Toon posts:

Geluid carkid via autoradio..

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik ben sins gisteren de trotse eigenaar van een jvc mp3-autoradio. Het type KD-SH909.
Nu heb ik op deze radio een mute functie zitten , deze werkt goed, alleen zou ik graag het geluid van mijn nokia carkid via mijn autoradio laten lopen en niet via het kleine speakertje wat bij mijn nokia carkid hoort.
Mijn vraag : is dit mogenlijk?? Ik kan er niets over terug vinden in de instalation manual van jvc.

Heeft er iemand ervaring hiermee.??
Met dezelfde of een ander radio??

please help me..

bedankt

Groeten Tedje

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 14:48
Dat kan onder andere op deze manier:

Sluit je car-kit aan op een fm-zender. Je moet de radio dan afstemmen op de uitzend frequentie om optimaal van je gesprekspartner te kunnen genieten. Een beetje echte tweaker verstuurd dan ook de inhoud van zijn display via RDS naar zijn radio.

Ik hoop je hiermee `op weg' geholpen te hebben naar een beter communiceren via je hoogwaardige CES.(Car-Entertainment-System)

Voor donaties als blijk van dank kun je altijd contact opnemen.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-12 22:25

Borry

prutsen is mijn leven

Ik heb in mijn auto ook een nokia-carkit, daar zit een kastje tussen die schakeld automatisch tussen radio en telefoon zodat de telefoon over de lsp's van de radio te horen is.
Kun je kopen bij de auto-electro handel, weet niet meer wat dat gekost heeft want ik heb het al drie jaar zo.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Topicstarter
tnxx yade

klinkt leuk maar dit gaat met iets te ver , het is niet de bedoeling dat ik eers mijn radio op fm moet zetten om dan pas te kunnen bellen , ik wil gewoon als ik gebeld word (en ik ben net lekker naar mijn mp3-tjes aan het luisteren ) dat het geluid wegvalt en ik mijn gespreks partner over de speakers hoor.

maar ja kan dit..?? ik denk dat het moet kunnen.

Maar hoe....

by the way yade waar kan ik de donaties heensturen??

Regards Tedje

Verwijderd

Moet zeker kunnen, maar dan moeten we wel weten welke carkit je hebt. De Cark91 heb ik pasgeleden ingebouwd, en de mute functie wordt ook gebruikt. Ik moet zeggen dat het heel erg meeviel. Weet je wel welk draad van je MP3 speler de mute functie is?

Verwijderd

Topicstarter
Ja schipper , de bruine draad is voor de mute, en deze werkt ook goed.
Alleen weet ik niet hoe ik het geluid over mijn boxen kan laten lopen.. oke ik ben een prutser maar dit het ik nog nooit eerder gedaan.

Ik weet dat ik een ingang moet gaan gebruiken van mijn radio ik heb 1 line in . maar dit is een tulip stekker en mijn carkid heeft deze aansluitng niet.

ik ga zou even kijken wat voor een type karkid het is , hij is 1.5 jaar oud en geschikt voor diversen nokias ik zelf hed de 5110 ( koelkast model).

De carkid is het van het type HF U-2

Verwijderd

Hmmm, wacht even, ik heb niet goed gelezen (of het stond er pas na je edit). Om het geluid via je speakers te laten lopen moet je fysiek de kabels die naar je speakers lopen splitsen. Ik weet niet of dat voor iedere combinatie van radio/carkit geldt, maar in mijn geval kon ik het niet even makkelijk aansluiten. Het probleem is namelijk dat je niet voldoende vermogen hebt om het geluid hard genoeg te laten klinken; daarvoor heb je dan ook die aparte speaker nodig.
Ik zou als ik jou was gewoon de radio mute gebruiken en dan het geluid via je carkit speaker laten lopen, dan mute je radio als er telefoon binnenkomt en het geluid is perfect.

Verwijderd

bij mijn carkit zat een manual !!! :o

owjee, heb jij wel de manual gelezen |:(

uhhh, nee hee, dus ga jij maar eens de manual lezen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de meeste carkits ondersteunen het wel, maar lang niet alle radio's.
Als je een mini-jack "tel in" hebt dan geefik je goede kansen, anders kan je het shaken.

Wise enough to play the fool

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er zijn 2 oplossingen:

1) Als de radio een phone-in of line-in heeft, kan je je carkit geluid hiernaartoe doorsluizen. Je moet dan ook de mute optie van je carkit aansluiten. Als er dan gebeld wordt gaat de radio op mute, en schakeld over naar de line-in of phone-in, afhankelijk van je radio mogelijkheden.

2) Als je radio geen phone-in of line-in heeft, zijn er speciale kastjes te krijgen die je tussen de luidsprekeruitgang van je radio en de luidsprekers stopt. Het mutedraadje gaat hier ook in. Als er nu telefoon binnenkomt, zal het kastje reageren op het mute signaal, en schakelen van het luidspreker signaal vanuit je radio naar het carkit signaal. Het carkit geluid komt dan door je speakers. Schematisch ziet het er dan zo uit:

radio -> luidsprekeruitgang -> kastje -> luidsprekers
carkit -------------------------^

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
thanxx microkid ..

Ik heb een line-in ingang..
Ik weet alleen niet of ik nu zomaar mijn speaker kabel (van de carkid) op deze ingang kan zetten..

de een is een normale enkele stekker uitgang ( op de carkid)en de radio line-in is een tulip stekker..
ik moet nog ff kijken of hier iets voor is..

Ik heb vandaag in de Car audio winkel de speciale stekker gezien die jij in punt 2 bedoeld , maar deze kost 70 euro... beetje prijzig voor geluid over je boxen..

dus maar verder met optie 1....
Ik hoop dat de radio automatisch overschakeld naar line-in als het mute signaal binnen komt..

tnxx tedje

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nee, mute is mute, ook voor de line in.
Als je geen phone-in hebt..

jammer...

Wise enough to play the fool

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 08 juli 2002 23:04 schreef Tedje29 het volgende:
thanxx microkid ..

Ik heb een line-in ingang..
Ik weet alleen niet of ik nu zomaar mijn speaker kabel (van de carkid) op deze ingang kan zetten..

de een is een normale enkele stekker uitgang ( op de carkid)en de radio line-in is een tulip stekker..
ik moet nog ff kijken of hier iets voor is..
Moet wel kunnen. Ik heb de speaker uitgang van mijn Siemens carkit gewoon in de phone-in van m'n Blaupunkt radio gestopt, no problems. Officieel moet er een speciale stekker tussen, maar het vermogen van de speakeruitgang is niet zo groot, dat kan je radio makkelijk hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1