alleen nog maar een audigy kaart te halen.

Verwijderd

Topicstarter
niet allemaal tegelijk graag :P

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03

LopeZ

Too much is never enough

Niet zo snel kicken aub, er pas 2 uur voorbij gegaan en het is nog weekend/zondag ook.

• Pe7er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-04 12:50
Op zondag 07 juli 2002 16:10 schreef markster het volgende:
Hey, ik heb een kabel liggen met an beide kanten 2x tulpjes (een rooie en een witte)

Deze kunnen achter in me stereo maar kan ik de andere kant gewoon afknippen en dan een minijack-stekkertje aan solderen?
Dat kan inderdaad, maar ik zou gewoon een verloopstekkertje kopen of een adapterplug. Dan kun je de kabel ook nog even gebruiken als je even iets anders aan elkaar wilt pluggen.
En nog iets:

Kan ik als ik de audigy player koop, gewoon dobly surround krijgen met me stereo door de 2 speakers van me stereo te gebruiken dmv die zelfgemaakt minijack hierboven en dan gewoon 2 losse computerboxen aan te zluiten op die kaart?

Kan er eventueel ook nog 1 centerspeaker los op? ik wilde nl. een heel 5.1 setje kopen, maar dit lijkt me veel beter omdat ik dan alles al heb (stereo+speakers en pcboxen)
Als je losse computerboxen op je PC aansluit, moet er wel een versterker in de boxen zitten ingebouwd.

Ik weet niet of het je lukt, maar mocht het kunnen: het lijkt me niet echt mooi geluid om 2 kanalen via je stereo te versterken en 2 kanalen via computerboxen..

Volgens mij moet je echt een 5.1 setje hebben die het uitgestuurde geluid via 5.1 naar de bijbehorende boxen verdeelt...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/pu_aansluiten.html

Na 1 minuut zoeken op google op: 'solderen jack tulp'... :z

Rood is rechts, andere kleur is links (meestal wit); de - is de kopermantel of een zwart draadje.
Deze (de minnen) twist je in elkaar, en die vormen dus de massa op de jack-plug...
Hoe te solderen e.d., vindt je op bovenstaande page...

Laat effe horen als het gelukt is, suc6 :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op zondag 07 juli 2002 18:52 schreef brammus het volgende:
http://home.hccnet.nl/e.van.der.weele/pu_aansluiten.html

Na 1 minuut zoeken op google op: 'solderen jack tulp'... :z

Rood is rechts, andere kleur is links (meestal wit); de - is de kopermantel of een zwart draadje.
Deze (de minnen) twist je in elkaar, en die vormen dus de massa op de jack-plug...
Hoe te solderen e.d., vindt je op bovenstaande page...

Laat effe horen als het gelukt is, suc6 :)
offtopic:
er staat helemaal nix in de original post over het aansluiten van een plaatenspeler op de pc, maar over het maken van een sterio minijack naar tulp kabel.

en als je een 5.1 versterker van bijvoorbeeld technics op je audigi wilt aansluiten dan moet je een mono minijack naar 1 tulp kabel maken, (op zijn simpelst) en er voor zorgen dat je 5.1 versterker een coaxiale ingang heeft, en dan moet alles gewoon werken op 5.1.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 07 juli 2002 19:01 schreef Petergr het volgende:

[..]

offtopic:
er staat helemaal nix in de original post over het aansluiten van een plaatenspeler op de pc, maar over het maken van een sterio minijack naar tulp kabel.
[off-topic]
Maar er staat wel een handige tutorial over het solderen van een tulp naar jack, dat was toch wat hij wilde ?

Van dat 5.1 gedoe weet ik niet veel, dus daar zeg ik ook nix over...

Ik reageerde dus op deze specifieke vraag:
De rest v/d vraag is eigenlijk bijzaak aangezien de titel van het topic zegt: "Tulpjes --> mini jack"...
Dus wat klopt er nou niet :?
[/off-topic]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde gewoon weten of het kon en daarna stelde ik nog ff een (paar) vraagje(s) , dat mag toch wel :?

Maar ik ga die tutorial ff doorchecken en dan krijgen jullie wel te horen of ik binnenkort 5.1 sound heb hiero :D

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 07 juli 2002 19:14 schreef markster het volgende:
Ik wilde gewoon weten of het kon en daarna stelde ik nog ff een (paar) vraagje(s) , dat mag toch wel :?

Maar ik ga die tutorial ff doorchecken en dan krijgen jullie wel te horen of ik binnenkort 5.1 sound heb hiero :D
Op zondag 07 juli 2002 18:22 schreef markster het volgende:
niet allemaal tegelijk graag :P
zie jij een vraag? dan die ik hem ook... ik zie hem niet :{

Maar wat je wil kan dus gewoon zonder problemen (eerste punt)

overige vragen weet ik zo niet...

Verwijderd

Topicstarter
ok andere vraag:

Ik kan de audigy + fps1500 goedkoop krijgen, kan ik dan bij deze set niet een center speaker erbij plaatsen?

Want dan heb ik ook 5.1 toch :D

Of was me vorige oplossing beter?

Duz:

Stereo (2x160watt met incredible surround) front en 2 pc speakertjes die ik nu heb als rear. (of kan ik dan NOG beter de Creative SoundWorks Digital erbij kopen?)

of gewoon een fps1500? (met eventueel een extra center?)

wat geeft volgens de tweakers hier het beste geluid?

Ik gebruik het overigens voor games en mp3 ook wel maar me muziek klinkt nu ook geod duz dat kan er alleen maar beter op worden :D

• JvS
  • Laatst online: 08:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat denk je zelf: 4 pc speakers of 2 hifi speakers als front + 2 andere rears...

ik gok de hifi en de rest ook en je kan (natuurlijk) geen extra speaker op je pc speakerset aansluiten maar wel een versterker met een centerspeaker, als je dat perse wil.. Maar zo boeiend is die center bij PC dingen niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.