GrandPrix 3 vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Een tijd geleden heb ik GrandPrix 3 aangeschaft. Echter kwam het spelen er niet van omdat ik niet tevreden was over de resultaten in de game. Sinds kort zijn er wat aanpassingen geweest aan m'n pc en draait die redelijk. :)

Wat mij opvalt alleen bij elk F1 spel is dat het verschrikkelijk onrealistisch is op enkelen vlakken. Hetgeen wat mij het meest stoort is dat je met elke auto hetzelfde resultaat kan behalen. Met de minardi van Dhr.Yoong kan je net zo goed een wedstrijd winnen als met de ferrari van dhr.schumacher. :?

Zelf zou ik het veel leuker vinden als ik met een minardi moet vechten voor plaatsen in de achterhoede en met een sauber voor punten in de top 6. :D

Met welk niveau je ook speelt er is geen verschil in teamsterkte en dat vind ik nog steeds erg jammer.

Weet iemand misschien een editor of iets dergelijks waarmee dit te veranderen is?

Alvast bedankt.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26
Ik zou zeggen, surf ff naar deze site: gp3.gamers.nl

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:19
Ga GP4 kopen zou ik zeggen :9~

Ik heb m nog niet, maar ik heb wel GP3 met jaar 2000 patch.
Volgens mij kun je zelf instellen of je wil dat iedere auto gelijk is, of dat je niveau-verschillen wil zoals die in 2000 waren.
Het enige nadeel van die patch is dat wanneer het regent, de banden van de wagens groen/paars worden :(

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

Raimond613

Simracer

als je gp3edit gebruikt kun je instellen dat je vermogen afhankelijk is van het team dat je kiest. gp3edit kun je downloaden van die pagina die hierboven staat.

iracing profile

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

idd en als je het niveau op ACE zet dan heb je echt duidelijk meer moeite om met een minardi naar voren te komen als met een ferrari omdat de minardi op het rechte stuk 15kmh minder hard rijdt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Visionist
Op zondag 07 juli 2002 16:22 schreef Raimond het volgende:
als je gp3edit gebruikt kun je instellen dat je vermogen afhankelijk is van het team dat je kiest. gp3edit kun je downloaden van die pagina die hierboven staat.
Ik heb gp3edit nu geinstalleerd maar snap niet waar 2 dingen voor staan.

1. het "S" symbool bij TEAMS-DRIVER SETTINGS
2. "Ability range" bij TEAMS-DRIVER SETTINGS

Weet jij misschien het antwoord?

• Raimond613

Raimond613

Simracer

S symbool is volgens mij welke rijder geselecteerd is in het spel (dus hetzelfde als wat je hebt in het rijders menu van het spel)

ability range heeft denk ik te maken met de spreiding van een rijder; maw je stelt een waarde in voor de kwaliteit van een rijder en een ability range, dus hoeveel hij naar onder en boven kan afwijken van die waarde, zodat een rijder de ene keer wat beter presteert dan de andere keer.

Ik weet het alleen niet zeker omdat ik op dit moment gp3edit zelf niet heb hier.

iracing profile

• Visionist
Aha ok.. wat vaag is echter dat als ik zelf ga rijden ik stukken langzamer ben dan de rest. Ik kies bv Mark Webber als rijder en ik eindig als 22ste met ruim 5 seconden achter de nr.21 terwijl ik in gp3edit alles goed had aangepast voor die coureur. Zelfs met m.schumacher in de ferrari reed ik niet eens sneller als een minardi. Ruim 6 seconden langzamer.

• Raimond613

Raimond613

Simracer

die dingen die je per coureur aanpast hebben ook alleen maar invloed op die coureur als die wordt bestuurd door de computer. Het enige wat invloed heeft op de speler (mits je hebt geselecteerd dat de player power team dependant is) is het motorvermogen van het team.

die grip levels van de rijders apart hebben op jou als speler dus geen invloed; die instellingen zijn gemaakt om een bepaalde rijder beter te laten zijn dan zijn teammaat, terwijl ze allebei wel hetzelfde vermogen (PK) hebben.

iracing profile

• Visionist
Ben er inmiddels uit. Hardstikke bedankt voor je hulp Raimond.

Het enige wat ik nu nog zoek is een proggrie om het scorenbord tijdens de race zo te krijgen als in het echt.

• Raimond613

Raimond613

Simracer

je bedoelt de standen onderin beeld met van die gele vierkantjes?

kijk hier maar :)

http://www.xs4all.nl/~rsdi/index.html

GPxPatch, werkt inmiddels ook met GP4!
Er zijn nog veel meer opties met dit programma; het is een echte must have voor elke GP racer :)

iracing profile

Pagina: 1