Dell inspiron 4100 vs 2600/2650 verwarring.

Pagina: 1
Acties:

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik snap even iets niet:

Na veel op dit forum rondgekeken te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik qua notebook waarschijnlijk het beste af ben met een Dell. Nou is voor mij de portabiliteit (en dus grootte/gewicht) van zo'n ding wel een issue. Op de dell-site lees ik vreemdgenoeg dat de insprion 4100 geen millimeter dunner is dan de 2600/2650. De 2650 zou zelfs nog iets slanker zijn.
kijk hier voor een overzicht en klik vervolgens door naar de individuele modellen.
In de Dell-pdf-folder (1.5Mb download) HIER wordt echter gesteld dat de 4100 een stuk lichter en dunner is (3.7 vs 4.4 cm):? :?

Wie het werkelijke antwoord weet mag het zeggen. Ik ga natuurlijk niet meer betalen voor een 4100 als de verschillen zo gering (ergo: niet aanwezig) zijn.
Overige adviezen van jullie kant t.a.v. deze laptopjes zijn natuurlijk ook welkom :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
mjah...moeilijk te zeggen dit...denk dat het beste wat je kan doen is gewoon bellen met de winkel waar je het wilt bestellen en vragen hoe het volgens hun zit. Daarna bel je Dell zelf en vraag je wat hun ervan vinden. Als Dell en de winkel hetzelfde antwoord geven kan je er wel vanuit gaan dat het klopt :)

succes :P

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57

mr_petit

opperprutser

Die 4100 is wel een behoorlijk stuk kleiner dan de 2650.

Hij is niet zoveel dunner (het is mij niet opgevallen), maar toch een stuk kleiner.
Dit komt natuurlijk omdat de 4100 een swap systeem voor de cdrom/floppy heeft (hotswap)

Het is jammer dat je net iets te laat bent: Dell had laatst een superaanbieding voor de Latitude C400 (superklein), maar die is nu weer voorbij (nu zijn ze weer 2000euro+ exBTW)

"man is not truly one, but truly two,"

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Op zondag 07 juli 2002 17:56 schreef mr_petit het volgende:
Die 4100 is wel een behoorlijk stuk kleiner dan de 2650.

Hij is niet zoveel dunner (het is mij niet opgevallen), maar toch een stuk kleiner.
Dit komt natuurlijk omdat de 4100 een swap systeem voor de cdrom/floppy heeft (hotswap)

Het is jammer dat je net iets te laat bent: Dell had laatst een superaanbieding voor de Latitude C400 (superklein), maar die is nu weer voorbij (nu zijn ze weer 2000euro+ exBTW)
Die C400 is mij toch iets te klein, 12" scherm iets iets te pietepeuterig. Ik zal vandaag Dell maar's gaan bellen om nat te gaan of ze me meer info kunnen geven.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57

mr_petit

opperprutser

die c400 is idd klein.

Maar de 2650 heeft een PIV en de 4100 een celeron/PIII.

Dan is de keuze toch niet zo moeilijk?

Overigens heeft de 2650 alleen een toutchpad, en de 4100 zowel touchpad als zo'n kittelaar.
Beide laptops hebben wel een brakke nic (3com920). Ik vind die ontzettend traag, maar dat kan ook komen omdat ik hier alleen cisco switches heb.

"man is not truly one, but truly two,"