Toon posts:

Memory leak - ligt het aan mn lappie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, als ik AVI of DivX bestanden wil afspelen op mijn lappie (sony fx-501 vaio, 256 MB, 1 ghz AMD, windows XP) dan krijg ik constant een memory lek. Voorbeeld: ik start een filmpje en dan na ongeveer 4/5 minuten crashed ie. Zeker door een film heen 'zappen' is uit den boze! :? ... ook als ik gewoon met fotosoep werk gebeurt het .. tis echt heel storend en vervelend!

Weet iemand of dit een instelling onder XP is, of het aan mn lappie ligt (schijnt beetje brakke videokaart te hebben).

Helpt het als ik windows 2000 derop zet?

ps. DVD speelt ie prima af!

Alvast bedankt, Paul

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, apart dat je DvD dan wel nog goed werkt. Of je memory wel in orde is kan je iig. testen met Memtest86, probeer dit eens.

Verwijderd

Topicstarter
Deze test heb ik gedaan, maar mijn geheugen was tip top in orde. Nog andere suggesties? Toch windows die verneukt is?

Verwijderd

heb je de Codec al geupdate ?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zou vooral de drivers van je videokaart proberen te updaten (misschien reference drivers in plaats van de Sony drivers?).

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
doe is dan een memtest.

dikzak

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:16 schreef Chello200 het volgende:
doe is dan een memtest.
Deze test heb ik gedaan, maar mijn geheugen was tip top in orde. Nog andere suggesties? Toch windows die verneukt is?
Wat hieraan begrijp je niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Mijn codec is toch vrij uptodate, DivX5.01 - maar kan het niet een instelling in windows zijn ofzo? Dat je de grootte van je geheugendump kunt instellen ofzo?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HighLoad veroorzaakt crashes hmz

Check de temp eens van je laptop

/edit

ja FotoSoep is meestal hoge load, en DivX ook wel...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat het een memory leak is. Zoals jij het probleem omschrijft lijkt het meer een te hoge temperatuur of ergens in je laptop een slechte verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik weet et zeker omdat je zo'n vrolijk schermpje krijgt ... maar weet het nu helemaal zeker. Had DivX5.01 codecs; maar nu DivX3.11 codecs en werkt helemaal super O+ .. net Black Knight (DivX, avi) zitten kijken en zitten 'zappen' .. works fine! I am happy O+
Pagina: 1