Koper <-> aluminium

Pagina: 1
Acties:

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

Topicstarter
Ja, ik heb de search gebruikt en weet dus dat er, als je ze beiden in een waterkoeling-set gebruikt, corrosie kan optreden.

Mijn probleem is nu dit:

Ik ben van plan een DangerDen Maze 3 koelelement (koper) en
een BlackIce Xtreme radiator (koper) te kopen. Geen probleem dus hier.
Als pomp neem ik een Eheim 1048.

Het probleem is nu, je kan zo'n reservoir op die pomp aansluiten (speciaal voor eheims).

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.be/catalog/images/Reservoir%20plexi.gif

Die aansluitingen zien er "vrij ijzer-achtig" uit :P
Ik denk dus dat het aluminium is. Vraag is nu, kan zo'n beetje aluminium kwaad in een waterkoeling waar de rest koper is. Of is de corrosie zeer klein met zo'n beetje aluminium ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

mag ik ff iets zeggen over dat reservoir ik heb het zelf nl ook en ze hebben een domme fout gemaakt de uitgang van de pomp zelf is 10mm maar de ingang van het reservoir is 8mm, informeer ff bij de winkel waar je het koopt. En zorg dat je een vervangende 10mm ingang krijgt voor je reservoir. Volgens mij zijn die dingen gecoat of hoe je dat noemt iig bestand tegen corrosie.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:37 schreef Khorne het volgende:
mag ik ff iets zeggen over dat reservoir ik heb het zelf nl ook en ze hebben een domme fout gemaakt de uitgang van de pomp zelf is 10mm maar de ingang van het reservoir is 8mm, informeer ff bij de winkel waar je het koopt. En zorg dat je een vervangende 10mm ingang krijgt voor je reservoir. Volgens mij zijn die dingen gecoat of hoe je dat noemt iig bestand tegen corrosie.
Utilsation uniquement avec pompe Eheim 1046/1048

Vertaald: gebruik enkel en alleen met een Eheim 1046 of 1048 pomp. Ik veronderstel dus dat het op deze 2 pompen past. Of heb je ook een Eheim 1046 of 1048 ?

Verwijderd

doh :)

Verwijderd

er staat ook gebruik alleen maar met....

dus dan ga ik het niet met een ander merk gebruiken.. :)

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
wie heeft er nu een domme fout gemaakt :P

Maar die dingen zijn dus gecoat, dan is het goed

* DinX gaat z'n setje bestellen :)

Verwijderd

nee ik weet niet of ze gecoat zijn moet nog inbouwen maar ze hebben iig een fout gemaakt bij productie van dat reservoir bij welke winkel bestel je.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:46 schreef Khorne het volgende:
nee ik weet niet of ze gecoat zijn moet nog inbouwen maar ze hebben iig een fout gemaakt bij productie van dat reservoir bij welke winkel bestel je.
www.watercooling.be

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 15:49 schreef DinX het volgende:

[..]

www.watercooling.be
mail eerst ff of ze ipv van 8mm de 10mm ingang voor het reservoir erbij leveren. anders ben je de *** dat zou zonde zijn van je geld. Niet elke winkel wil achteraf nog onderdelen vervangen.

Verwijderd

kijk al je hem nu besteld moet je weer met verloop stukken werken en dat beperkt je flow dat zou ook zonde zijn.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:57 schreef Khorne het volgende:
kijk al je hem nu besteld moet je weer met verloop stukken werken en dat beperkt je flow dat zou ook zonde zijn.
Ik zal ze eerst eens mailen, en dan zie ik wel.
Ik twijfel nog tussen dat reservoirtje en een feed & bleed stukje

Verwijderd

hij ligt hier naast me tis machtig ding maar ze hebben gewoon niet naagedacht over de ingang van het reservoir zeer dom als je weet dat de eheims 10mm usen ipv 8mm ik kwam er dus pas toen ik het kreeg achter gelukkig was de winkel zo aardig om een ander hulp stuk te versturen (ik meot het nog ontvangen) hulde aan http://www.hardwarefreezing.nl

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 07 juli 2002 15:54 schreef Khorne het volgende:

[..]

mail eerst ff of ze ipv van 8mm de 10mm ingang voor het reservoir erbij leveren. anders ben je de *** dat zou zonde zijn van je geld. Niet elke winkel wil achteraf nog onderdelen vervangen.
Hoezo is dat een fout. Die dingen zijn van klax/innovatek. En in de setjes gebruiken ze 8mm binnenmaat slangen en op hun blokjes zitten ook 8mm aansluitingen. Ze hebben er dus voor gekozen om alles het 8mm te maken.

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 18:47 schreef memendo het volgende:

[..]

Hoezo is dat een fout. Die dingen zijn van klax/innovatek. En in de setjes gebruiken ze 8mm binnenmaat slangen en op hun blokjes zitten ook 8mm aansluitingen. Ze hebben er dus voor gekozen om alles het 8mm te maken.
Hij bedoelt de aansluiting op de pomp. En de aansluiting op het reservoir. Waar je dus in feite de pomp in het reservoir plugt.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 21:32 schreef DinX het volgende:

[..]

Hij bedoelt de aansluiting op de pomp. En de aansluiting op het reservoir. Waar je dus in feite de pomp in het reservoir plugt.
klopt het gaat om de pomp deze gebruikt 10mm standaard

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 07 juli 2002 16:00 schreef DinX het volgende:

[..]

Ik zal ze eerst eens mailen, en dan zie ik wel.
Ik twijfel nog tussen dat reservoirtje en een feed & bleed stukje
Als je voor fill en bleed kiest, ik heb er nog 1 liggen van swiftech! kopen??

marcel_1982@hotmail.com

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1