Toon posts:

proFTPd werkt niet na installatie :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb proftpd 1.2.6rc1 gedownload en volgens de install instructies geinstalleerd onder Red Hat 7.2. Als ik nu op mijn windows 2000 PC wil inloggen op Linux dan krijg ik de volgende melding waarvan ik voor de duidelijkheid ff een screeshot op mijn server heb gezet, zie: http://medens.cjb.net/melding.jpg

Ik heb hiervoor wu-ftpd verwijderd via de Package Manager (die stond namelijk standaard geinstalleerd) en ik heb van proftpd de rpm gedownload / geinstalleerd. wu-ftpd werkte altijd wel goed, maar bleek niet veilig te zijn.

user / group nobody en ftp bestaan standaard in Red Hat daar kan het volgens mij ook niet aan liggen dan....Wie heeft een idee??

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-08 20:37
ProFTP kan libcrypto.so.0 niet vinden. Is tie wel geinstalleerd? (locate libcrypto)

anders misschien iets met ldconfig proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 14:52 schreef RdeTuinman het volgende:
ProFTP kan libcrypto.so.0 niet vinden. Is tie wel geinstalleerd? (locate libcrypto)

anders misschien iets met ldconfig proberen?
Als ik met locate ga zoeken krijg ik wel /usr/lib/libcrypto.so te zien, maar niet libcrypto.so.0

Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen / aanpassen? Is het mogelijk deze module toe te voegen?? En hoe?

• RdeTuinman
Probeer eens ldconfig uit te voeren.

die .so.0 is moet nml een symbolic link worden naar .so. Door ldconfig uit te voeren, wordt dit als het goed is gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 15:08 schreef RdeTuinman het volgende:
Probeer eens ldconfig uit te voeren.

die .so.0 is moet nml een symbolic link worden naar .so. Door ldconfig uit te voeren, wordt dit als het goed is gedaan.
ldconfig werkt niet: bash: ldconfig: command not found

ld config geeft: bash: ld: cannot open config: No such file or directory ;(

• RdeTuinman
(ben je wel root bij uitvoeren ldconfig)

Je kunt misschien (heel knullig) dit proberen:

cd /usr/lib
ln -s libcrypto.so libcripto.so.0

of ldconfig installeren :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 16:07 schreef RdeTuinman het volgende:
(ben je wel root bij uitvoeren ldconfig)

Je kunt misschien (heel knullig) dit proberen:

cd /usr/lib
ln -s libcrypto.so libcripto.so.0

of ldconfig installeren :?
Ik heb de knullige :) manier toegepast, en ik krijg de melding die je kan bekijken onder: http://medens.cjb.net/melding2.jpg

Verwijderd

wacht even,

jij deed "ld config"
het moet "ldconfig" zijn (zonder spatie dus), en dit moet je als root runnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 18:25 schreef jorus-aap het volgende:
wacht even,

jij deed "ld config"
het moet "ldconfig" zijn (zonder spatie dus), en dit moet je als root runnen.
Ik kan wel de man-page van ldconfig bekijken, maar het commando wordt niet herkend. Hoe kan ik dit programma installeren en waar kan ik het downloaden?

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 18:15 schreef Zimple het volgende:
[..]

Ik kan wel de man-page van ldconfig bekijken, maar het commando wordt niet herkend. Hoe kan ik dit programma installeren en waar kan ik het downloaden?
Waarschijnlijk is ldconfig wel aanwezig op het systeem, maar de directory waar ldconfig in staat, staat niet in het PATH.

Ff met find of locate het bestand opzoeken en dan uitvoeren. Je kunt ook de directory toevoegen aan het path.
Pagina: 1