[VB] Boeken ??

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 17:26
Ik wil graag visual basic gaan leren en ben op zoek gegaan naar boeken maar weet niet echt welk boek nouw goed is. Weet iemand meschien een paar goede titels. Waar alles goed in uitgelegd staat.

Tot nu toe ben ik de volgende titels tegen gekomen @ bol.com

Visual Basic 6 + CD-ROM
Visual Basic.NET in 24 uur
Visual Basic .NET in 21 dagen
Visual Basic .NET voor Dummies
Visual Basic.NET + CD-ROM

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie er in ieder geval VB6 tussen staan; VB6 is niet gelijk aan VB.Net en verschilt redelijk wat met elkaar.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• jordan2k
Zijn er grote verschilen ??
of sluit een VB 6 cursus aardig aan op een VB.net

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:32
Als je nog totaal geen ervaring hebt met VB6 is dit boek misschien intressant(moest het voor school hebben)
Titel: Het Complete Handboek Visual Basic 6
ISBN: ISBN 90-395-0964-6
Uitgever: Academic Service

• jordan2k
ok bedankt, gaat ik die bestelen.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:13
Ho, ho, ho... je hebt jezelf nog niet echt geöriënteerd op het onderwerp. Wil je VB6 gaan leren, of ga je voor VB.NET? VB.NET is nieuwer en heel anders dan VB6, omdat je met VB.NET programmeert voor het Microsoft .NET-platform. (Wat dat is, daarover zijn al verschillende topics geweest en via Google is daar ook veel informatie over te vinden).

Als je liever gewoon standaard applicaties wilt maken, dan raad ik je VB6 aan, maar wil je liever experimenteren met het .NET-platform, dan kun je beter VB.NET gebruiken.

Overigens is het boek VB6: Het complete HANDboek, volgens mij wel een goede keus, als je voor VB6 kiest. Succes met VB leren! :)

• jordan2k
Ik gaat eerst beginen met VB 6 kan altijd nog vb.net gaan leren.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Beste boek is toch www.google.com, /me Facundo is interwebdidact.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 15:13 schreef jordan2k het volgende:
Als je VB6 kent moet je een heleboel opnieuw leren voor je met VB.NET kunt werken.

Als je begint kun je misschien beter met .NET beginnen.

• jordan2k
Op zondag 07 juli 2002 15:16 schreef dev het volgende:

[..]

Als je VB6 kent moet je een heleboel opnieuw leren voor je met VB.NET kunt werken.

Als je begint kun je misschien beter met .NET beginnen.
klopt heb je gelijk in gaat nog eens veder lezen over vb.net en er nog eff overdenken wat verstandiger is om te doen.

Verwijderd

Ik kan je echt het boek 'Programming Microsoft Visual Basic .NET (Franscesco Balena - Microsoft Press)' aanraden.
Op de CD-Rom krijg je dan trouwens de vorige versie van het boek 'Programming VB6' (een klassieker) erbij in elektronisch formaat.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
de boeken van WROX (professional vb.net is er zo een) *heersen* mijns inziens :)
op de zaak hebben we inmiddels Professional ASP 2, Prof. ASP 3, Prof. ASP.NET , Prof. ASP.NET Programmers Reference, VB6 Business Objects, Prof. SQL Server 2k en Prof. ASP XML en ik vind ze stuk voor stuk geweldig.
aanrader!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Er zijn hier eigenlijk al veel boekentopics de revue gepasseerd hoor, als je even de search (goed) gebruikt, kom je hier zeker op uit:
[topic=374529/1/25]

En zo zijn er nog een hele hoop boekjes-topics hoor...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Ik gebruik "Visual Basic.NET Step by Step" van Microsoft press, deze informatiebron van 600 pagina's is een echte aanrader, ze leiden je helemaal door VB.NET heen.

Ik liep gister in de stad en zag ook VB.NET voor Dummies, das zo'n geel met zwart boek, wel leuk als je engels wat slechter is, verder ken ik dat boek niet

edit:
ik moet beter lezen ik zie dat je dummies al gevonden had

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22
Op zondag 07 juli 2002 15:13 schreef jordan2k het volgende:
VB.NET sluit helemaal niet aan met VB6. Je zult jezelf, als je VB6 gewend bent en je wilt overstappen naar VB.NET, toch een heel andere denkwijze moeten aanmeten.
Gebruik de search eens, en zoek even naar VB.NET topics... Me dunkt dat je daar wel informatie zult vinden over de verschillen tsn VB6 en VB.NET. :)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1