TV-out fullscreen bij GF4 MX 440 ???

Pagina: 1
Acties:

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik heb een search gedaan en de TV-out faq gelezen. De vraag blijft onbeantwoord.
TVtool ondersteund de mx-440 niet, dus dan hangt het af van de drivers. Wie weet het antwoord?
Waarom GF4-MX440? Omdat het de snelste en betaalbaarste Videokaart is zonder actieve koeling. Asus en XFX versie in elk geval.

Verwijderd

je kunt toch gewoon nView gebruiken :?

• Cableguy434
Op zondag 07 juli 2002 13:23 schreef Dwarre1 het volgende:
je kunt toch gewoon nView gebruiken :?
Ja, dus...????
Nog een vraagje: Kan je ook van Macrovision af bij de MX-440? Mijn videokaart loopt via de video en als er macrovision in het signaal zit resulteerd dat dus in slecht beeld. Niet eens om een kopie te maken ofzo daar gaat het niet om.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07
heb dezelfde sjip-set, officieele drivers van Nvidia deden bij mij de truc

no comment

Verwijderd

Deze volgende info heb ik gevonden. Ik zou graag ook de zwarte balken verwijderen vandaar :)

All nVidia based cards are supported from TNT-1 to GeForce 4. (It is not planned to support other cards like S3 or ATI so far!)

Exception GF4-MX:

Usually the TV-chip is a single independent chip on the graphics card board from a third party manufacturer. These are supported by the tool. With the GF4-MX nVidia introduces an own (probably cheap and less powerful) TV-chip which is integrated in the VGA chip. For this chip there is no documentation available at all. Without documentation a support cannot be integrated in TVTool!

Some GF4-MX cards come with the usual external chips and are supported. How to find out which TV chip is on your card have a look here.

• Cableguy434
Wat ik in groups heb gevonden is dat er nog steeds het black border syptoom bestaat. Alleen begrijp ik dat ze alleen nog maar aan de boven en onderkant bestaan net als bij de Radeon8500 (als je niet overscanned).
Dit wordt bevestigd in deze review:
http://www.digit-life.com/articles/gf4mx/index2.html
Verder schijnt de hoogte van het zichtbare beeld van een breedbeeld DVD ondanks de black borders boven en onder niet kleiner te zijn dan van een DVD speler.
Kan iemand met een GF4MX440 dit bevestigen?

Verwijderd

Ik heb geen GF4MX (Duh, een GF4Ti4200 ;) ), maar ik kan je wel vertellen dat wat je nodig hebt voor fullscreen video op de TV/Video recorder, zonder balken dus, echt wel de functie overscan is. Die kreet wordt gebruikt voor een TV-uit signaal dat groter is dan de desktop. Omdat die desktop helemaal zichtbaar moet blijven, is het TV-uit signaal niet volledig beeldvullend normaal. Een TV laat normaal namelijk maar iets van 80% van het beeld zien.

Sommige TV's hebben het beeld nog iets groter 'uitgerekt' staan waardoor sommige mensen denken dat het probleem weg is. Maar dus niet.

Dit zijn jouw mogelijkheden.

1)Een willekeurige Geforce kaart met TV-uit gebruiken die door TVTool wordt ondersteund zodat je overscan aan kunt zetten. GF2Ti, GF2 Ultra, of GF3Ti200 worden nu zeer betaalbaar.

2) Een ATI kaart nemen, omdat de overscan al in de ATI drivers standaard zit. Een ATI 7500 DDR bijvoorbeeld is ongeveer zo snel als een GF2 Ultra en heeft ongeveer dezelfde 3D functies als een GF4MX.

3) Een Matrox kaart met Video in en uit nemen. Een Marvel dus. Daar zit geen TV-uit op, maar een echte heuse Video poort op. Maar niet een optie als je spelletjes wilt spelen. Daar zijn die kaarten te langzaam voor.

4) Een losse Video bewerkingskaart. Maar da's geen optie, is veel te duur. (Miro DC10 plus e.d.)

5) Wachten tot je een ons weegt op NVidia, tot zij de NV5 versie drivers hebben gemaakt, en hopen dat die wel overscan hebben. Dat die functie er in komen zal is een gerucht en meer niet.
We zitten nu op NV4, en dat overscan er ooit komt, wie weet.

6) Een GF4MX nemen met video in er bij. 99 van de 100 keer betekent dat er dan een Philips 7108 chip op zit, die ook de TV-uit regelt, zodat TVTool weer werkt.

Nou,
dat was het weer effe. ;)

• Cableguy434
Ok das duidelijk. Geen Geforce4 MX voor mij. Ik heb gemerkt dat de meeste MX460 wel zo'n philips chippie hebben, maar dan is het nog de vraag of TVtool werkt. En bovendien hebben die kaarten altijd active koeling.
De MX440 wordt standaard zonder TV-chip geleverd.
Pagina: 1