Voodoo3 probleem, waar ligt het aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
goedesmiddags, weer een topic over 3dfx :)

het probleem is dat ik bij een aantal spellen foutmeldingen krijg.

Als ik worldcup 2002 of warcraft 3 speel is er helemaal niks aan de hand, en draait t perfect (mag ook wel, m'n voodoo3 3000 loopt op 191Mhz zonder artfacts :))

Maar als ik dan de F1 2002 demo of GTA3 probeer te openen, krijg ik foutmeldingen.

bij F1 2002 krijg ik de volgende melding:
No DirectX 8 video adapters found.
en bij GTA3 krijg ik te horen dat er te weinig geheugen is:
GTA3 requires at least 12MB of available video memory
en de Voodoo3 heeft 16Mb.

waar kan dit aan liggen ? ik heb al vanallerlei drivers geprobeerd, maar er zin er inmiddels zo veel dat ik daar de bomen door het bos niet meer zie.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Voor 3dfx kaarten zijn geloof ik geen directx8 drivers, ik kreeg bij gta3 dezelfe error op me geforce2 met ouwe nvidia drivers.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:53 schreef bobo1on1 het volgende:
Voor 3dfx kaarten zijn geloof ik geen directx8 drivers, ik kreeg bij gta3 dezelfe error op me geforce2 met ouwe nvidia drivers.
maar ik heb em tijdens verscheidene installs ff aan de praat gehad, GTA3 that is, helaas weet ik niet welke drivers dat waren, en toen heb ik alle drivers nagelopen die ik op mijn comp had, maar dat mocht niet baten

Verwijderd

heb dezelfde Voodoo, en ook bij mij geen GTA3. Zelfde foutmelding.

Volgens mij is het een DX8 probleem, want onder XP kan ik ook UT niet meer spelen, terwijl dit onder win98 (met DX7) nog wel gewoon ging.

Welk OS draai je trouwens?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 16:14 schreef Dwarre1 het volgende:
Welk OS draai je trouwens?
XP

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zondag 07 juli 2002 15:51 schreef Atgast het volgende:
en bij GTA3 krijg ik te horen dat er te weinig geheugen is:

en de Voodoo3 heeft 16Mb.
Hij mag wel 16mb hebben, maar het gaat er natuurlijk om hoeveel er nog vrij is. De desktop van windows gaat er namelijk al vanaf, dus misschien als je je desktop eens op 800x600x16 bit oid. zet, dan heeft ie wat meer geheugen vrij.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 15:53 schreef bobo1on1 het volgende:
klopt
Op zondag 07 juli 2002 17:19 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Hij mag wel 16mb hebben, maar het gaat er natuurlijk om hoeveel er nog vrij is. De desktop van windows gaat er namelijk al vanaf, dus misschien als je je desktop eens op 800x600x16 bit oid. zet, dan heeft ie wat meer geheugen vrij.
Dat heeft er niets mee te maken. Die error is een veelvoorkomende GTA3 error, in spielerij en in de search is hier zat over te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.