Interlaced video to divx interlaced ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik neem interlaced video op met mijn DC10plus interlaced.

Nu wil ik dit, zoals dat met mpeg2 ook kan, helemaal interlaced encoden en scherp afspelen op de pc.

Met mpeg2 lukt dit prima, maar hoe krijg ik dit met divx goed ?

Met deinterlacing wil ik niet, daar wil ik een beetje van af want dat kost me scherpte van het beeld.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

De enigste MPEG4 codec waarvan ik weet dat die interlacing ondersteund is XVID. De website is www.xvid.org . Guides zijn te vinden op www.doom9.net . Binaries zijn hier te vinden http://xvid.hopto.org/ .

Nuff Said

• Fairy
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 13:50 schreef ElemenTAL het volgende:
De enigste MPEG4 codec waarvan ik weet dat die interlacing ondersteund is XVID. De website is www.xvid.org . Guides zijn te vinden op www.doom9.net . Binaries zijn hier te vinden http://xvid.hopto.org/ .
Met divx5 kan ik ook interlaced encoden, maar dan worden ze tijdens het spelen niet samengevoegd, zoals mpeg2 dat doet.

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Interlaced opslaan in Divx kost heel veel bandbreedte, daar de omgevings pixels nogal verschillen.
Verder ziet het er op de monitor niet uit, vooral bij horizontale bewegingen.
Divx 5 heeft een vrij aardige deinterlace mogelijkheid, die het beeld niet echt veel vervaagt.
Verder vervaagt het het beeld meer bij bewegingen, dan bij stilstaande beelden, wat op zich niet erg is, want rappe bewegingen horen voor je gevoel toch niet veel detail en scherpte te bevatten.
Daarnaast zijn er verschillende soorten deinterlace methoden.

Kortom, gebruik gewoon de de-interlace mogelijkheid van Divx5, dat scheelt een hoop ellende.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Fairy
  • Niet online
Op zondag 07 juli 2002 13:54 schreef TD-er het volgende:
Interlaced opslaan in Divx kost heel veel bandbreedte, daar de omgevings pixels nogal verschillen.
Verder ziet het er op de monitor niet uit, vooral bij horizontale bewegingen.
Divx 5 heeft een vrij aardige deinterlace mogelijkheid, die het beeld niet echt veel vervaagt.
Verder vervaagt het het beeld meer bij bewegingen, dan bij stilstaande beelden, wat op zich niet erg is, want rappe bewegingen horen voor je gevoel toch niet veel detail en scherpte te bevatten.
Daarnaast zijn er verschillende soorten deinterlace methoden.

Kortom, gebruik gewoon de de-interlace mogelijkheid van Divx5, dat scheelt een hoop ellende.
Die deinterlace mogelijkheid van divx5 ziet er echt niet uit. Dat krijg ik om de zoveel lijnen een lijn die niet klopt, een soort streep in beeld. Anders zou het een optie zijn geweest. Ik encode altijd op 768*576. misschien dat die divx deinterlace daarom niet werkt :?

Bij mpeg2 kun je deinterlaced opnemen en ziet het er ook meteen goed uit, dan moet dit met divx ook kunnen.

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik heb met de eerdere DivX 5 versies ook problemen gehad met strepen, maar heb daar tegenwoordig geen last meer van.Ik neem aan dat je dit soort strepen en interlace fouten bedoeld?
Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Strepen_in_beeld_divx4.png
Dit was met Divx4, maar met de eerdere DivX-5 had ik er ook last van.
Je zou ook kunnen proberen op 720*540 (cropping aan in Studio) te werken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1